Hírlevél feliratkozás
Váczi István
2022. január 11. 11:01 Vállalat

Ömlik a pénz a Magyarországon is aktív taxis és futárcégbe

Mindössze fél évvel az előző után újabb tőkebevonásról számolt be a Budapesten ételkiszállítási és taxis szolgáltatással is jelen lévő Bolt: a vállalatba 628 millió eurót fektettek be, ami a teljes cég értékét 7,4 milliárd euróra teszi.

A társaságot nyolc évvel ezelőtt az észt fővárosban alapították Taxify néven, és az autói kezdetben Budapesten is ilyen néven jelentek meg, a céget 2019-ben nevezték át. A legtöbb piacán az Uberhez hasonlóan autómegosztó szolgáltatást működtet, de miután idehaza ezt lényegében betiltották, Budapesten taxis cégként szolgáltat, meglehetősen sikeresen.

Ahogy a Techcrunch írja, kezdetben az Uber által le nem fedett szegényebb térségekben, főként Kelet-Európában és Afrikában terjeszkedett, de aztán idővel a nyugat-európai piacokra is benyomult. Egyes piacain nemcsak autós, hanem motoros fuvarokat is közvetít. Emellett étel- és bolti kiszállítással is foglalkozik, ezt Budapesten 2020 áprilisában indította el. A cég szolgáltatásait 45 ország több mint 400 városában mintegy százmillióan használják.

Befektetői között egy ideig a szektortárs Didi is megtalálható volt, de a kínai cég tavaly eladta a Bolt-részesedését. A mostani tőkebevonásban részben ugyanazok a kockázati tőketársaságok vesznek részt, mint szeptemberben, a három legfontosabb a Sequoia Capital, a Fidelity Management és a Research Company LLC.

A friss tőkét nem meglepő módon további növekedésre és terjeszkedésre akarják felhasználni, hiszen az ilyen típusú szolgáltatásoknál rendkívül fontos a mérethatékonyság, és hosszú távon valószínűleg csak néhány társaság marad a piacon. Az alapító-vezérigazgató, Markus Villig szerint valamennyi tevékenységük dinamikusan növekszik, még a legnagyobbnak számító fuvarközvetítés is két számjegyű mértékben. A friss áruk 15 percen belüli kiszállítását ígérő Bolt Market jelenleg csak tíz városban elérhető, ezt a számot például szeretnék jelentősen növelni.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkA világ legnagyobb ételkiszállító cégei küzdenek egymással a magyar piaconAz amerikai piac csaknem 60 százalékát uraló cég veszi meg a Woltot, így már a világ harmadik és negyedik legnagyobb szereplői állnak a két vezető hazai szolgáltató mögött.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkKözelít Magyarországhoz, Bécsben is nyit a futárcég, amely tíz perc alatt kiszállít mindentA Gorillas egy felvásárlás kapcsán kerül Bécsbe.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkAz Uber kivonulása után az egész magyar taxispiac eluberesedettMagyarország feltalálta az applikáció nélküli platform alapú gazdaságot. 12 milliárdot hagy a magyar állam az egyéni vállalkozós megoldást választó taxisoknál.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Vállalat bolt ételkiszállítás futár futárcégek kockázati tőke taxi tőkebevonás Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Torontáli Zoltán
2024. november 20. 11:01 Közélet, Vállalat

Gyenge lehet a rajt az egymilliós átlagbérhez igazodó minimálbér felé

A tárgyalóasztalon jelenleg fekvő számokkal nehezen lennének elérhetők a kormány nagy tervei.

Jandó Zoltán
2024. november 14. 06:01 Pénz, Vállalat

Atlantiszi pénzt forgató csalók terepe az ezermilliárdos magyar cégeket duzzasztó biznisz

Világszerte pénzügyi csalók repültek rá a 70-es években kibocsátott brazil nemzeti kincstárjegyekre, és igyekeznek pénzt csinálni belőlük.

Bucsky Péter
2024. november 13. 06:02 Közélet, Vállalat

Betonba és NER-be öntöttük az uniós pénzek jelentős részét

Ami papíron a hazai vállalatoknak szánt gazdaságfejlesztési támogatás, abból a gyakorlatban sokszor Mészáros Lőrinc vagy Szíjj László épített utat.

Fontos

Stubnya Bence
2024. november 20. 14:03 Adat, Pénz

A Magyar Telekom akciózott akkorát, hogy levitte a teljes inflációt

Akkora áresést okozott a Telekom tévés-streaminges akciója a KSH módszertana szerint a szolgáltatásoknál, amekkorára 1992 óta nem volt példa.

Bucsky Péter
2024. november 20. 06:03 Közélet

Addig reformálta a kormány a MÁV-ot, hogy közel került az ingyenesség

A csökkenő utasbevételek miatt már csak évi 26 milliárd forintjába kerülne az államnak, hogy mindenki ingyen vonatozhasson az országban.

Torontáli Zoltán
2024. november 19. 14:03 Élet, Közélet

Alig érezné meg a gazdaság, ha december 24. piros betűs ünnep lenne

Az első évben körülbelül az egy napra eső GDP 20 százaléka esne ki, utána talán annyi sem, vagyis a lépésnek csekély gazdasági következménye lenne.