Olcsóbb BKV-jegy Tiborcz-adóból? Nincs könnyű helyzetben Karácsony
Kevés olyan ország van, ahol annyira központosított lenne minden az önkormányzatok rovására, mint Magyarországon. A kormány pénzügyi segítsége nélkül szinte semmit nem tudnak tenni itt a helyhatóságok, sőt, a saját, kötött feladataikat sem tudják ellátni. Ez még Budapest esetében sem működik, pedig itt van a legtöbb cég, és iparűzési adóból nagyjából évi 170 milliárd forint saját bevétele van a fővárosnak.
Itt indul az eheti G7 Podcast. Most a saját kollégáim, Jandó Zoltán és Bucsky Péter csatlakoznak, hogy rendesen átbeszéljünk mindent, amit közel egy órában át lehet beszélni Budapest ügyeiről. A beszélgetést a fenti lejátszás gombra kattintva lehet meghallgatni, de jobb valamelyik okostelefonos podcast-alkalmazásban feliratkozni.
Közösen több cikket írtunk a témában az utóbbi hetekben, amiben az új budapesti önkormányzati helyzetet kezdtük feldolgozni:
Vajon miért olyan fontos, hogy hatalmas épületeket húzzanak fel a kevés közpark egyikében?
Érdemes törődni a sportkedvelő kormánypárti politikusok érzelmeivel?
Hogyan lehet kijátszani a Tiborcz-adót?
Lufi a felvetés, hogy Budapest Varsóval, Prágával és Pozsonnyal közösen pályázzon uniós forrásokra?
November 7-én este 7-kor megtartjuk első rendezvényünket. A Podcast Live nevéhez híven olyan lesz, mint egy élő podcast-felvétel, a beszélgetés végén kérdezni is lehet. A vendégünk Orbán Krisztián, az Oriens ügyvezető partnere lesz, akivel az eddig uralkodó közpolitika haláláról fogunk beszélgetni. Helyszín: a Nyitott Műhely, ami a Déli Pályaudvar melletti Ráth György utcában van. Facebookon itt lehet bejelentkezni.
Kövesd a G7 Beszélgetéseket Itunes-on, Overcaston vagy bármelyik podcast-appon! (De csak miután lájkoltál minket Facebookon és feliratkoztál a hírlevelünkre.) Korábbi vendégeink:
200 milliárd forint kedvezményes kölcsönt nyújt hazánk Észak-Macedóniának. A térség szakértőjével készített podcastunkból kiderül, hogy mire fordíthatják ezt az összeget.
Az e-autók iránti kereslet továbbra is hanyatlik, de összességében kicsit erősödött az uniós autópiac októberben. A Volkswagennél és a Fordnál így is leépítések jönnek.