Hírlevél feliratkozás
Jandó Zoltán
2017. október 25. 12:21 Közélet, Vállalat

Mészáros Lőrinc üzlettársa építheti a békési autópálya utolsó szakaszát is

A Duna Aszfalt Kft. (DA) nyerte a Békéscsabát az M5-ös autópályával összekötő gyorsforgalmi út utolsó szakaszának építésére kiírt tendert. A közbeszerzési adatbázisban elérhető dokumentumok szerint az állami megbízásokkal elég jól ellátott vállalat 41,4 milliárd forintért építheti meg a 18 kilométernyi autóutat.

A Duna Aszfaltén kívül még három ajánlat érkezett be, ezek közül azonban kettőt (a Colas és Strabag cégei által leadottakat) érvénytelennek minősítettek, míg az egyetlen versenyben maradt konkurens 3,5 milliárd forinttal drágábban vállalta volna csak a munkát. Utóbbi egyébként az SDD nevet viselő konzorcium volt, amit két győri és egy lábatlani cég alkotott.

A DA nem csak ezen a tenderen futott be: az M44-es másik két szakaszát közel 99 milliárd forintért építhetik meg a Hódút Kft-vel közösen. Az egyetlen olyan szakasz, amin nem ők dolgoznak, a Kunszentmárton és Csabacsűd közötti 20,5 kilométer: az erre kiírt közbeszerzést az EuroAszfalt-Swietelsky-Soltút-A Híd négyes nyerte 44 milliárdos ajánlattal.

 

Szakasz   Hossz (km)  Ár (milliárd)  Nyertes 
Tiszakürt-Kunszentmárton 20,5 56,5  Duna Aszfalt – Hódút
Kunszentmárton-Csabacsűd 20,5  44,0 EuroAszfalt – Swietelsky – Soltút- A-Híd
Csabacsűd -Kondoros  20,4 42,2 Duna Aszfalt – Hódút
Kondoros-Békéscsaba 18,0  41,4 Duna Aszfalt

 

A Duna Aszfalt Szíjj László cége. A tiszakécskei üzletembernek korábban a Hódút Kft-ben is volt részesedése, ám ettől nagyjából két éve megvált, így utóbbi társaság egyetlen tulajdonosa Varga Károly maradt. Mind a két vállalkozó közeli üzleti kapcsolatot ápol Mészáros Lőrinccel. Szíjj a Visonta Projekt, a Marlera Istria és a CLH Kft-kben is közös tulajdonos a felcsúti polgármesterrel, de utóbbi cégben Varga Károlynak is van részesedése.

Az M44-es egyébként nagyon régi hiányossága a magyar úthálózatnak. Politikusok jó ideje ígérik, hogy az út megépül, azonban a projekt időről időre csúszott. Orbán Viktor például a 2014-es parlamenti választások előtti országjárása idején arról beszélt, hogy a következő ciklus végére már biztosan elkészül az M44-es, ám végül ezt a határidőt sem sikerült tartani.

Bár valószínűleg nem ez az egyetlen ok, a gyorsforgalmi út hiánya egész biztosan nagyban hozzájárult a viharsarokként is emlegetett térség gazdasági leszakadásához. Békés az elmúlt években a leglassabban fejlődő megyék között volt az országban: 2006 és 2015 között alig 11 százalékkal nőtt a GDP-je, ennél csak Nógrád és Baranya teljesítménye volt gyengébb. Mindeközben az ország gazdasága ötödével bővült, és nem egy megye 30 százalék körüli, vagy azt is jelentősen meghaladó növekedést ért el.

 

 

A most megépülő durván 80 kilométernyi négysávos út összesen 184 milliárd forintba kerül. Ez kilométerenként 2,3 milliárdos költséget jelent. A teljes útszakaszon közel ötven hidat alakítanak ki, köztük egy 450 métereset is, ami a Körösön ível majd át. A közbeszerzéseket kiíró Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. korábbi tájékoztatása szerint a beruházás 2019 harmadik negyedévében zárulhat.

Fotó: magyarepitok.hu

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Közélet Vállalat Duna Aszfalt M44 mélyépítés Szíjj László útépítés Olvasson tovább a kategóriában

Közélet

Jandó Zoltán
2024. május 7. 11:08 Adat, Közélet

Magyar egészségügy 2024: inkasszó, eszközhiány, 100 milliárdos adósság

A magyar tulajdonban lévő egészségügyi beszállító cégek lehetnek a kórházi adósságállomány folyamatos növekedésének vesztesei. Több vállalat is elhagyhatja a piacot.

Stubnya Bence
2024. május 7. 05:38 Közélet, Világ

A románok fogyasztanak, a magyarok beruháznak, de ki lesz ettől gazdagabb hosszú távon?

Románia fogyasztásorientált gazdasági stratégiával hagyta le egy főre eső GDP-ben Magyarországot. A magyar gazdaságpolitika viszont még inkább a beruházásokra fókuszálna.

Bucsky Péter
2024. május 3. 04:31 Adat, Közélet

Átformálta a lakáspiacot a kormány a sok százmilliárdos támogatásokkal

A legalább három gyermeket nevelőknél látványos a lakástulajdonosok arányának növekedése, a falvakban pedig fogyni kezdtek az üresen álló házak.

Fontos

Váczi István
2024. május 7. 16:33 Élet

Elkezdődött a G7 új korszaka

Újult erővel, több és frissebb cikkel térünk vissza.

Torontáli Zoltán
2024. május 7. 14:03 Tech, Vállalat

Elmegy a piac a magyar e-kereskedők mellett

Vége annak az egyszerű korszaknak, amikor a Kínából nagyban megvett árut kettes szorzóval itthon simán el lehet adni.

Jandó Zoltán
2024. május 6. 14:24 Adat, Vállalat

Most látszik, mennyire megütötte az oroszokat, hogy nem veszik a gázukat Európában

Az európai piac összeomlása miatt lett közel negyed évszázadnyi nyereséges működés után 2023-ban veszteséges a Gazprom orosz gázóriás.