Hírlevél feliratkozás
Szentkirályi Balázs
2018. március 24. 07:30 Podcast

Ha Kádár elvtárs eltűnik, káosz jön utána? – Bod Péter Ákos arról, hogy mi vár ránk a választások után

Bod Péter Ákos négy évtizedes pályafutása alatt volt kutató, állami hivatalnokként osztályvezető, a rendszerváltás után az Antall-kormányban ipari és kereskedelmi miniszter, később a Magyar Nemzeti Bank elnöke. Fontos szerepet játszott az első demokratikusan választott kormány egyik legnagyobb belpolitikai válsága, a taxisblokád megoldásában. Az MTA doktora, jó ideje tanít is, és persze néhány könyvet is írt. Mostanában különböző ellenzéki csoportosulások közelében tűnt fel az arca szakértőként.

Az Akadémiai Kiadó nemrég jelentette meg a Magyar gazdaságpolitika – tűzközelből című írását gazdaságtörténetünk elmúlt évtizedeiről. Az apropó, ami miatt beszélgetni hívtam, ez a könyv volt, de legalább ennyire érdekelt, hogy mit gondol a kormány elmúlt nyolc éves teljesítményéről, illetve, hogy mi várhat ránk április nyolc után.

Szerinte a centrumhoz való felzárkózásunk esélye igencsak csekély, bár el kell ismerni, hogy lényegesen válságállóbb ma a magyar gazdaság, mint 2010-ben. A legrosszabb, ami az elmúlt években történt, a verseny kiiktatására tett rengeteg kísérlet volt. Nagyon káros, hogy az állam kiszorítja azokat a vállalkozásokat, amelyeket nem szeret, és a saját barátainak kedvez. Ezt nem lehet folytatni, ez gátja a fejlődésnek, a vállalkozóknak ugyanis meg kell küzdeniük a növekedés különböző lépcsőfokain a sikeres vállalkozóvá válás buktatóival.

A legnagyobb veszély, ami vár ránk, hogy kimaradunk az EU válság utáni következő fejlődési periódusából, mert meg vagyunk győződve a hagyományosan különutas magyar gazdaságpolitika sikerességéről.

Orbán az EU-ban csak azért befolyásos, mert mindig beszól, mert tőle mindig félni kell, amivel az ország súlyát ténylegesen megnöveli, csak épp negatív értelemben.

Az uniós pénzek lenyúlása azért is veszélyes, mert kapóra jön érvként azoknak az európai politikusoknak, akik az EU következő költségvetéséből kevesebbet szeretnének adni a felzárkózó országoknak.

Az, hogy a nyugat-európai euroszkeptikusoknak érveket szolgáltatunk ahhoz, hogy bennünket félretoljanak, történelmi bűne lehet ennek a kormányzatnak.

Ha a mostani ellenzék a választások után bármilyen pozícióhoz jut, fontos lenne az első döntések egyikeként beléptetni Magyarországot az európai ügyészségi hálózatba.

Podcast bod péter ákos Olvasson tovább a kategóriában

Podcast

Kasnyik Márton
2020. március 31. 19:44 Podcast

Cser Tamás: Aki teheti, lassan elkezdhet beszállni a részvényekbe

G7 Podcast! A Hold Alapkezelő portfóliómenedzsere szerint az emberek optimizmusa és élni akarása miatt gyorsan visszatérhet a gazdaság a most még mélyülő válság után.

Szentkirályi Balázs
2020. március 23. 18:53 Podcast

„Itt komplett iparágakat húztak le a vécébe” – ismert szakértők a válságról

Rendkívüli G7 Podcast! Milyen ez a gazdasági sokk, ami hirtelen elhatalmasodott a világon, hogyan kell megoldani, és milyen lesz a jövő? Chikán Attila, Gyurcsik Attila, László Csaba, Palócz Éva és Szabó László válaszol.

Kasnyik Márton
2020. március 14. 16:40 Podcast

Húsz év múlva eltűnhetnek a benzines és dízelautók a szalonokból?

Az üzemanyagcella megoldhatja azt a problémát, amit az akkumulátorok nem tudnak, de még várni kell rá legalább egy évtizedet. Ez volt a negyedik G7 Podcast Live.

Fontos

Fabók Bálint
2020. április 2. 06:36 Élet

“Elvette tőlem a járvány, amiért tíz éve küzdök” – munkájukat elvesztők beszélnek a kilátástalanságról

Elzálogosított telefon, zéró tartalék, összetört álmok. A járvány miatt munkájukat elvesztők beszélnek arról, hogy fordult fel az életük néhány hét alatt.

Váczi István
2020. április 1. 16:59 Pénz

Sosem zuhant még ekkorát a forint Fidesz-kormány alatt, közbelépett a jegybank

Rákapcsolt a gyengülésre a forint, utoljára 2009 elején esett ilyen sokat ilyen rövid idő alatt, és ezt már az MNB sem nézte tétlenül.

Torontáli Zoltán
2020. április 1. 15:26 Vállalat

Béna kacsaként nézzük, ahogy a lengyelek és a románok megszerzik a magyar fuvarpiac jelentős részét

A járvány után újra fogják osztani a lapokat az európai fuvarpiacon, és a helyezkedés máris elkezdődött. Mivel Magyarország egyelőre nem nyújt hathatós segítséget a cégeinek, pillanatok alatt óriási hátrányba került.