Hírlevél feliratkozás
Hajdu Miklós
2023. március 17. 14:42 Vállalat

A Wizz Air tartozik messze a legtöbbel az utasoknak az Egyesült Királyságban

Közel ötmillió fonttal tartoznak a brit utasoknak különböző légitársaságok a The Guardian által idézett adatok szerint, ami jórészt a kifizetetlen kárpótlásokból és visszatérítésekből adódik össze. A fogyasztói érdekeket képviselő Which? elemzéséből kiderül továbbá, hogy a tartozások közel fele a Wizz Airnek róható fel, a budapesti székhelyű vállalat panaszkezelésével, illetve vitás ügyeinek számával kapcsolatban ráadásul már egy szakhatóság is aggodalmaknak adott hangot.

A Wizz Air a pandémia miatti zavarokkal indokolja a panaszáradatot kiváltó problémákat, a kifizetések késlekedését pedig az igazságszolgáltatási szervekkel történő komplikált és időigényes információcserével magyarázza. A fogyasztók ugyanis a megyei bíróságokon keresztül követelhetik a térítéseket, amelyek megfizetésére az itt hozott ítéletek kötelezhetik a vállalatokat.

A brit lap által bemutatott statisztikából alapján a Tui 1,3 millió, az EasyJet 611 ezer, a Ryanair 550 ezer fonttal tartozik a panaszos utasoknak. A Tui és az EasyJet azonban vitatják a kimutatások pontosságát, vélekedéseik szerint azokban a már kifizetett követelések is megjelennek.  

A Which? szerint az utasok jogait védő intézményrendszer is kifogásolható, a szabályok gyengék és a békéltető testületek sem segítik a fogyasztókat. Mindezt a szervezet annak ellenére állítja, hogy az általános vitarendezési fórumok mellett a légitársaságok és az utasok közötti ellentétek feloldására az ágazatra szakosodott felületek is működnek.

A hasonló panaszok természetesen idehaza sem ismeretlenek – korábban több cikket is írtunk ebben a témakörben -, az utóbbi egy évben is rendre előkerültek, elsősorban a Ryanairrel és a Wizz Airrel szemben. Az utóbbi nemrég hatósági szerződést kötött a fogyasztóvédelemmel, amelyben a légitársaság a jövőre nézve kötelezettséget vállalt arra, hogy hatékony módon rendezi a kereskedelmi gyakorlatát járatkésés, járattörlés, visszautasított beszállás és a fogyasztói panaszok megválaszolása tekintetében, valamint biztosítja a légiutasok jogainak érvényesülését.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkEgy budapesti járattörlésen keresztül mutatjuk meg, milyen nehéz kártérítést igényelni a légitársaságtólHiába kötelezi az Európai Unió kártérítés megfizetésére a légitársaságokat járattörlés esetén, nehéz megítélni, hogy kinek a hibájából történt. Ezért sokan inkább nem is élnek a jogaikkal.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkBármit kitalálnak a légitársaságok, csak ne kelljen kártérítést fizetni az utasnakEgyre több járatot törölnek a légitársaságok, pedig ilyenkor kártérítést kell fizetni az utasnak az EU-ban. Erről azonban csak az utasok egy-két százaléka tud.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkA fapadosok is elbújhatnak a Lufthansa utasokat büntető trükkjei mögöttMegbüntet a légitársaság, mert nem szállsz fel a járatra? Igen, ők úgy látják, hogy joguk van erre.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Vállalat fogyasztóvédelem légitársaság panaszkezelés wizz Air Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Hajdu Miklós
2024. július 10. 13:31 Közélet, Vállalat

Hiába az állami tulajdon, a budapesti reptér zsúfoltságát még nagyon sokáig nem enyhíti új terminál

A nemrég kivásárolt üzemeltető korábbra tervezte a hármas terminál megvalósítását, de a friss bejelentés szerint erre legalább 2032-ig várni kell.

Stubnya Bence
2024. július 10. 05:02 Közélet, Vállalat

Komoly probléma vagy autóipari kamu, hogy nincs elég elektromos töltő?

A szigorúbb klímavédelmet követelők azzal vádolják az autóipart, hogy ürügyként használja az infrastruktúra hiányát, hogy késleltesse az elektromos átállást. De mit mutatnak a számok?

Torontáli Zoltán
2024. július 9. 16:54 Közélet, Vállalat

A kormány mint biztosítási ügynök: vásárlás után eladás Tiborcznak és az osztrákoknak

A tavalyi eladással messzebbre került a többségi magyar tulajdon a biztosítási szektorban, de most legalább Tiborcz István cégbirodalmát sikerül gyarapítani.

Fontos

Jandó Zoltán
2024. július 17. 05:46 Adat

Sosem volt még ilyen durva hőhullám Magyarországon

Volt már az előzőnél melegebb hét Magyarországon, de csak egyszer, 2007-ben, akkor pedig tíz nap után enyhült a kánikula. A mostani hőhullám hosszúsága és intenzítása is rekordot dönthet.

Torontáli Zoltán
2024. július 16. 15:54 Pénz, Világ

Nem erőltetik, ami nem megy, 20 év után adta fel romániai ambícióit az OTP

A nagy terjeszkedés közben távozott a bankcsoport azokról a piacokról, ahol nem sikerült nagyra nőni, és erre esélyt sem látott a vezetőség.

Torontáli Zoltán
2024. július 16. 12:47 Adat, Élet

Sokkal jobban drágulnak most az albérletek, mint az eladó lakások

Nagyon mennek fel az albérleti díjak, pedig még ki sem hirdették a felvételi ponthatárokat.