Hírlevél feliratkozás
Hajdu Miklós
2024. május 18. 17:24 Vállalat

Részleges gyárbezáráshoz vezetett az autóipari válság Szlovákiában

Ipari berendezések aukciós értékesítésére szakosodott portálon tűntek fel egyebek mellett fogaskerekek és sebességváltóházak gyártása során használatos gépek a napokban a szlovákiai Túrócszentmárton városából, ahol a Volkswagen alkatrészgyártó üzeme található.

  • Az árverésekre az elektromos autók gyártására történő átállás miatt kerül sor az aukciós ház közlése szerint, „egy német autógyártó motorgyárának részleges bezárását követően”.

Alulnézet: a Volkswagen túrócszentmártoni üzemében autók különböző részegységeiben használatos alkatrészeket – a féktől kezdve a sebességváltóig – gyárt 2000 óta, több mint 800 dolgozó foglalkoztatásával. Az elektromos Volkswagenekhez is készülnek itt tartozékok, például a tavaly ősszel legyártott 600 milliomodik alkatrész egy villanyautóba szánt csuklós tengely volt.

  • Szlovákia fontos szerepet tölt be a Volkswagen működésében, ugyanis a túrócszentmártoni alkatrészgyár mellett a vállalat Pozsonyban autógyárat is működtet, ahol a konszern magasabb presztízsű és SUV modelljei készülnek, mint például a Passat és a Touareg, valamint az Audi Q7 és Q8, illetve a Porsche Cayenne.

Miért fontos ez? A német autógyártók versenyképessége egyre inkább kétségesnek tűnik az elektromos autók piacán feltörekvő, jobbára kínai vállalatokkal szemben, miközben a gépkocsik iránti kereslet gyengült. Hosszú távon azonban a belső égésű motorokkal szerelt új autók kitiltására lehet számítani az európai piacról, igaz, ezt a törekvést heves vita övezi.

  • Az elektromos Volkswagenek iráni kereslet már tavaly is gyenge volt, az elbocsátások lehetősége is felmerült a kifejezetten a villanyautók gyártására specializálódott zwickaui üzemben, továbbá a konszern szoftverfejlesztésre szakosodott leányvállalatánál kétezer munkahely sorsa vált kérdésessé.

Tágabb kontextus: az autóipar átalakulását a hasonló gépeladások gyakoribbá válása is jelzi, derül ki az aukciót szervező Surplex közleményéből. A most értékesített, fogaskerekek gyártást szolgáló berendezések, CNC esztergák, hónoló- és csiszológépek, homokfúvógépek, tisztítógépek és egyéb tartozékok például a repülőgépek és a szélturbinák gyártásában lehetnek még hasznosak.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkHa jönnek az elektromos autók, mihez kezdünk egy kuplunggyárral?Bár néhány fontos autóipari beszállítónknak valószínűleg szűkül a mozgástere, a magyar ipar nincs rossz helyzetben az elektromos forradalom küszöbén.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkA mostani miniválság mutatja, miért veszélyes az akkugyáraknak való kiszolgáltatottságA hazai ipar és gazdaság erősen megérzi az akkumulátorok iránti kereslet mostani, enyhe gyengélkedését is, ami figyelmeztető jel a jövőre nézve.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkNincs sok oka bizakodásra a német autógyártóknakA politika kevésbé tolja most az elektromos átállást, amire egyébként lenne Európa-szerte kereslet, csak kérdéses, hogy ezt a hagyományos német gyártók szolgálják majd ki.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkMég mindig leginkább benzines és dízeles kocsikat vesznek az európaiak12 százalék volt februárban az elektromos autók piaci részesedése az újonnan vásárolt autók között, ugyanannyi, mint egy éve.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkVihar előtti csend van az elektromos autók piacánAz év végén látott számokból sokan azt a következtetést vonták le, hogy mégsem zajlik olyan gyorsan a villanyautós átállás, de ez csupán átmeneti lassulás.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Vállalat autóipar elektromos autó elektromos autók Volkswagen Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Torontáli Zoltán
2024. augusztus 19. 05:48 Élet, Vállalat

Szerencsével és átszervezéssel enyhült a repülési késéskáosz

Több a légi irányító a reggeli műszakban, kevésbé viharos az időjárás, így kevesebbet késnek a gépek, ráadásul hamarosan a nyári főszezonnak is vége.

Stubnya Bence
2024. augusztus 16. 05:21 Vállalat

Nehéz döntés előtt áll Magyarország egyik legnagyobb munkaadója az autóipar bukdácsolása miatt

A vezetés nehéz külső körülményekről beszél, a cégen belül viszont úgy látják, stratégiai hibák eredménye a gödör, amiből egy új ötlettel jönne ki a Continental.

Hajdu Miklós
2024. augusztus 14. 12:55 Adat, Vállalat

A visszavont engedély ellenére nem vett vissza a gödi akkugyár a friss adatok szerint

Az ipari termelési adatok alapján nem látszik lényegi hatása annak, hogy áprilisban felfüggesztették az üzem környezethasználati engedélyét.

Fontos

Váczi István
2024. augusztus 22. 11:28 Adat

Nem segítenek az óriásberuházások a magyar gazdaságon

Nagyobb mértékben estek vissza a beruházások, mint a járvány miatti lezárások idején, nem látszik nyoma az épülő autó- és akkugyáraknak sem.

Hajdu Miklós
2024. augusztus 21. 16:40 Közélet

A hevesi vegyi üzem mutatja, hogy beszállítóik is követik a kínai akkugyártókat

Az akkumulátorgyártás mögötti termelési lánc veszélyes vegyszerek előállítására szakosodott szereplője is megjelenik Magyarországon.

Hajdu Miklós
2024. augusztus 21. 13:07 Adat, Közélet

Már megközelítette azt a szintet a minimálbér, amit Nagy Márton 2027-re vállalt

Az átlagkereset 50 százalékára emelné 2027-ig a minimálbért Nagy Márton, ám ehhez az arányhoz már tavaly is közel járt a legkisebb adható fizetés.