Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2018. május 16. 13:54 Vállalat

Már a Volvo is azt mondja, jobb emberekkel dolgoztatni, mint robotokkal

Amikor a Volvo személyautós ágát a Ford 2010-ben eladta a kínai Geely-nek, sokan tartottak arról, hogy a híres svéd minőségen előbb-utóbb csorba esik. A formatervezésért felelős, brit származású alelnök, Robin Page viszont azt mondja, pont az ellenkezőjét tapasztalják a vállalatcsoporton belül.

A Volvo jelenleg Svédország mellett Belgiumban és Kínában szerel össze személyautókat, és a kínai üzemet magasabb minőségűnek tartják, mint az európaiakat. “Igazság szerint azt vettük észre, hogy a kínai gyártósorokról jobb minőségű autók gördülnek le” – mondta Page az ausztrál Go Auto magazinnak nemrég.

A magyarázat első hallásra elég meghökkentő: a kínai gyár kevésbé robotizált, mint a két európai, így az összeszerelésnél jobban ki tudják használni az emberek finomhangolási képességeit. Ha kevesebb az automatizált tevékenység, és több ember dolgozik az összeszerelésen, akkor Page elmondása szerint nagyobb pontosságot lehet elvárni. Nem egetverő különbség ez, de a végső összehasonlításban mégis sokat számít.

Page mondatai azért is érdekesek, mert a Tesla is hasonló tapasztalatokra tett szert az elmúlt hónapokban. Amint korábban is írtunk róla, az amerikai gyárat szerették volna szinte teljesen automatizálni, a végső összeszerelési műveleteknél azonban ez a minőség rovására ment, a folyamatosan felmerülő hibák orvoslására pedig mérnököket kellett felvenni, akiknek sokkal többet kell fizetni, mint a robotoknál eleve kisebb hibaszázalékot produkáló munkásoknak.

Míg az autógyártás egyes részfolyamataiban a robotok verhetetlenek, egyelőre úgy tűnik, hogy az egységek végső összeállításában az emberek precízebben tudják összeilleszteni az elemeket és hatékonyabban korrigálják a napi szinte felmerülő kisebb hibákat.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkBelebukhat a Tesla, hogy emberek helyett robotokkal akart gyártaniAz ember olcsóbban és jobban rakja össze az autót, mint a robot, a Tesla nagyon gyors ütemben égeti a pénzét.

A Volvo egyébként tavaly összesen 571 ezer személyautót értékesített, ami rekordnak számít, és ennek köszönhetően a nyeresége is soha nem látott összegre, 1,6 milliárd dollárra ugrott.

A svéd márka kínai tulajdonosa, a Geely hamarosan tőzsdére viheti a papírjait, a kibocsátás értéke pedig 30 milliárd dollár körül lehet. A cégnél azt is bejelentették, hogy (más gyártókhoz hasonlóan) teljesen leállnak a dízelmotoros modellekkel, az idén várható új S60-as modell lesz az első, amelynek már nem lesz gázolajos verziója.

Vállalat autó emberi munkaerő Kína minőség robot Volvo Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Hajdu Miklós
2019. február 20. 14:39 Vállalat

Lagerfeld nem csak a divathoz értett, üzletileg is nagyot alkotott

A divatipar mellett a márkaépítés területén is sikeres volt a tegnap elhunyt divattervező.

Fabók Bálint
2019. február 20. 09:34 Vállalat

Csányi Sándor üzlettársa révén kerül közelebb a legnagyobb szlovén ingatlanprojekthez

A mintegy 100 milliárd forintos ingatlanberuházásról több körben tárgyalt az OTP Bank, a magyar befektető Nagy György lesz.

Bucsky Péter
2019. február 20. 06:53 Vállalat

Olyan jól blogoltak a magyar fiatalok, hogy a Facebook és a Netflix is az ügyfelük lett

A 13 éves Starschema Kft. még mindig startupokat megszégyenítő gyorsasággal növekszik, és az ütem fenntartása érdekében az Egyesült Államokban is terjeszkedik.

Fontos

Bucsky Péter
2019. február 19. 07:00 Pénz

Évi 50 milliárdot hagyunk az államnál egy ki nem használt adókedvezmény miatt

Százezrek nem élnek az szja-kedvezménnyel, pedig egy orvosi papírral évi 90 ezer forintot spórolhatnának. Aki eddig nem tette meg, öt évre visszamenőleg is kérheti.

Jandó Zoltán
2019. február 18. 06:53 Közélet

Káoszba süllyedt a kormány terve, hogy jobban szervezzék a nagy sportrendezvényeket

Nagyon úgy tűnik, hogy hiába volt rá törekvés, mégsem lesz egységes szervezési kerete és felelőse a magyarországi rendezésű nagy sporteseményeknek. Pedig lett volna logika benne.

Torontáli Zoltán
2019. február 17. 07:17 Élet

Mégis mit eszünk ennyire a Túró Rudin?

Szó szerint ízekre szedtük a kakaós masszával bevont túrórudat. Most kiderül, hogy miért van benne kukoricakeményítő, hidrogénezett olaj, vagy olyan vegyületek, mint a kálcium-laktát vagy a kálium-szorbát.