Hírlevél feliratkozás
Szentkirályi Balázs
2018. március 24. 07:30 Podcast

Ha Kádár elvtárs eltűnik, káosz jön utána? – Bod Péter Ákos arról, hogy mi vár ránk a választások után

Bod Péter Ákos négy évtizedes pályafutása alatt volt kutató, állami hivatalnokként osztályvezető, a rendszerváltás után az Antall-kormányban ipari és kereskedelmi miniszter, később a Magyar Nemzeti Bank elnöke. Fontos szerepet játszott az első demokratikusan választott kormány egyik legnagyobb belpolitikai válsága, a taxisblokád megoldásában. Az MTA doktora, jó ideje tanít is, és persze néhány könyvet is írt. Mostanában különböző ellenzéki csoportosulások közelében tűnt fel az arca szakértőként.

Az Akadémiai Kiadó nemrég jelentette meg a Magyar gazdaságpolitika – tűzközelből című írását gazdaságtörténetünk elmúlt évtizedeiről. Az apropó, ami miatt beszélgetni hívtam, ez a könyv volt, de legalább ennyire érdekelt, hogy mit gondol a kormány elmúlt nyolc éves teljesítményéről, illetve, hogy mi várhat ránk április nyolc után.

Szerinte a centrumhoz való felzárkózásunk esélye igencsak csekély, bár el kell ismerni, hogy lényegesen válságállóbb ma a magyar gazdaság, mint 2010-ben. A legrosszabb, ami az elmúlt években történt, a verseny kiiktatására tett rengeteg kísérlet volt. Nagyon káros, hogy az állam kiszorítja azokat a vállalkozásokat, amelyeket nem szeret, és a saját barátainak kedvez. Ezt nem lehet folytatni, ez gátja a fejlődésnek, a vállalkozóknak ugyanis meg kell küzdeniük a növekedés különböző lépcsőfokain a sikeres vállalkozóvá válás buktatóival.

A legnagyobb veszély, ami vár ránk, hogy kimaradunk az EU válság utáni következő fejlődési periódusából, mert meg vagyunk győződve a hagyományosan különutas magyar gazdaságpolitika sikerességéről.

Orbán az EU-ban csak azért befolyásos, mert mindig beszól, mert tőle mindig félni kell, amivel az ország súlyát ténylegesen megnöveli, csak épp negatív értelemben.

Az uniós pénzek lenyúlása azért is veszélyes, mert kapóra jön érvként azoknak az európai politikusoknak, akik az EU következő költségvetéséből kevesebbet szeretnének adni a felzárkózó országoknak.

Az, hogy a nyugat-európai euroszkeptikusoknak érveket szolgáltatunk ahhoz, hogy bennünket félretoljanak, történelmi bűne lehet ennek a kormányzatnak.

Ha a mostani ellenzék a választások után bármilyen pozícióhoz jut, fontos lenne az első döntések egyikeként beléptetni Magyarországot az európai ügyészségi hálózatba.

Podcast bod péter ákos Olvasson tovább a kategóriában

Podcast

Kasnyik Márton
2019. február 9. 07:47 Podcast

Pogátsa Zoltán: Nem tudják fizetni cégek a minimálbért? Hulljon a férgese!

G7 podcast! E heti vendégünk egy szókimondó közgazdász, akinek megvan a véleménye azokról a cégekről, amelyek nem tudnak a megélhetéshez elegendő bért fizetni.

Kasnyik Márton
2019. február 2. 15:08 Podcast

Öt gazdasági podcast a világból, amit érdemes hallgatni

Ezen a héten pihenőt tart a podcastunk, de cserébe ajánlunk néhány gazdasági témában erős külföldi műsort.

Kasnyik Márton
2019. január 26. 07:54 Podcast

Pletser Tamás: Jobb lenne, ha a sarkvidéki kőolajat ott hagynánk, ahol van

G7 podcast! Tényleg azért tankolunk most olcsóbban, mint egy-két hónapja, mert egy szaúdi halálosztag meggyilkolt egy újságírót. A kőolajpiac rejtelmei az Erste elemzőjével.

Fontos

Torontáli Zoltán
2019. február 15. 10:00 Vállalat

A kamionosok után a buszosoknál is kitörhet a kelet-nyugati európai csata

Az Európai Parlament lényegében helybenhagyta azt a javaslatcsomagot, amely alaposan átrendezheti a buszos közlekedést az unióban.

Wiedemann Tamás
2019. február 14. 11:01 Közélet

Titokzatos szoftver dönt a gyanús napelemes pályázatok nyerteseiről az állami tulajdonú MFB Banknál

A bank szerint ezzel a rendszerrel nem lehet visszaélni, mert a szoftver nem korrupt. De a furfangos jogi magyarázat szerint ellenőrizni sem lehet a programot. Így még gyanúsabb lett a tavalyi egynapos naperőmű-pályázat.

Váczi István
2019. február 13. 16:44 Vállalat

Dupla vagy semmit játszik a Suzuki a botrányos kirúgással

Jogi értelemben valószínűleg bukó helyzetbe hozta magát a Magyar Suzuki, de saját szempontjából ésszerű lépés lehetett: ha nincs szakszervezet, nem lesz sztrájk és „audis” béremelés.