Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2020. március 5. 14:06 Vállalat

Még támogatás nélkül is hatmillió forint alá mehet a Dacia elektromos autójának ára

Pár napja mutatta be a Dacia az első tisztán elektromos modelljét – egyelőre csak virtuálisan, hiszen az újdonságot a Genfi Autószalonra időzítették, de az a koronavírus miatt idén elmaradt. A francia Renault kezében lévő romániai gyökerű márka újdonságait különösen Kelet-Európában várják nagyon a vevők, az utóbbi években ebben a régióban a Dacia népszerűsége a jól eltalált ár-érték arányoknak köszönhetően nagyon megugrott.

A gyártót azonban nagyon nehéz helyzetbe hozzák az Európai Unió egyre szigorodó környezetvédelmi előírásai. Amint arról mi is írtunk korábban, a szabályok egyértelműen a hibrid és/vagy tisztán elektromos hajtás felé kényszerítik az autógyártókat, ám az alacsonyabb árkategóriákra koncentráló márkáknak ez óriási nehézséget okoz, mert az ehhez szükséges technológia ma még drága, és használatával nehezen lehet megtartani a Kelet-Európában annyira fontos alacsonyabb árszintet.

A német Focus elemzése alapján a piac azt valószínűsítette, hogy csak a Renault csoport Kínában gyártott, K-ZE nevű elektromos kisautóját fogják a Dacia logóval felmatricázni, és ezen kívül “igazi” Európában készülő tisztán elektromos modell rövid távon nem lesz.

A Genfi Autószalonra időzített elektromos Dacia képében lényegében a K-ZE meg is érkezett, a neve Spring, és mindenki azt találgatja, hogy mennyi lehet majd az ára.

A Dacia árazására és üzletpolitikájára közelebbről rálátó román sajtó most azt írja, hogy szerintük 15-20 ezer euró közé jöhet ki Romániában az új autó ára, ami átszámolva durván 5-6,7 millió forintnak felel meg.

Az eltérő adók és egyéb kapcsolódó díjak országonkénti különbözősége miatt a román-magyar árak némileg eltérhetnek, de nagyságrendi különbség általában nincs. A Dacia Sandero induló listaára például jelenleg átszámolva 2,6 millió forint Romániában, és 2,45 millió forint Magyarországon. Ezek alapján nem lenne meglepő, ha a kis kínai e-Daciát megpróbálnák 6 millió forint alá tolni.

A tisztán elektromos autók vásárlását jelenleg az állam legfeljebb 1,5 millió forinttal vagy az ár 21 százalékával támogatja, az viszont egyelőre megjósolhatatlan, hogy ez a rendszer életben marad-e, mire a Dacia megérkezik a magyar piacra. Ha viszont most lehetne megvenni 6 millió forintért, akkor 1,26 millió forint támogatást lehetne igényelni érte, így a tényleges vételára csak 4,74 millió forint lenne.

A Dacia azt ígéri, hogy egy töltéssel több mint 200 kilométert lehet majd megtenni a 3,73 méter hosszú modellel, több adatot azonban eddig nem hozott nyilvánosságra.

Vállalat ár autó Dacia elektromos autó Románia támogatás Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Torontáli Zoltán
2020. április 1. 15:26 Vállalat

Béna kacsaként nézzük, ahogy a lengyelek és a románok megszerzik a magyar fuvarpiac jelentős részét

A járvány után újra fogják osztani a lapokat az európai fuvarpiacon, és a helyezkedés máris elkezdődött. Mivel Magyarország egyelőre nem nyújt hathatós segítséget a cégeinek, pillanatok alatt óriási hátrányba került.

Jandó Zoltán
2020. március 31. 10:03 Vállalat

Játékkonzollal és társassal készülnek a tartós összezártságra a magyar családok

Az összes olyan termékből a szokásosnál sokkal nagyobb mennyiségben vásárolnak a magyar háztartások, ami valamilyen módon alkalmas a gyerekek lekötésére.

Jandó Zoltán
2020. március 30. 10:09 Vállalat

Nem volt hova rakni a mirelitet, ezért fagyasztóból is bevásároltak a magyarok

Van, ahol már a készletek is kezdenek elapadni a kisebb fagyasztókból, mert ezeknek nem ilyenkor van a szezonja. Fogynak a kenyérsütők és a gőzölős fertőtlenítők is.

Fontos

Váczi István
2020. április 1. 16:59 Pénz

Sosem zuhant még ekkorát a forint Fidesz-kormány alatt, közbelépett a jegybank

Rákapcsolt a gyengülésre a forint, utoljára 2009 elején esett ilyen sokat ilyen rövid idő alatt, és ezt már az MNB sem nézte tétlenül.

Fabók Bálint
2020. április 1. 11:24 Közélet

Példátlan összefogás körvonalazódik Magyarországon a járvány hatására

Maszkokat otthon varró családoktól medvehagymát gyűjtögetőkig rengetegen segítenek a járvány elleni fellépésben. Igaz, vannak, akik csak a fotó miatt csinálják.

Kasnyik Márton
2020. március 31. 19:44 Podcast

Cser Tamás: Aki teheti, lassan elkezdhet beszállni a részvényekbe

G7 Podcast! A Hold Alapkezelő portfóliómenedzsere szerint az emberek optimizmusa és élni akarása miatt gyorsan visszatérhet a gazdaság a most még mélyülő válság után.