Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2018. augusztus 26. 13:13 Közélet, Vállalat

Olyan fejlesztéssel jön a BMW, amivel könnyen juthatsz ingyen áramhoz

A BMW közzétett egy mindössze egyperces kisfilmet, amelynek főszereplője egy kézműves sajtkészítő. A fiatal mester az elkészített sajtot beteszi az elektromos autójába, elhajt vele a piacra, hogy eladja, és ekkor jön a videó lényege: az elektromos sajtvágó csatlakozóját nem egy fali aljzatba, hanem a kocsi csomagtartójába dugja be.

Ez azt jelenti, hogy hamarosan egyszerűvé válik bármilyen elektromos szerkezetet működtetni a kocsi akkumulátoráról, a csomagtartójában elhelyezett szabványos aljzaton keresztül.

Mivel Magyarországon az e-autók nyilvános töltőpontjainak döntő többsége egyelőre ingyen adja az áramot, innentől kezdve már csak egy lépés, hogy valaki az ott beszerzett áramot hazavigye, és mondjuk a garázsból egy egyszerű hosszabbítóval bármilyen elektromos berendezésben felhasználja. Annak ellenére, hogy ez nyilvánvalóan inkább csak elvi lehetőség, az ingyen áramhoz való hozzáférés ilyen egyszerűvé tétele elég komolyan megkérdőjelezheti a magyar rendszer egyik lényegi elemét.

Az e-autósok többsége ugyan tisztában van vele, hogy a nyilvános töltés díjmentessége nem maradhat fenn örökké, a vásárlásoknál és a megtérülések számításánál azonban az ingyen hozzáférhető áram sokat nyomhat a latban.

Bár az ingyen kapott áram felhasználása nem autózási célokra valószínűleg nem szabályos, elég nehéz lesz ezek után ellenőrizni, hogy otthon valaki a falba vagy az autóba dugta be a porszívóját. A szakminisztérium a legutóbbi hírek szerint dolgozik a nyilvános töltők tarifáján, de a BMW videója után már az a kérdés, hogy van-e egyáltalán értelme árban különbséget tenni a különböző helyről származó elektromos áramok között.

Amint azt korábbi cikkünkben részletesen bemutattuk, az áram árának ilyen módon való szétválasztása a kilencvenes évek elején divatos olajszőkítéshez hasonló visszaélésre adhat lehetőséget.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkÁramszőkítés jöhet, ha nem gondolják át rendesen az elektromos autók adóztatásátVisszaélésre ad lehetőséget a lakossági és az autóáram árának szétválasztása. Egyszer egy ilyenen már bukott százmilliárdokat az állam, más üzemanyaggal most is lehet trükközni.

Közélet Vállalat áram áramár BMW elektromos autó konnektor töltő Olvasson tovább a kategóriában

Közélet

Wiedemann Tamás
2019. február 14. 11:01 Közélet

Titokzatos szoftver dönt a gyanús napelemes pályázatok nyerteseiről az állami tulajdonú MFB Banknál

A bank szerint ezzel a rendszerrel nem lehet visszaélni, mert a szoftver nem korrupt. De a furfangos jogi magyarázat szerint ellenőrizni sem lehet a programot. Így még gyanúsabb lett a tavalyi egynapos naperőmű-pályázat.

Kasnyik Márton
2019. február 13. 13:31 Közélet

A kormány szép csendben bevezeti a családi vagyonkezelő alapítványokat

"Felmerült az igény", de csak 600 milliós vagyon felett. A fejlett világban az elit egyik legnagyobb trükkje, most behozzák Magyarországra is.

Torontáli Zoltán
2019. február 12. 15:48 Közélet

Mi van akkor, ha felveszed Orbán kamatmentes 10 millióját, de nem szülsz gyereket?

Nehéz megmondani, hogy mi lesz, de elég könnyen elképzelhető olyan megoldás, hogy megéri egyszerűen nem megszülni a beígért gyereket.

Fontos

Jandó Zoltán
2019. február 15. 18:34 Adat

Sehol nem gazdagszik olyan ütemben a foci, mint Magyarországon

Beverekedte magát Európa 20 leggazdagabb ligája közé az nb1, de a régióban mindenhol egészségesebb a focicsapatok bevételi struktúrája.

Torontáli Zoltán
2019. február 15. 10:00 Vállalat

A kamionosok után a buszosoknál is kitörhet a kelet-nyugati európai csata

Az Európai Parlament lényegében helybenhagyta azt a javaslatcsomagot, amely alaposan átrendezheti a buszos közlekedést az unióban.

Fabók Bálint
2019. február 15. 06:53 Vállalat

“Lassacskán kezdenek minket emberszámba venni”: Miskolcig söpör az audis sztrájkhullám

A miskolci SEG Automitive-nál sosem sztrájkoltak, de részben az audisok hatására szokatlan összefogás valósult meg. A vezetők azonban megtörték a lendületet.