Hírlevél feliratkozás
Stubnya Bence
2021. január 2. 08:06 Podcast

Magyarország felzárkózásához 20-25 tőzsdén jegyzett magyar nagyvállalatra lenne szükség

2015 és 2019 között a magyar gazdaság négy százalék felett növekedett, ami duplája az euróövezet növekedésének ugyenebben az időszakban, és gyorsabb mint a visegrádi négyek átlaga. Ezt a növekedést nagyobb részben a termelékenység javulása okozta. Ha a versenyképességi és termelékenységi fókusz meg tud maradni a következő tíz évben, akkor az egy főre eső GDP-ben Magyarország 10 éven belül elérhetné az eurózóna jelenlegi szintjét – mondta Havas András, a McKinsey partnere az e heti G7 podcastban a McKinsey új tanulmányának legfontosabb következtéseiről.

A beszélgetést a fenti lejátszás gombra kattintva is meg lehet hallgatni, de jobb feliratkozni ránk valamelyik okostelefonos podcast appban, és a Spotify-on is be lehet követni minket.

A tanulmány szerint 20-25 helyi központú, tőzsdén jegyzet nagyvállalatra lenne szükség ahhoz, hogy Magyarország elérje a kimagasló felzárkózást mutató országok növekedési szintjét. A helyi nagyvállalatok kialakulása azért is nagyon fontos, mert a gazdaság termelékenységének növelése szempontjából elengedhetetlen a külföldi tőkebefektetés, de önmagában nem biztosítja a befektetések megfelelő szintjét. Ezért van szükség befektetésekre hazai forrásból is.

A tanulmány szerint a legnagyobb növekedési potenciál három iparágban van Magyarországon: 50 százalékban a feldolgozóipartól, az építőipartól és a kiskereskedelemtől függ majd a felzárkózás.

Ezek az iparágak jelentős súllyal bírnak a magyar nemzeti összterméken belül, és ezek mind olyan szektorok, ahol jelentős mozgástér lenne a termelékenység növekedésére a legtermelékenyebb V4-es országhoz, Csehországhoz, és persze Ausztriához vagy Németországhoz képest is. A termélekenységben lévő különbség ledolgozása lehet a 2020 utáni növekedés húzóereje. A tanulmány minden iparág esetén konkrét javaslatokat is tesz a fejlesztések irányára, amiből Havas több példát is megemlített a három iparágra fókuszálva.

Kövesd a G7 podcastot Spotify-on, Itunes-on, Overcaston vagy bármelyik podcast-appon! (De csak miután lájkoltál minket Facebookon, és feliratkoztál a hírlevelünkre.) Korábbi vendégeink:

(A podcast gyártásában segített: Bagyinszki Dániel.)

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Podcast gdp termelékenység vállalat versenyképesség Olvasson tovább a kategóriában

Podcast

Bucsky Péter
2025. március 29. 06:06 Podcast

Lemarad a gazdaság a népesség növekedése mögött, ha nem csökken Afrika kizsákmányolása

A nehézségekben a rossz kormányzási gyakorlatoknál is nagyobb szerepe lehet az adóelkerülésnek és az egyoldalú kereskedelmi kapcsolatoknak.

Stubnya Bence
2025. február 1. 06:08 Podcast

Mosolygósnak mondják a filippínó vendégmunkásokat, de sokuk lesz depressziós Magyarországon

Többszörösen kiszolgáltatott, sérülékeny csoport az itthon dolgozó EU-n kívüli vendégmunkásoké, a magyarok pedig saját kiszolgáltatottságuk miatt bizalmatlanok velük szemben. G7 Podcast!

Holtzer Péter
2025. január 25. 06:01 Podcast

Amikor jön a gyerek és beléd rúg, akkor nem az az első gondolatod, hogy ez a gyerek bajban van

A pedagógusok, nevelők nincsenek felkészülve a viselkedészavaros gyerekek kezelésére, ebben igyekszik segíteni a NoBadKid – Pressley Ridge Alapítvány.

Fontos

Stubnya Bence
2025. március 31. 06:01 Élet, Pénz

Meglepő városokban kell keresni a leggyorsabban dráguló lakótelepi lakásokat

Az abszolút listán Pest és Debrecen kiszorította Győrt és Sopront, de a leggyorsabb áremelkedés Komlón, Várpalotán, Miskolcon és Szegeden ment végbe.

Vámosi Ágoston
2025. március 30. 06:07 Élet

Feles reggelire, cigi helyett Xanax, ebben a közegben indul kirakatháború a drogok ellen

Nem várható kedvező változás a kábítószer-ellenes felbuzdulástól, az egymilliárdos kocsmaprogramnak pedig nagyon rossz az üzenete szakemberek szerint.

Hajdu Miklós
2025. március 29. 15:04 Világ

Európában a klímavédelem nyírta ki az olcsó kisautókat, Amerikában Trump vámjai fogják

Az áremelkedés miatt jellemzően az olcsóbb és kisebb típusok tűnhetnek el az amerikai autópiacról. Ilyeneket már Európában is egyre nehezebb találni.