Külön kis átlátszó műanyagzacskóba rakod a boltban a kakaós csigát és a túrós batyut? Lehet, hogy az Aldiban ezt ezentúl kétszer is meggondolod, mert sajtóértesülések szerint a német gyökerű élelmiszerlánc ma bejelenti, hogy a jövőben 1 eurócentet számláz minden zacskóért.
A Süddeutsche Zeitung iparági forrásokra hivatkozva azt írja, hogy a döntés megszületett az Aldinál, a bevezetés időpontját azonban egyelőre nem tudta közölni. Megkérdeztük az Aldi magyar egységét, hogy nálunk tervezik-e bevezetni a körülbelül 3 forintos díjat, amint választ kapunk, cikkünket kiegészítjük.
A német társaság szimbolikus árnak tartja az 1 centet, és környezetvédelmi okokkal indokolja a lépést. Az élelmiszerláncokat valóban sok kritika éri amiatt, hogy túl sok műanyag csomagolást alkalmaznak, és ez is egyfajta ösztönző lehet a használat mérséklésére. A nagyméretű szatyrok forgalma például csökkent, amióta nem adják ingyen.
Németországban tavaly több mint 3 milliárd kisméretű, jellemzően átlátszó, vékony zacskót használtak a vásárlók. Hiába terjed a környezettudatos szemlélet, az egy főre jutó használat alig csökkent 2017-hez képest, sőt, a korábbi évekhez képest még nőtt is.
Az Aldi reméli, hogy más láncok is díjat vezetnek be a zacskókra, és azt is tervezi, hogy hamarosan bioműanyagokra cseréli a sajátjait. Más élelmiszerboltok egyébként papírra cserélik a műanyagzacskókat, de ha ezek teljes életciklusát nézzük (a gyártástól az újrahasznosításig, illetve megsemmisítésig), akkor nem teljesen egyértelmű, hogy környezetvédelmi szempontból érdemi az előrelépés.
Vállalat
Fontos