Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2018. május 16. 13:54 Vállalat

Már a Volvo is azt mondja, jobb emberekkel dolgoztatni, mint robotokkal

Amikor a Volvo személyautós ágát a Ford 2010-ben eladta a kínai Geely-nek, sokan tartottak arról, hogy a híres svéd minőségen előbb-utóbb csorba esik. A formatervezésért felelős, brit származású alelnök, Robin Page viszont azt mondja, pont az ellenkezőjét tapasztalják a vállalatcsoporton belül.

A Volvo jelenleg Svédország mellett Belgiumban és Kínában szerel össze személyautókat, és a kínai üzemet magasabb minőségűnek tartják, mint az európaiakat. “Igazság szerint azt vettük észre, hogy a kínai gyártósorokról jobb minőségű autók gördülnek le” – mondta Page az ausztrál Go Auto magazinnak nemrég.

A magyarázat első hallásra elég meghökkentő: a kínai gyár kevésbé robotizált, mint a két európai, így az összeszerelésnél jobban ki tudják használni az emberek finomhangolási képességeit. Ha kevesebb az automatizált tevékenység, és több ember dolgozik az összeszerelésen, akkor Page elmondása szerint nagyobb pontosságot lehet elvárni. Nem egetverő különbség ez, de a végső összehasonlításban mégis sokat számít.

Page mondatai azért is érdekesek, mert a Tesla is hasonló tapasztalatokra tett szert az elmúlt hónapokban. Amint korábban is írtunk róla, az amerikai gyárat szerették volna szinte teljesen automatizálni, a végső összeszerelési műveleteknél azonban ez a minőség rovására ment, a folyamatosan felmerülő hibák orvoslására pedig mérnököket kellett felvenni, akiknek sokkal többet kell fizetni, mint a robotoknál eleve kisebb hibaszázalékot produkáló munkásoknak.

Míg az autógyártás egyes részfolyamataiban a robotok verhetetlenek, egyelőre úgy tűnik, hogy az egységek végső összeállításában az emberek precízebben tudják összeilleszteni az elemeket és hatékonyabban korrigálják a napi szinte felmerülő kisebb hibákat.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkBelebukhat a Tesla, hogy emberek helyett robotokkal akart gyártaniAz ember olcsóbban és jobban rakja össze az autót, mint a robot, a Tesla nagyon gyors ütemben égeti a pénzét.

A Volvo egyébként tavaly összesen 571 ezer személyautót értékesített, ami rekordnak számít, és ennek köszönhetően a nyeresége is soha nem látott összegre, 1,6 milliárd dollárra ugrott.

A svéd márka kínai tulajdonosa, a Geely hamarosan tőzsdére viheti a papírjait, a kibocsátás értéke pedig 30 milliárd dollár körül lehet. A cégnél azt is bejelentették, hogy (más gyártókhoz hasonlóan) teljesen leállnak a dízelmotoros modellekkel, az idén várható új S60-as modell lesz az első, amelynek már nem lesz gázolajos verziója.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Vállalat autó emberi munkaerő Kína minőség robot Volvo Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Bucsky Péter
2024. április 18. 04:32 Adat, Vállalat

Most lehet hibáztatni Brüsszelt: kamionok áradatát szabadítja az utakra

A zöldnek mondott intézkedések a közúti áruszállítást hozzák helyzetbe, ezek hatására várhatóan jelentős mennyiségű vasúti forgalom terelődik kamionokra.

Hajdu Miklós
2024. április 8. 04:34 Vállalat, Világ

Nincs sok oka bizakodásra a német autógyártóknak

A politika kevésbé tolja most az elektromos átállást, amire egyébként lenne Európa-szerte kereslet, csak kérdéses, hogy ezt a hagyományos német gyártók szolgálják majd ki.

Bucsky Péter
2024. április 4. 04:34 Közélet, Vállalat

Egyre több rossz hitel mögé kell beállnia az államnak, hogy a magyar cégek forráshoz jussanak

Főleg az agrárvállalkozásoknál tolják az állami kezességvállalást annak ellenére is, hogy a hitelfelvevők egyre jelentősebb része végül nem tud törleszteni.

Fontos

Bucsky Péter
2024. április 23. 04:33 Élet, Tech

Sikerült volna csökkenteni az autók fogyasztását, helyette jöttek a SUV-ok

Hiába szorgalmazza az Európai Unió, hogy legyenek egyre kevésbé szennyezők a személyautók, a városi terepjárók miatt egyre rosszabb a helyzet.

Bukovszki András
2024. április 22. 04:37 Pénz

Kifulladni látszik a magyar államadósság-ráta csökkenése

Nemcsak rövid, hanem középtávon is magasan ragadhat az adósságráta, ami a gazdasági felzárkózási folyamatunkat is megnehezítheti.

Hajdu Miklós
2024. április 21. 04:36 Élet

Kivételes szerencsével léphettek be a 90-es évek közepe után született fiatalok a munkaerőpiacra

A gazdasági fellendülés időszakában pályára lépő fiatalok viszonylag könnyen találtak munkát jó fizetés mellett, kérdés, hogy ez miként hat a motivációjukra.