Terjeszkedésének köszönhetően ontja a profitot az OTP
Az OTP vált az egyetlen helyi gyökerű, univerzális bankcsoporttá a régióban – jelentette ki Bencsik László vezérigazgató-helyettes, miközben a bank tavalyi rekordévét elemezte pénteken.
Számokban: az OTP 1000 milliárd forintos profittal zárt, amely 6-8-szorosa a tíz évvel ezelőtti számainak. Mérlegfőösszege – tehát a kiutalt hitelek, az elhelyezett pénz és a saját tőke összege – tíz év alatt háromszorosára nőtt.
Az OTP idén zárta le történetének legnagyobb vásárlását egy szlovén bank megvételével, így már öt országban piacvezető (Magyarország mellett Bulgária, Horvátország, Szlovénia és Montenegró).
Egy év alatt 34 százalékkal nőtt a külföldi ATM-ek száma, a leánybankokoknál dolgozók száma pedig 27 százalékkal (27,5 ezer főre).
A bank nemzetköziesedését szintén alátámasztja, hogy 6-7 éve még a magyarországi tevékenységből származott az eredmény kétharmada, mostanra megfordult ez az arány.
Ezt részben az magyarázza, hogy Magyarországgal szemben mindegyik külföldi csoporttag országában nőtt a GDP, emellett alacsonyabb volt az infláció, és a kamatszint kevésbé vetette vissza a hitelezést.
Tágabb kontextus: a magyar bankszektor 1450 milliárd forint nem konszolidált adózott eredményt ért el tavaly. Ez háromszorosa az egy évvel korábbinak, és a 2008-as válság előtti időket idéző, 21 százalékos tőkearányos megtérülést jelent.
A Raiffeisen, az Unicredit és az OTP is hatalmas profitot csinál az orosz piacon – amit az európai szabályozók igyekeznek keményebb eszközökkel megvágni.
Mert már régen az. A magyar futballban soha nem alakult ki valódi szponzoráció. A Fidesz hatalomra kerülését követően a baráti pénzeket a politikai motiváció váltotta fel.
A magyar és a lengyel nemzeti kormány is jobban támogatta a multik beruházásait az elődeinél. Egy új tanulmány szerint ez nem ellentmondás, az EU szabályaiból következik.