Hírlevél feliratkozás
Stubnya Bence
2021. január 2. 08:06 Podcast

Magyarország felzárkózásához 20-25 tőzsdén jegyzett magyar nagyvállalatra lenne szükség

2015 és 2019 között a magyar gazdaság négy százalék felett növekedett, ami duplája az euróövezet növekedésének ugyenebben az időszakban, és gyorsabb mint a visegrádi négyek átlaga. Ezt a növekedést nagyobb részben a termelékenység javulása okozta. Ha a versenyképességi és termelékenységi fókusz meg tud maradni a következő tíz évben, akkor az egy főre eső GDP-ben Magyarország 10 éven belül elérhetné az eurózóna jelenlegi szintjét – mondta Havas András, a McKinsey partnere az e heti G7 podcastban a McKinsey új tanulmányának legfontosabb következtéseiről.

A beszélgetést a fenti lejátszás gombra kattintva is meg lehet hallgatni, de jobb feliratkozni ránk valamelyik okostelefonos podcast appban, és a Spotify-on is be lehet követni minket.

A tanulmány szerint 20-25 helyi központú, tőzsdén jegyzet nagyvállalatra lenne szükség ahhoz, hogy Magyarország elérje a kimagasló felzárkózást mutató országok növekedési szintjét. A helyi nagyvállalatok kialakulása azért is nagyon fontos, mert a gazdaság termelékenységének növelése szempontjából elengedhetetlen a külföldi tőkebefektetés, de önmagában nem biztosítja a befektetések megfelelő szintjét. Ezért van szükség befektetésekre hazai forrásból is.

A tanulmány szerint a legnagyobb növekedési potenciál három iparágban van Magyarországon: 50 százalékban a feldolgozóipartól, az építőipartól és a kiskereskedelemtől függ majd a felzárkózás.

Ezek az iparágak jelentős súllyal bírnak a magyar nemzeti összterméken belül, és ezek mind olyan szektorok, ahol jelentős mozgástér lenne a termelékenység növekedésére a legtermelékenyebb V4-es országhoz, Csehországhoz, és persze Ausztriához vagy Németországhoz képest is. A termélekenységben lévő különbség ledolgozása lehet a 2020 utáni növekedés húzóereje. A tanulmány minden iparág esetén konkrét javaslatokat is tesz a fejlesztések irányára, amiből Havas több példát is megemlített a három iparágra fókuszálva.

Kövesd a G7 podcastot Spotify-on, Itunes-on, Overcaston vagy bármelyik podcast-appon! (De csak miután lájkoltál minket Facebookon, és feliratkoztál a hírlevelünkre.) Korábbi vendégeink:

(A podcast gyártásában segített: Bagyinszki Dániel.)

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Podcast gdp termelékenység vállalat versenyképesség Olvasson tovább a kategóriában

Podcast

Bucsky Péter
2024. március 26. 13:11 Pénz, Podcast

A folyószámlán parkoltatott pénz aktív kezelésével több kolléga bérét kereshetik meg a kkv-k

A magyar vállalatok tízezer milliárd forintot tartanak érdemi kamat nélkül folyószámláikon, pedig tisztes hozamot kínáló, mégis likvid befektetések is elérhetők.

Bucsky Péter
2024. február 10. 04:38 Podcast

Egy évszázaddal később is kimutathatók az oktatáspolitikai döntések hatásai

A Klebelsberg-korszak általános iskolái jobban ellenálltak a falusi iskolák bezárásának. A népességfogyás miatt ma a kisvárosi gimnáziumok kerültek veszélybe.

László Pál
2024. február 6. 15:35 Podcast, Támogatói tartalom

Űrhajós nem, influencer annál inkább lenne a legtöbb általános iskolás

Az alfa generációs magyar gyerekek 55 százaléka már pénzt is keresett, kétharmaduk a technológia segítségével, felük közösségi média platformokon, míg negyedük online streamelésen keresztül jutott bevételhez.

Fontos

Bucsky Péter
2024. április 25. 04:39 Adat, Élet

Több ezer milliárdos rezsivédelem után a magyarok harmada fával fűt

Az energiaválság megmutatta, hogy miért tévút hosszú távon a rezsicsökkentés, amelyből ráadásul az igazán szegények többsége ki is marad, hiszen fával fűt.

Elek Péter
2024. április 24. 04:35 Pénz

Olyan gazdagok a nyugdíjba vonuló amerikaiak, hogy azt még a forint is megérzi

Amerikai infláció: volt, van, lesz; és az emiatt magasan ragadó dollárkamatokhoz mérik minden más deviza hozamát - a forintét is.

Bucsky Péter
2024. április 23. 04:33 Élet, Tech

Sikerült volna csökkenteni az autók fogyasztását, helyette jöttek a SUV-ok

Hiába szorgalmazza az Európai Unió, hogy legyenek egyre kevésbé szennyezők a személyautók, a városi terepjárók miatt egyre rosszabb a helyzet.