Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2020. március 5. 14:06 Vállalat

Még támogatás nélkül is hatmillió forint alá mehet a Dacia elektromos autójának ára

Pár napja mutatta be a Dacia az első tisztán elektromos modelljét – egyelőre csak virtuálisan, hiszen az újdonságot a Genfi Autószalonra időzítették, de az a koronavírus miatt idén elmaradt. A francia Renault kezében lévő romániai gyökerű márka újdonságait különösen Kelet-Európában várják nagyon a vevők, az utóbbi években ebben a régióban a Dacia népszerűsége a jól eltalált ár-érték arányoknak köszönhetően nagyon megugrott.

A gyártót azonban nagyon nehéz helyzetbe hozzák az Európai Unió egyre szigorodó környezetvédelmi előírásai. Amint arról mi is írtunk korábban, a szabályok egyértelműen a hibrid és/vagy tisztán elektromos hajtás felé kényszerítik az autógyártókat, ám az alacsonyabb árkategóriákra koncentráló márkáknak ez óriási nehézséget okoz, mert az ehhez szükséges technológia ma még drága, és használatával nehezen lehet megtartani a Kelet-Európában annyira fontos alacsonyabb árszintet.

A német Focus elemzése alapján a piac azt valószínűsítette, hogy csak a Renault csoport Kínában gyártott, K-ZE nevű elektromos kisautóját fogják a Dacia logóval felmatricázni, és ezen kívül “igazi” Európában készülő tisztán elektromos modell rövid távon nem lesz.

A Genfi Autószalonra időzített elektromos Dacia képében lényegében a K-ZE meg is érkezett, a neve Spring, és mindenki azt találgatja, hogy mennyi lehet majd az ára.

A Dacia árazására és üzletpolitikájára közelebbről rálátó román sajtó most azt írja, hogy szerintük 15-20 ezer euró közé jöhet ki Romániában az új autó ára, ami átszámolva durván 5-6,7 millió forintnak felel meg.

Az eltérő adók és egyéb kapcsolódó díjak országonkénti különbözősége miatt a román-magyar árak némileg eltérhetnek, de nagyságrendi különbség általában nincs. A Dacia Sandero induló listaára például jelenleg átszámolva 2,6 millió forint Romániában, és 2,45 millió forint Magyarországon. Ezek alapján nem lenne meglepő, ha a kis kínai e-Daciát megpróbálnák 6 millió forint alá tolni.

A tisztán elektromos autók vásárlását jelenleg az állam legfeljebb 1,5 millió forinttal vagy az ár 21 százalékával támogatja, az viszont egyelőre megjósolhatatlan, hogy ez a rendszer életben marad-e, mire a Dacia megérkezik a magyar piacra. Ha viszont most lehetne megvenni 6 millió forintért, akkor 1,26 millió forint támogatást lehetne igényelni érte, így a tényleges vételára csak 4,74 millió forint lenne.

A Dacia azt ígéri, hogy egy töltéssel több mint 200 kilométert lehet majd megtenni a 3,73 méter hosszú modellel, több adatot azonban eddig nem hozott nyilvánosságra.

Vállalat ár autó Dacia elektromos autó Románia támogatás Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Pálos Máté
2022. május 19. 04:34 Pénz, Vállalat

„Akkor közölték az árat, amikor elindították a kamiont” – jelentős drágulás jön a könyveknél

Évtizedek óta nem volt ekkora káosz a nyomdai megrendelések és a könyvek árképzése körül; előfordul, hogy már gyártás közben kell változtatni egy könyv árán.

Jandó Zoltán
2022. május 18. 04:34 Pénz, Vállalat

Háromszor annyiért vesszük az orosz gázt, mint a románok, és negyedével drágábban, mint az EU-átlag

Egyetlen olyan uniós tagállam volt februárban, amely drágábban vásárolta az orosz gázt, mint Magyarország: a főbb európai útvonalaktól valóban eléggé elzárt Litvánia.

Váczi István
2022. május 17. 12:02 Vállalat

Újra tömött sorokban hagyják el Oroszországot a nagy nyugati cégek

Az oroszországi tevékenység felfüggesztésének vagy feladásának első nagy hulláma közvetlenül Ukrajna lerohanása után következett be, de mostanra több olyan szereplőnek is elfogyott a türelme, amely eddig kivárt.

Fontos

Banyár József
2022. május 19. 17:38 Élet, Pénz

Hogyan lehet biztosítani az életpálya pénzügyi egyensúlyát?

Napjainkban a generációs transzferek nem biztosítják szisztematikusan az életpálya termelési és fogyasztási egyensúlyát, ezért ezt társadalmi szinten kell megtervezni.

Trippon Mariann
2022. május 18. 18:01 Adat, Pénz

Erős volt az első negyedéves növekedés, de fenntartható-e?

Az utóbbi években a magyar gazdaság tartósan az uniós és régiós átlag felett tudott növekedni, az egyensúlytalanságok miatt azonban elkerülhetetlen a gazdaságpolitikai fordulat.

Tóth István János
2022. május 17. 14:31 Világ

Korrupció, bizalmatlanság és harci morál az orosz hadseregben

Az Ukrajna elleni orosz agresszió mutatja, hogy milyen nagy szerepe van annak, ha egy hadsereg mélyen átitatódott a korrupcióval.