Hírlevél feliratkozás
Váczi István
2018. július 8. 14:50 Világ

Van, ahol már megunták a vonatluxust, és visszahoznák a fapados vonatokat

Van piaci igény Nagy-Britannia és Franciaország között közlekedő fapados vonatokra – állapította meg a Roland Berger tanácsadó cég az International Railway Journal című szaklap cikke szerint. A szakértők azzal számoltak, hogy ezek is nagysebességű, tehát óránként legalább 200 kilométeres sebességgel száguldó lennének, de azért a menetidő érezhetően hosszabbra nyúlna, mint a 300-320 kilométer/órára is felgyorsító Eurostar vonatok esetében. (Idehaza a 160 kilométer/órát szeretnék legalább néhány vonalon elérni.)

Cserébe a Eurostarhoz képest a jegyek negyedével olcsóbbak lennének. Ez egy átlagérték, mert más társaságokhoz hasonlóan a Eurostar vonatain is többféle helyár van, a cikk írásakor a legolcsóbb jegy Londonból Párizsba 41 font volt (15 ezer forint), a másik irányba pedig 56 euró (18 ezer forint) volt.

A százoldalas tanulmány szerint egy ilyen szolgáltatást öt éven belül évi kétmillióan vennének igénybe a párizsi és londoni régió közötti utazásra. Ez évi 285 millió euró pluszbevételt hozna a La Manche alatti Csatorna-alagutat üzemeltető Getlink társaság számára, ami igen jelentős összeg a vállalat tavalyi 1,03 milliárd eurós forgalmához képest. Tízéves távlatban pedig még több lehet a plusz, mert akkor már a 4 milliót is elérheti a fapados vonatok utasszáma.

Az nem kérdés, hogy az infrastruktúra elbírná a pluszforgalmat. A Getlink pont azért rendelte meg a tanulmányt, mert az alagút kihasználtsága jelenleg csak 58 százalékos.

 

Az elemzés szerint egyebek mellett azzal lehetne biztosítani az alacsonyabb jegyárakat, ha a szerelvények nem London és Párizs központi pályaudvarára futnának be, hanem kevésbé frekventált helyekre. Ez persze nem meglepő, hiszen a fapados légitársaságok is élnek ezzel a módszerrel a repülőterek esetében.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Világ Csatorna-alagút Eurostar fapados vonat Olvasson tovább a kategóriában

Világ

Mészáros R. Tamás
2024. május 2. 04:32 Világ

Egyre több az elektromos autó, egyre több a panasz is Kínában

A kínai vásárlók nagyobb hatótávolságot és jobb tölthetőséget várnak, nő az elektromos autókkal elégedetlenek aránya. Délkelet-Ázsiában ugyanakkor egyre jobban megy a biznisz a kínai gyártók számára.

Váczi István
2024. április 30. 04:37 Világ

Olyan lehetőség előtt áll az orosz hadsereg Ukrajnában, mint utoljára két éve

Nem sikerült kihúzniuk az ukránoknak jelentősebb területveszteség nélkül a lőszerutánpótlás és létszámbeli erősítés beérkezéséig, és az is kérdés, nem kerülnek-e még nagyobb bajba.

Avatar
2024. április 27. 04:37 Világ

Amerika részben hátat fordít a fenntarthatóságnak, Európa még kitart

Bár az ESG-célkitűzéseket mindössze néhány évvel ezelőtt állították fel, már annyi feszültséget okoztak, hogy az Egyesült Államokban részben feladták őket.

Fontos

Torontáli Zoltán
2024. május 1. 04:34 Élet, Vállalat

Hogyan lehet olcsóbb az Afrikából ideszállított eper, mint a magyar?

Az semmi, hogy a görög-spanyol-egyiptomi szamóca olcsóbb, mint a magyar, de lassan a német-holland-belga is az lesz, ha nem fejlesztjük sürgősen az ágazatot.

Bucsky Péter
2024. április 29. 04:33 Adat, Élet

Külföldi polgármestert is választhatna több magyar település a nagy arányuk alapján

Nem feltétlenül ott él a legtöbb külföldi állampolgár Magyarországon, ahol azt a gazdasági fejlettség alapján várnánk.

Hajdu Miklós
2024. április 28. 04:33 Élet

Ha így megy tovább, az alapkamat helyett a folyók vízállása határozza meg az inflációt

Eddig a globális felmelegedés árakra gyakorolt hatásait többnyire átmenetinek, esetlegesnek tartották az elemzők, de eljött az ideje a szemléletváltásnak.