Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2018. augusztus 26. 13:13 Közélet, Vállalat

Olyan fejlesztéssel jön a BMW, amivel könnyen juthatsz ingyen áramhoz

A BMW közzétett egy mindössze egyperces kisfilmet, amelynek főszereplője egy kézműves sajtkészítő. A fiatal mester az elkészített sajtot beteszi az elektromos autójába, elhajt vele a piacra, hogy eladja, és ekkor jön a videó lényege: az elektromos sajtvágó csatlakozóját nem egy fali aljzatba, hanem a kocsi csomagtartójába dugja be.

Ez azt jelenti, hogy hamarosan egyszerűvé válik bármilyen elektromos szerkezetet működtetni a kocsi akkumulátoráról, a csomagtartójában elhelyezett szabványos aljzaton keresztül.

Mivel Magyarországon az e-autók nyilvános töltőpontjainak döntő többsége egyelőre ingyen adja az áramot, innentől kezdve már csak egy lépés, hogy valaki az ott beszerzett áramot hazavigye, és mondjuk a garázsból egy egyszerű hosszabbítóval bármilyen elektromos berendezésben felhasználja. Annak ellenére, hogy ez nyilvánvalóan inkább csak elvi lehetőség, az ingyen áramhoz való hozzáférés ilyen egyszerűvé tétele elég komolyan megkérdőjelezheti a magyar rendszer egyik lényegi elemét.

Az e-autósok többsége ugyan tisztában van vele, hogy a nyilvános töltés díjmentessége nem maradhat fenn örökké, a vásárlásoknál és a megtérülések számításánál azonban az ingyen hozzáférhető áram sokat nyomhat a latban.

Bár az ingyen kapott áram felhasználása nem autózási célokra valószínűleg nem szabályos, elég nehéz lesz ezek után ellenőrizni, hogy otthon valaki a falba vagy az autóba dugta be a porszívóját. A szakminisztérium a legutóbbi hírek szerint dolgozik a nyilvános töltők tarifáján, de a BMW videója után már az a kérdés, hogy van-e egyáltalán értelme árban különbséget tenni a különböző helyről származó elektromos áramok között.

Amint azt korábbi cikkünkben részletesen bemutattuk, az áram árának ilyen módon való szétválasztása a kilencvenes évek elején divatos olajszőkítéshez hasonló visszaélésre adhat lehetőséget.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkÁramszőkítés jöhet, ha nem gondolják át rendesen az elektromos autók adóztatásátVisszaélésre ad lehetőséget a lakossági és az autóáram árának szétválasztása. Egyszer egy ilyenen már bukott százmilliárdokat az állam, más üzemanyaggal most is lehet trükközni.

Közélet Vállalat áram áramár BMW elektromos autó konnektor töltő Olvasson tovább a kategóriában

Közélet

Hajdu Miklós
2021. február 27. 16:10 Közélet

A határon túli magyaroknak köszönhetjük, hogy az orvoshiányunk nem sokkal nagyobb

Keletről nyugatra vándorolnak az orvosok Európában, Magyarország azonban különleges helyzetben van.

Fabók Bálint
2021. február 25. 12:07 Közélet

Lakosságarányosan Magyarország tizedik a koronavírusban eddig elhunytak globális listáján

A decemberi csúcsnál alacsonyabb halálozási adatok ellenére az elmúlt héten Magyarországon haltak meg a negyedik legtöbben a járványban.

Hajdu Miklós
2021. február 24. 16:40 Adat, Közélet

Az új vírusváltozatok ellen nem elegendőek az eddigi intézkedések

A visegrádi országok példái jól mutatják, hogy a brit és az egyéb változatok mennyire átírják a forgatókönyveket.

Fontos

Avatar Avatar
2021. február 28. 12:17 Élet

Érdemes-e pénzt fektetni az ingyenes felsőoktatásba?

A Rajk Szakkollégium videóinterjú-sorozatában Joshua Angrist arra hozott példát, hogy milyen kutatási eredmény lehet érdekes a politikai döntéshozók számára is.

Kasnyik Márton
2021. február 28. 07:00 Pénz

Valamit mondani próbál nekünk a pénzügyi piac a járvány utáni világról

Gond van a világ pénzügyi rendszerének egyik legfontosabb alapkövével. Nem kizárt, hogy búcsút mondhatunk a 2010-es évek világának, és ez sokakat elbizonytalanít.

Stubnya Bence
2021. február 27. 07:03 Podcast

Nem a rendszerváltás, hanem a 19. század óta nem tudunk felzárkózni Nyugat-Európához

G7 Podcast! Nincs kelet-európai ország, amely felzárkózott volna a világgazdaság centrumához. Vonyó Tamás, a Bocconi Egyetem docense szerint viszont siker, hogy vissza sem csúszott a régió.