Hírlevél feliratkozás
Kasnyik Márton
2018. november 13. 12:51 Podcast

A nagy transzferár-trükközés igazi tétje

 

Az átlagosnál nagyobb hullámokat keltett a transzferárazásról szóló cikksorozatunk, ami érthető, mert egy kevésbé ismert, de annál fontosabb és még annál is bonyolultabb témáról van szó. Ezért leültem a szerzővel, Bucsky Péterrel, hogy végigbeszéljük, miért is volt fontos, hogy napirendre kerüljön ez az elsőre félreesőnek tűnő téma. A beszélgetést itt fent a play gombra klikkelve lehet meghallgatni.

Miért van az, hogy a nemzetközi nagyvállalatok magyarországi leányvállalatai arányaiban gyakran sokkal kevésbé jövedelmezőek, mint az anyavállalataik? Hiszen ugyanannak a cégnek a termékeit gyártják, a munkaerőköltség pedig jóval olcsóbb, tehát a nyereségnek nagyobbnak kellene lennie.

Gyorsan kiderült, hogy a válasz a vállalatokon belüli elszámolóárak, a transzferárak környékén van. Ezeknek a megállapítása erősen vitatott, és ezért cégek – gyakran a nagy könyvelőirodák segítségével – gyakran a jövedelmek országok közötti átcsoportosítására használják őket, akár adóoptimalizálási, akár politikai okokból.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkMár a magyar GDP-t sem tudjuk kiszámolni a multik adótrükkjei miattRészben néhány külföldi vállalati központban dől el, hogy mekkora a magyar gazdaság, és hova mekkora adóbevétel kerül. A nagy transzferármutyi, első rész.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkMagyarország az egyik legnagyobb vesztese a multik transzferár-trükkjeinekSok ország segíti a multikat az adófizetés minimalizálásában, hazánk a társasági adó ötödét bukhatja emiatt. A nagy transzferár-trükk, második rész.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkÉvi 48 milliárd forintnyi társasági adót trükközhet ki az országból 30 magyarországi multiHa csak a legnagyobb multik abbahagynák a nyereség kijátszását, egy pillanat alatt 1 százalékot nőne a magyar GDP. A nagy transzferár-trükk, harmadik rész.

A nemzetközi kereskedelem jelentős része a nemzetközi nagyvállalatokon belül zajlik, a baj csak az, hogy a cégen belül gazdát cserélő termékeknek és szolgáltatásoknak az esetek túlnyomó többségében nincs piaca. Ezért nem is lehet megalapozottan árakat megállapítani. A transzferárakkal ide-oda csoportosított jövedelem viszont rengeteg dolgot meghatároz, legyen szó az állam adóbevételeiről, vagy akár a GDP-ről.

Kövesd a G7 Beszélgetéseket Itunes-on, Overcaston vagy bármelyik podcast-appon! (De csak miután lájkoltál minket Facebookon és feliratkoztál a hírlevelünkre.) A korábbi adásaink itt vannak.

Podcast podcast transzferár Olvasson tovább a kategóriában

Podcast

Kasnyik Márton
2019. december 4. 13:41 Podcast

Chikán Attilával és Pete Péterrel folytatódik a G7 Podcast Live jövő szerdán

Mi marad a magyar közgazdászképzésből? Erről lesz a következő rendezvényünkön.

Kasnyik Márton
2019. december 1. 11:26 Podcast

G7 Podcast: Szennyezési jogok és a kamionozás szeretete

A Magyarország legszennyezőbb erőműve körüli kavarás és egy 24 órás kamionozásról írt riport a G7 podcast eheti témája.

Kasnyik Márton
2019. november 23. 08:00 Podcast

G7 Podcast: Mi Mészáros Lőrinc létezésének a valódi üzenete?

Nehezen bírkózik meg az ország azzal a helyzettel, hogy az ország leghatalmasabb üzletembere egy olyan népmesei figura, aki ránézésre is alkalmatlan egy cégcsoport vezetésére. Rényi Pál Dániel, Bódis András és Jandó Zoltán a G7 Podcastban!

Fontos

Kasnyik Márton
2019. december 9. 16:32 Vállalat

Ebből az ábrából kiderül, mennyire értékeli a piac a NER-cégeket

Sokkal több pénzt toltak volna a befektetők a piaci vállalatokba, mint a NER-cégeibe az MNB kötvényprogramjában.

Bucsky Péter
2019. december 9. 06:58 Adat

Nagy üzlet a feketézéssel fertőzött bulinegyed, csak nem a kerületnek

Pár vendéglátóhely adja a bevétel és a nyereség felét, sok kisebb hely alig jelent be dolgozót a bulinegyedben. Az állam jól jár, a mellékhatásokat elviselő kerület bukik.

Váczi István
2019. december 7. 07:41 Élet

Mikor szabadulunk meg a füstokádó városi buszoktól?

Csak Budapestre négyféle szerződéstípussal érkeztek új buszok 2010 óta, de még így is rengeteg környezetszennyező jármű szállít utasokat, akárcsak sok vidéki városban.