Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2021. augusztus 11. 11:02 Tech, Vállalat

Csúnya bukás lett a drónos csomagkézbesítés nyolc éve tartó kísérlete, maradnak a postások

A német posta (Deutsche Post DHL), vagyis Európa vezető logisztikai szolgáltatója és az iparág egyik leginnovatívabb, illetve legtőkeerősebb cége nem folytatja a drónokkal való kísérletezést. Az értesülést a Welt am Sonntagnak a társaság szóvivője megerősítette.

Az első „csomagkopter”, azaz csomagot kézbesítő kísérleti DHL drón 2013-ban szállt fel, átrepült a Rajna felett, és sikeresen landolt 1 kilométeres útja után. A drónt a földről vezérelték, és az utat úgy határozták meg, hogy a vezérlő végig szabad szemmel is követni tudja az eszközt.

Három évvel később jutott el oda a társaság, hogy az Alpokban egy nehezen megközelíthető helyre egy akkor már harmadik generációs fejlesztésű drónnal felküldött egy autonóm mozgású drónt. Az elképzelés akkoriban az volt, hogy a drónok az ehhez hasonló helyzetekben jelentenek majd fontos kiegészítő lehetőséget: amikor nehezen megközelíthető helyekre kell gyorsan fontos szállítmányokat eljuttatni.

Ilyen szituáció lehetett volna egy baleseti helyszín, vagy egy természeti katasztrófa sújtotta terület, esetleg egy időjárás miatt elzárt hegyi település, ahova például gyógyszert vagy élelmiszert kell eljuttatni.

A Deutsche Post DHL most azt mondja, rengeteg technikai problémát kellett megoldani az elmúlt években, és sok értékes hozama van a projektnek, de végső soron egyelőre úgy látják, hogy a drónos kézbesítés megoldása mégsem áll össze kereskedelmi szolgáltatássá.

A drónos szállítás üzleti szempontból sem jött be, egyszerűen azért, mert még mindig olyan drága, hogy nincs rá megfelelő mértékű kereslet. A gyorsaságnak ebben az esetben olyan ára van, amit csak kivételes esetekben hajlandóak az ügyfelek kifizetni, ez viszont nem elég az üzleti modell sikeréhez.

Az Amazon szintén 2013-ban kezdett hasonló kísérletezésbe, de a Prime Air nevű projektet az amerikai cég is szépen lassan leépítette. Bár  egyelőre nem szűnt meg hivatalosan, de szinte tetszhalott állapotban van. Ezek után a Google és a UPS közös próbálkozása maradt a legkomolyabb kísérlet.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkElőször kézbesített csomagot egy drón LengyelországbanAz interneten megrendelt áruk légi kiszállításáról régóta beszélnek, a gyakorlatban azonban még mindig az éles tesztelés első lépéseinél tart a megvalósítás.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Tech Vállalat csomag DHL drón kísérlet posta Olvasson tovább a kategóriában

Tech

Vámosi Ágoston
2025. január 10. 13:18 Tech, Világ

Közelről nézhetjük, ahogy egy kibertámadás megbénítja a mindennapi életet

Történetének legnagyobb kibertámadása érte Szlovákiát. A földhivatal rendszerének kiesése miatt áll az ingatlanpiac és a jelzáloghitel-folyósítás.

Vermes Nikolett
2025. január 8. 06:06 Élet, Tech

Zárul az Ügyfélkapu, kitör a káosz?

Már csak egy hétig érhető el az alap Ügyfélkapu, érdemes váltani, amíg ez csak pár percbe kerül. A vállalkozóknak a könyvelői kapcsolatokra is figyelniük kell.

Stubnya Bence
2025. január 7. 13:29 Tech, Vállalat

Hasítanak a hibridek, és a kínai autógyártók ebben is meglátták az üzletet

Hibrid autókkal kerülnék ki az Európai Unió elektromos autókra kivetett vámjait a kínai gyártók, de a vásárlók is egyre inkább ilyen irányba mennének.

Fontos

Vámosi Ágoston
2025. január 24. 13:34 Világ

Újra sorban állás jöhet a német határokon

Egy hónap múlva kiderül, ki vezeti a következő négy évben a német kormányt. A legesélyesebb jelölt, Friedrich Merz visszaállítaná a határellenőrzést.

Hajdu Miklós
2025. január 24. 11:03 Adat, Közélet

Már az elején elvéthetjük az egymilliós átlagbérhez vezető utat

Önmagában nem néz ki rosszul a bérdinamika, de a lassuló trend alapján nagyon meglepő lenne, ha időre elérnénk a kormányzati ígéret kiindulópontját.

Vámosi Ágoston
2025. január 23. 16:45 Pénz

Jól hangzik a 8 százalékos banki kamat, de az adó elviszi több mint a negyedét

Elsőre jól hangzanak a banki betétakciók, de 28 százalék az adóteher, és ha befektetési jegyet is kell venni, akkor általában a kockázat is magasabb.