Hírlevél feliratkozás
Fabók Bálint
2020. október 5. 11:54 Vállalat

A Dacia 10 nap múlva rántja le a leplet Európa legolcsóbb elektromos autójáról

Október 15-én mutatja be a Dacia az első tisztán elektromos autóját a Renault eWays elnevezésű online eseményen. A Springre keresztelt SUV áttörést hozhat az elektromos autók piacán Európában, mivel várhatóan jelentősen olcsóbb lesz a jelenleg árult modelleknél.

A márciusban beharangozott Dacia Springnek korlátozottan van köze a román autógyártóhoz, ugyanis lényegében a Renault csoport*amelynek a Dacia is a tagja K-ZE nevű elektromos autóját fogják a Dacia logójával felmatricázni.

A Renault K-ZE-t tavaly szeptemberben kezdték el forgalmazni Kínában, és ártámogatással együtt a legolcsóbb elektromos autók közé tartozik az országban, kevesebb mint hárommillió forintnyi jüanért kapható. A Renault már tavaly ősszel bejelentette, hogy Európában is szeretnék forgalmazni a K-ZE “különleges változatát”, és márciusban derült ki, hogy vélhetően a magát alacsony áraival brandelő Dacia neve alatt fog futni.

A Dacia Springet 2021-től forgalmazhatják majd Európában. Az áráról még nem jelent meg hivatalos információ, bár a Dacia szerint “a piac egyik legmegfizethetőbb elektromos autója”. Számos román és nemzetközi lap úgy harangozza be, hogy Európa legolcsóbb elektromos autója lesz, az árát 10 és 15 ezer euró (3,6-5,4 millió forint) közé saccolják. Az elektromos autóknak járó ártámogatásokkal tehát akár hárommilió forintnál kevesebbért lehet majd kapni a Springet Európa számos országában (Magyarországon jelenleg 7 millió forint körül kezdődnek az elektromos autók listaárai).

A román Daciát 1999-ben vette meg a Renault, és 2004-ben jött ki a Logan modellel. A magát robosztus, egyszerű, megfizethető autókkal reklámozó Dacia azóta jelentős szereplő lett az európai piacon, Magyarországon különösen népszerűek az autói.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Vállalat autópiac Dacia elektromos autó Renault Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Bucsky Péter
2024. április 18. 04:32 Adat, Vállalat

Most lehet hibáztatni Brüsszelt: kamionok áradatát szabadítja az utakra

A zöldnek mondott intézkedések a közúti áruszállítást hozzák helyzetbe, ezek hatására várhatóan jelentős mennyiségű vasúti forgalom terelődik kamionokra.

Hajdu Miklós
2024. április 8. 04:34 Vállalat, Világ

Nincs sok oka bizakodásra a német autógyártóknak

A politika kevésbé tolja most az elektromos átállást, amire egyébként lenne Európa-szerte kereslet, csak kérdéses, hogy ezt a hagyományos német gyártók szolgálják majd ki.

Bucsky Péter
2024. április 4. 04:34 Közélet, Vállalat

Egyre több rossz hitel mögé kell beállnia az államnak, hogy a magyar cégek forráshoz jussanak

Főleg az agrárvállalkozásoknál tolják az állami kezességvállalást annak ellenére is, hogy a hitelfelvevők egyre jelentősebb része végül nem tud törleszteni.

Fontos

Bucsky Péter
2024. április 23. 04:33 Élet, Tech

Sikerült volna csökkenteni az autók fogyasztását, helyette jöttek a SUV-ok

Hiába szorgalmazza az Európai Unió, hogy legyenek egyre kevésbé szennyezők a személyautók, a városi terepjárók miatt egyre rosszabb a helyzet.

Bukovszki András
2024. április 22. 04:37 Pénz

Kifulladni látszik a magyar államadósság-ráta csökkenése

Nemcsak rövid, hanem középtávon is magasan ragadhat az adósságráta, ami a gazdasági felzárkózási folyamatunkat is megnehezítheti.

Hajdu Miklós
2024. április 21. 04:36 Élet

Kivételes szerencsével léphettek be a 90-es évek közepe után született fiatalok a munkaerőpiacra

A gazdasági fellendülés időszakában pályára lépő fiatalok viszonylag könnyen találtak munkát jó fizetés mellett, kérdés, hogy ez miként hat a motivációjukra.