Hírlevél feliratkozás
Hajdu Miklós
2024. március 11. 10:04 Adat

Elektromos autókkal jön vissza a mélypontról a magyar autópiac

Havi rekord dőlt februárban a zöld rendszámos autóflotta gyarapodásában az Energiaügyi Minisztérium pénteki közlése szerint, és az elmúlt hónapban forgalomba helyezett tisztán elektromos meghajtású modellek száma is csúcsot döntött. A személygépkocsik piacán általában véve is viszonylag kedvezően alakult a februári forgalom.

Számokban: mostanra 90 823 gépkocsin található zöld színű hatósági jelzés, továbbá a tisztán elektromos hajtású járművek száma 51 461 darabra nőtt februárban. A zöld rendszámú flotta havi gyarapodása 2594 darab volt (az elektromos autóké 1704 darab), míg összesen 10 735 új személygépkocsi állt forgalomba ebben az időszakban a Datahouse adatai szerint.

  • Ez az érték magasnak számít az elmúlt két év azonos időszakaiban tapasztaltak képest, 2023 februárjában 9728, egy évvel korábban 9448 darab volt a forgalomba helyezett új autók száma. Az idén februárban rendszámozott személygépkocsik közel negyede kapott zöld jelzést, míg két éve még csak 16 százalék volt ez az arány.

Tágabb kontextus: tavaly az Európai Unió autópiaca 13,9 százalékkal bővült 2022-höz képest, 10,5 millió új autó értékesítésével. Az erős fellendülésből csak Magyarország maradt ki, ahol visszaesett az újonnan forgalomba helyezett autók száma.

  • Az uniós újautópiacon a forgalomba állított elektromos gépkocsik száma januárban 28,9 százalékkal növekedett, ami döntően a belgiumi, a hollandiai, a franciaországi és a németországi érdeklődés erősödésének köszönhető.

Mi várható? Február óta pályázhatnak a magyar vállalkozások az elektromos járművek beszerzését segítő kormányzati támogatásért, ami valamelyest lendíthet a zöld rendszámos gépkocsik piacán, ám napirenden van a plug-in hibridek kizárása ebből a körből. A zöld rendszámok 57 százaléka van tisztán elektromos üzemű gépkocsira felszerelve.

  • Az elektromos autók terjedése alulmúlja a korábbi várakozásokat, főleg a magasabb árfekvésű kategóriákban maradt el a korábban előrejelzett kereslet, aminek következtében több beruházást és modell bevezetését halasztották el a közelmúltban a gyártók.

 

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkAz Apple elfordult attól az ágazattól, amivel egyre inkább összefonódik MagyarországA mesterséges intelligenciával kapcsolatos fejlesztések fontosabbnak tűnnek a járműiparnál.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Adat autó autópiac elektromos autó villanyautó Olvasson tovább a kategóriában

Adat

Stubnya Bence
2024. november 20. 14:03 Adat, Pénz

A Magyar Telekom akciózott akkorát, hogy levitte a teljes inflációt

Akkora áresést okozott a Telekom tévés-streaminges akciója a KSH módszertana szerint a szolgáltatásoknál, amekkorára 1992 óta nem volt példa.

Torontáli Zoltán
2024. november 18. 11:30 Adat

Szlovákia előttünk van az egészségügyi költésekben, Románia és Lengyelország mögöttünk

Ha az országok saját lehetőségeihez viszonyítunk, az egészségügyre legkevesebbet áldozó öt uniós ország között van hazánk.

Váczi István
2024. november 15. 12:49 Adat, Közélet

Nem látszik a béke a jövő évi magyar költségvetésen

Elvileg visszavette a kormány a honvédelmi kiadásokat a büdzsé első verziójához képest, de így is kifejezetten sokat szán honvédségi beszerzésekre.

Fontos

Torontáli Zoltán
2024. november 20. 11:01 Közélet, Vállalat

Gyenge lehet a rajt az egymilliós átlagbérhez igazodó minimálbér felé

A tárgyalóasztalon jelenleg fekvő számokkal nehezen lennének elérhetők a kormány nagy tervei.

Bucsky Péter
2024. november 20. 06:03 Közélet

Addig reformálta a kormány a MÁV-ot, hogy közel került az ingyenesség

A csökkenő utasbevételek miatt már csak évi 26 milliárd forintjába kerülne az államnak, hogy mindenki ingyen vonatozhasson az országban.

Torontáli Zoltán
2024. november 19. 14:03 Élet, Közélet

Alig érezné meg a gazdaság, ha december 24. piros betűs ünnep lenne

Az első évben körülbelül az egy napra eső GDP 20 százaléka esne ki, utána talán annyi sem, vagyis a lépésnek csekély gazdasági következménye lenne.