Amikor Mészáros Lőrinc és üzleti köre 2017 végén aláírta a Mátrai Erőmű megvásárlásáról szóló szerződést, akkor már tudni lehetett, hogy egy fél évvel korábbi EU-s döntés miatt a szennyezési jogok jelentősen drágulni fognak – mondta Stubnya Bence, akit a héten megjelent cikkéről kérdeztem.
A széndioxid kibocsátási kvóták azóta az ötszörösére a drágultak, ami 2021-től elég nagy valószínűséggel pénzügyi értelemben fenntarthatatlanná teszi az erőművet. Igaz, addigra Mészárosék már nagy eséllyel megszabadulnak tőle, hogy az előre látható veszteségeket mi, azaz az adófizetők fizessük.
A G7 podcast mai adásában a legszennyezőbb magyarországi szénerőmű körüli kormányközeli üzleti kavarásról és az európai kvótakereskedelemről beszélgetek Stubnya Bencével, majd Torontáli Zoltánt kérdezem kamionos tapasztalatairól. A beszélgetést a fenti lejátszás gombra is meg lehet hallgatni, de jobb feliratkozni ránk valamelyik okostelefonos podcast appban. Most már Spotify-on is be lehet követni minket.
Kövesd a G7 Beszélgetéseket Spotify-on, Itunes-on, Overcaston vagy bármelyik podcast-appon! (De csak miután lájkoltál minket Facebookon, és feliratkoztál a hírlevelünkre.) Korábbi vendégeink:
(A podcast gyártásában segített: Bagyinszki Dániel.)
Podcast
Fontos