Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2018. augusztus 26. 13:13 Közélet, Vállalat

Olyan fejlesztéssel jön a BMW, amivel könnyen juthatsz ingyen áramhoz

A BMW közzétett egy mindössze egyperces kisfilmet, amelynek főszereplője egy kézműves sajtkészítő. A fiatal mester az elkészített sajtot beteszi az elektromos autójába, elhajt vele a piacra, hogy eladja, és ekkor jön a videó lényege: az elektromos sajtvágó csatlakozóját nem egy fali aljzatba, hanem a kocsi csomagtartójába dugja be.

Ez azt jelenti, hogy hamarosan egyszerűvé válik bármilyen elektromos szerkezetet működtetni a kocsi akkumulátoráról, a csomagtartójában elhelyezett szabványos aljzaton keresztül.

Mivel Magyarországon az e-autók nyilvános töltőpontjainak döntő többsége egyelőre ingyen adja az áramot, innentől kezdve már csak egy lépés, hogy valaki az ott beszerzett áramot hazavigye, és mondjuk a garázsból egy egyszerű hosszabbítóval bármilyen elektromos berendezésben felhasználja. Annak ellenére, hogy ez nyilvánvalóan inkább csak elvi lehetőség, az ingyen áramhoz való hozzáférés ilyen egyszerűvé tétele elég komolyan megkérdőjelezheti a magyar rendszer egyik lényegi elemét.

Az e-autósok többsége ugyan tisztában van vele, hogy a nyilvános töltés díjmentessége nem maradhat fenn örökké, a vásárlásoknál és a megtérülések számításánál azonban az ingyen hozzáférhető áram sokat nyomhat a latban.

Bár az ingyen kapott áram felhasználása nem autózási célokra valószínűleg nem szabályos, elég nehéz lesz ezek után ellenőrizni, hogy otthon valaki a falba vagy az autóba dugta be a porszívóját. A szakminisztérium a legutóbbi hírek szerint dolgozik a nyilvános töltők tarifáján, de a BMW videója után már az a kérdés, hogy van-e egyáltalán értelme árban különbséget tenni a különböző helyről származó elektromos áramok között.

Amint azt korábbi cikkünkben részletesen bemutattuk, az áram árának ilyen módon való szétválasztása a kilencvenes évek elején divatos olajszőkítéshez hasonló visszaélésre adhat lehetőséget.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkÁramszőkítés jöhet, ha nem gondolják át rendesen az elektromos autók adóztatásátVisszaélésre ad lehetőséget a lakossági és az autóáram árának szétválasztása. Egyszer egy ilyenen már bukott százmilliárdokat az állam, más üzemanyaggal most is lehet trükközni.

Közélet Vállalat áram áramár BMW elektromos autó konnektor töltő Olvasson tovább a kategóriában

Közélet

Váczi István
2019. június 23. 16:46 Közélet

Egy lesorosozott civilszervezet ellenőrzi Mészáros Lőrinc közpénzes munkáját

Egy uniós program keretében, a kormány áldásával az általa évek óta támadott Transparency International ellenőriz egy projektet, ahol Mészáros egyik cége dolgozik.

Avatar
2019. június 23. 07:48 Közélet, Tech

Zuckerberg király saját dénárt akar verni, és ennek sokan nem örülnek

A pénzügyi adatainkat összefésülik a médiafogyasztási szokásainkkal, az okoseszközök és szenzorok által biztosított adatokkal, és az egészet egybecsomagolva eladhatják bárkinek.

Hajdu Miklós
2019. június 22. 17:12 Közélet

A kiszolgáltatottság és a kuncsorgás szinte természetes eleme lett a művészet finanszírozásának

A művészet területén nem csak az alkotók megélhetési lehetőségei rendhagyók, hanem a velük foglalkozó szakma finanszírozása is.

Fontos

Kasnyik Márton Hajdu Miklós
2019. június 21. 06:43 Adat

Kettészakadt a budapesti panelmezőny, már nem a Pók utca a legdrágább lakótelep

Új adatbázist építettünk, hogy eldöntsük az örök kérdést: melyik a legdrágább és melyik a legolcsóbb panel lakótelep? Az utóbbi évek eszeveszett áremelkedése nem ugyanúgy érintette a paneleket.

Jandó Zoltán
2019. június 20. 06:50 Közélet

Kiszámoltuk, hány milliárdot vitt haza Heinrich Pecina a NER-média körüli ügyletekből

A médiában több üzletet is kötött Mészáros Lőrinccel a Népszabadságot bezáró Heinrich Pecina, aki számításaink szerint igencsak vaskos haszonnal szállt ki ezekből a bizniszekből.

Jandó Zoltán
2019. június 17. 06:50 Vállalat

Szinte munkások nélkül kaszálnak tízmilliárdokat a kormány kedvenc építői

Összeszedtünk néhány adatot, amelyek elég jól megmutatják, hogy lényegében „üzletszerzési jutalékot” szednek az állami tendereken rendszeresen arató cégek.