Hírlevél feliratkozás
Váczi István
2022. július 25. 09:47 Vállalat

Puccsszerűen menesztették a Volkswagen vezérét

A Bloomberg információi szerint nem éppen a legelegánsabb megoldást választották a Volkswagen-csoport meghatározó tulajdonosai Herbert Diess leváltására: a vezérigazgató éppen egy amerikai út után igyekezett alkalmazkodni az időeltolódáshoz, amikor közölték vele, hogy meneszteni akarják, és 24 órát kapott a válaszra. Miután konzultált jogászokkal, úgy döntött, hogy nem küzd, hanem elfogadja a feltételeket.

A menedzsert még 2015-ben szerződtették a rivális BMW-től, hogy segítsen új pályára állítani a dízelbotránnyal küzdő Volkswagent, és kritikusai szerint is jelentős eredményeket ért el. Az ő nevéhez fűződik például a korábbi terveknél sokkal gyorsabb átállást előirányzó elektromosautó-stratégia. Közben azonban nem sikerült elég szövetségesre szert tennie a csoporton belül, amely irányításába komoly befolyása van a többségi tulajdonos Porsche és Piech családnak, Alsó-Szászország tartománynak, illetve a szakszervezeteknek, amelyek a felügyelő bizottsági helyek felét birtokolják.

Az utóbbiak szemében Diess nem szerzett jó pontokat, amikor leépítések szükségességéről beszélt, hiszen ez mindig vörös posztó az érdekképviseletek szemében. A vezérigazgatóval szembeni legkomolyabb kritika ugyanakkor az új – különösen az elektromos modellekhez – nélkülözhetetlen szoftverek fejlesztésének késése volt, így aztán nem feltétlenül örülhetett annak, hogy tavaly decemberben az ezért felelős részleg vezetését közvetlenül is megkapta.

A vezérigazgatóval szemben fokozatosan fogyatkozó bizalom nyomán múlt héten erősödtek fel a váltásra vonatkozó megbeszélések a német vállalatirányításban meghatározó felügyelőbizottság legfontosabb tagjai között. A Bloomberg szerint a sorsa szerdán pecsételődött meg, amiről az Egyesült Államokból épp visszatért Diess másnap dél körül szerzett tudomást, és miután úgy döntött, hogy nem küzd, pénteken a felügyelőbizottság már döntött is a váltásról. (A Volkswagen nem kommentálta a részleteket az amerikai hírügynökség megkeresésére.)

A Bloomberg úgy tudja, hogy a volt vezérigazgató felveheti az eredetileg 2025 októberéig szóló szerződése alapján járó javadalmazását, ami – ha a csoport nyeresége és részvényárfolyama kedvezően alakul – akár a 30 millió eurót (durván 12 milliárd forint) is elérheti.

Utódja házon belülről érkezik, Oliver Blume eddig a – szintén a konszernhez tartozó – Porschét vezette, de különböző pozíciókban már előtte is a sikeres Volkswagen-menedzserek között tartották számon. Az tehát biztosra vehető, hogy tökéletesen tisztában van a rá váró kihívásokkal. Formálisan egy hónap múlva lesz a csoport vezérigazgatója, ezt követően derül ki, hogy a magyarországi Audi-gyárat érinti-e valamilyen formában a váltás.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkA megszűnés és az átalakulás között lebeg a SeatA Volkswagen csoport nem tervez új modellekkel, két éves veszteséges működés után a patinás márka az elektromos váltással eltűnhet.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkNem német modellek vezetik a német e-autós eladási listákatNagyot ment a Renault októberben, éves szinten a Volkswagen egyelőre kapaszkodik a Tesla nyomában.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkKihal az autókból az egyik legjobb élmény, a kézi sebességváltás – nem egészen környezetbarát módonAz elektromos autók korszakának igazi kezdetéig nyolc-tíz év maradt, és ez az automata váltók nagy korszaka lehet.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Vállalat autógyártás autógyártó elektromos autó Porsche szakszervezet szoftver Volkswagen Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Torontáli Zoltán
2024. május 1. 04:34 Élet, Vállalat

Hogyan lehet olcsóbb az Afrikából ideszállított eper, mint a magyar?

Az semmi, hogy a görög-spanyol-egyiptomi szamóca olcsóbb, mint a magyar, de lassan a német-holland-belga is az lesz, ha nem fejlesztjük sürgősen az ágazatot.

Bucsky Péter
2024. április 18. 04:32 Adat, Vállalat

Most lehet hibáztatni Brüsszelt: kamionok áradatát szabadítja az utakra

A zöldnek mondott intézkedések a közúti áruszállítást hozzák helyzetbe, ezek hatására várhatóan jelentős mennyiségű vasúti forgalom terelődik kamionokra.

Hajdu Miklós
2024. április 8. 04:34 Vállalat, Világ

Nincs sok oka bizakodásra a német autógyártóknak

A politika kevésbé tolja most az elektromos átállást, amire egyébként lenne Európa-szerte kereslet, csak kérdéses, hogy ezt a hagyományos német gyártók szolgálják majd ki.

Fontos

Váczi István
2024. április 30. 04:37 Világ

Olyan lehetőség előtt áll az orosz hadsereg Ukrajnában, mint utoljára két éve

Nem sikerült kihúzniuk az ukránoknak jelentősebb területveszteség nélkül a lőszerutánpótlás és létszámbeli erősítés beérkezéséig, és az is kérdés, nem kerülnek-e még nagyobb bajba.

Bucsky Péter
2024. április 29. 04:33 Adat, Élet

Külföldi polgármestert is választhatna több magyar település a nagy arányuk alapján

Nem feltétlenül ott él a legtöbb külföldi állampolgár Magyarországon, ahol azt a gazdasági fejlettség alapján várnánk.

Hajdu Miklós
2024. április 28. 04:33 Élet

Ha így megy tovább, az alapkamat helyett a folyók vízállása határozza meg az inflációt

Eddig a globális felmelegedés árakra gyakorolt hatásait többnyire átmenetinek, esetlegesnek tartották az elemzők, de eljött az ideje a szemléletváltásnak.