Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2019. április 7. 12:25 Világ

A lengyel boltzár sem hozza a várt eredményeket, de legalább bosszantja az embereket

Lengyelországban fokozatosan, 2018-2020 között szorítják vissza a vasárnapi nyitva tartást. Tavaly még csak havonta két vasárnap nem lehetett vásárolni a nagy üzletekben, jövőre azonban már csaknem teljes lesz a tiltás, és évente csak néhány kivételes vasárnap lehetnek majd nyitva a boltok.

A Lengyel Kereskedelmi Szövetség szerint az eddigi tapasztalatok elkeserítőek. A lengyelek szinte ugyanúgy reagáltak a korlátozásra, mint pár éve a magyarok: a többség elégedetlen a rendszerrel, és a vásárláshoz való jog korlátozásaként éli meg az intézkedést. A szövetség elnöke szerint a lakosságnak egyre kevésbé tetszik, hogy nem dönthet szabadon arról, hogy mikor és hol vásárol.

A lengyelek az egykori magyar célokhoz hasonlóan többek között azt szeretnék elérni, hogy az egészen kis, 100 négyzetméter alatti boltok piaci helyzete javuljon, ezek egyelőre nyitva tarthatnak vasárnap is.

A tapasztalatok szerint azonban a vásárlók nem mennek ezekbe a boltokba, inkább átszervezik az életüket, és más napokon vásárolnak.

A közepes méretű boltok jelentős részét kis- és közepes vállalkozók üzemeltetik, akiknek áll a befektetése az üzletben, és egyáltalán nem örülnek annak, hogy vasárnap nem tudnak árulni.

A nagy boltok jellemzően tőkeerősebbek, és olyan kampányokat indítottak, amelyekkel megpróbálják szombatra átcsatornázni a korábbi vasárnapi vásárlásokat. Ezzel a közepes piaci szereplők is alig tudják tartani a lépést, vagyis a boltzár eddigi nyertesei a kormány szándékaival szöges ellentétben a nagy láncok lettek.

A lengyel sajtó szerint azonban a szakminisztérium kitart a boltzár mellett, és csak annyit ígér, hogy alaposan felméri a kialakult helyzetet.

Világ kiskereskedelem Lengyelország vásárlás vasárnapi boltzár Olvasson tovább a kategóriában

Világ

Stubnya Bence
2019. augusztus 25. 17:02 Élet, Világ

Az autók számának csökkentése nélkül nehéz lesz elérni a klímavédelmi célokat

Nem elég, ha mindenki elektromosra cseréli a benzines vagy dízelautóját. A tömegközlekedés, valamint a gyalogos és biciklis infrastruktúra fejlesztésére van szükség a brit parlament bizottsága szerint.

Torontáli Zoltán
2019. augusztus 24. 11:49 Élet, Világ

Beárazták az emberéletet a csehek, és 15 millió forintra jött ki

Meghatározták azt a legmagasabb összeget, amelyet egy biztosító támogatásként kifizethet évente egy beteg gyógyszerére.

Kasnyik Márton
2019. augusztus 24. 07:23 Világ

Példátlan következményekkel járhat a brazíliai erdőégetés

Lassan visszafordíthatatlan lesz Amazónia erdőinek pusztulása. Ha ez nem csak Brazília szuverén ügye, akkor akár a katonai beavatkozás is szóba jöhet.

Fontos

Stubnya Bence
2019. augusztus 23. 14:16 Adat, Vállalat

A lengyelek elhúztak mellettünk, de legalább a görögöket megelőztük

Ebben az évtizedben 9 százalékkal nőtt a magyar gazdaság termelékenysége, ami közép-európai mércével mérve elég lassú tempó. Románia még mögöttünk van, de villámgyorsan zárkózik fel.

Bucsky Péter
2019. augusztus 23. 06:54 Közélet

Idén 130 milliárdot költünk az MSZP-SZDSZ kormányok kőbe vésett szerződéseire

Hiába költött a kormány 2010 óta 37 milliárdot a ppp projektek kivásárlására, a legdrágább börtönök és a Müpa továbbra is magánkézben vannak, és kiemelkedő hasznot termelnek a tulajdonosaiknak.

Fabók Bálint
2019. augusztus 21. 06:51 Világ

138 milliárd forintos afrikai útépítés reklámfilmjében tűnik fel a Duna Aszfalt

A világ egyik legkorruptabb országában vesznek részt egy világkereskedelmi szempontból számottevő útépítésen. A kollégáik nagy nehézségekkel küzdenek.