Hírlevél feliratkozás
Fabók Bálint
2020. október 5. 11:54 Vállalat

A Dacia 10 nap múlva rántja le a leplet Európa legolcsóbb elektromos autójáról

Október 15-én mutatja be a Dacia az első tisztán elektromos autóját a Renault eWays elnevezésű online eseményen. A Springre keresztelt SUV áttörést hozhat az elektromos autók piacán Európában, mivel várhatóan jelentősen olcsóbb lesz a jelenleg árult modelleknél.

A márciusban beharangozott Dacia Springnek korlátozottan van köze a román autógyártóhoz, ugyanis lényegében a Renault csoport*amelynek a Dacia is a tagja K-ZE nevű elektromos autóját fogják a Dacia logójával felmatricázni.

A Renault K-ZE-t tavaly szeptemberben kezdték el forgalmazni Kínában, és ártámogatással együtt a legolcsóbb elektromos autók közé tartozik az országban, kevesebb mint hárommillió forintnyi jüanért kapható. A Renault már tavaly ősszel bejelentette, hogy Európában is szeretnék forgalmazni a K-ZE “különleges változatát”, és márciusban derült ki, hogy vélhetően a magát alacsony áraival brandelő Dacia neve alatt fog futni.

A Dacia Springet 2021-től forgalmazhatják majd Európában. Az áráról még nem jelent meg hivatalos információ, bár a Dacia szerint “a piac egyik legmegfizethetőbb elektromos autója”. Számos román és nemzetközi lap úgy harangozza be, hogy Európa legolcsóbb elektromos autója lesz, az árát 10 és 15 ezer euró (3,6-5,4 millió forint) közé saccolják. Az elektromos autóknak járó ártámogatásokkal tehát akár hárommilió forintnál kevesebbért lehet majd kapni a Springet Európa számos országában (Magyarországon jelenleg 7 millió forint körül kezdődnek az elektromos autók listaárai).

A román Daciát 1999-ben vette meg a Renault, és 2004-ben jött ki a Logan modellel. A magát robosztus, egyszerű, megfizethető autókkal reklámozó Dacia azóta jelentős szereplő lett az európai piacon, Magyarországon különösen népszerűek az autói.

Vállalat autópiac Dacia elektromos autó Renault Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Avatar Avatar
2020. október 19. 16:52 Adat, Vállalat

Együtt váltottunk rendszert a csehekkel, de hol tartanak most a magánvállalataink?

A csehek egy lépéssel előrébb járnak, a magyar cégeknek aktívan kell gondolkodniuk arról, hogyan fogják a működésüket a jövőben is fenntartani.

Fabók Bálint
2020. október 19. 09:30 Vállalat

A Wizz Air szembe ment a norvég jóléti állammal, de kénytelen meghátrálni

Rosszul indult a magyar gyökerű cég betörése a norvég piacra: a miniszterelnök bojkottálja őket, egy miniszter pedig személyeskedve bírálja Váradi Józsefet.

Torontáli Zoltán Váczi István
2020. október 19. 06:49 Közélet, Vállalat

Milliárdokat fizet a kormány, hogy az egyik magyar gyárból egy másikba vigyék a termelést

A kormány odaadja a pénzünket egy új összeszerelő üzemnek, de fogalmunk sem lehet, hogy ez jó-e nekünk. Az eddigi sárvári bérgyártóknak valószínűleg rossz.

Fontos

Stubnya Bence
2020. október 17. 07:10 Podcast

Van, amiben már felzárkóztunk, de a 2020-as évek nagy kérdése, hogy a fenntarthatóságot is elérjük-e

A mai G7 podcastban a jövő héten megjelenő, idén 30 éves Társadalmi Riport új számáról beszélgetünk Tóth István Györggyel, a kötet egyik szerkesztőjével.

Stubnya Bence
2020. október 16. 06:47 Közélet

Készültek az új korszakra, de most ismét minden megváltozik a lakáspiacon

Az országos 5 százalékos lakásáfa kigolyózhatja a rozsdaövezeti projekteket. Nincs még minden veszve, de olyan népszerűek nem lesznek, mint amire eddig számíthattunk.

Jandó Zoltán
2020. október 15. 06:57 Adat, Vállalat

Kormányközeli cégeknél landol a magyar reklámpénzek harmada

A Facebook és a Google a NER nyomába sem ér a reklámpiacon, amelynek olyan szegmense is van, ahol a Fidesz-közeli szereplők részesedése az 50 százalékot is meghaladja.