Hírlevél feliratkozás
Váczi István
2022. július 28. 12:06 Vállalat

Van, hogy hiányzó poharak és takarók miatt nem szállnak fel időben a repülők

Szerencsésnek mondhatják magukat, akik ezen a nyáron járattörlés vagy komolyabb késés nélkül megússzák a repülést. A járvány során csökkentett létszámot nem építették vissza kellő ütemben sok légitársaságnál, repülőtéren és földi kiszolgáló cégnél, ami óriási torlódásokhoz vezetett. Ehhez jöttek még hozzá a sztrájkok, például a Lufthansánál és a Ryanairnél.

Ezeknél azonban sokkal banálisabb dolgok is felboríthatják a menetrendet a vezető amerikai légitársaságok tapasztalatai szerint. Mivel ezek tőzsdén jegyzett társaságok, nem tehetik meg, hogy szó nélkül hagyják – az esetenként az Egyesült Államokban is elég súlyos – problémákat.

A pilóták hiánya szinte mindig előkerül, de az American Airlines vezérigazgatója például múlt héten azt mondta, „egyetlen nap sem telik el úgy, hogy ne lenne problémánk a kellő mennyiségű étel, műanyag pohár, takaró és párna biztosításával a járataink számára”. Máskor viszont a repülőgépek megtankolása nem megy zökkenőmentesen.

A fedélzeti ételellátás nehézségeit a United Airlines pénzügyi vezetője is megemlítette, bár szerinte ennek nincs hatása a járatokra. A személyzet biztosításával kapcsolatos problémák azonban továbbra is fennállnak, és nemcsak náluk. A fenti két cég mellett a Delta is korlátozza az idei járatszámot, és egy részük ezt még 2023 elején is kénytelen lesz megtenni, hogy ne csússzon szét teljesen az üzemeltetés – emlékeztet a Bloomberg.

Ez szintén az európai helyzetre hajaz, mások mellett a Lufthansa és a Wizz Air is a menetrendje lazításával, azaz kevesebb járat közlekedtetésével igyekszik úrrá lenni valamelyest a jelenlegi kaotikus helyzeten.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkA budapesti reptér az ötödik legrosszabb a késések alapján EurópábanMost nagyon nem mindegy, hogy Budapest vagy Bukarest: míg a hazai az egyik legpontatlanabb repülőtér, a román főváros Otopeni reptere a harmadik legpontosabb.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkSzellemjáratok százaival próbálja legyűrni a légi közlekedési káoszt a LufthansaNem bír a nyári turistaszezonnal az európai légi közlekedés, a német légitársaság üres repülők közlekedtetésével próbálja helyrepofozni a menetrendjét.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkAmikor egy vonatjegy duplájáért lehetett hidroplánozni Budapest és a Balaton közöttHiába tört ki repülési láz a Szabadság hídtól induló olcsó repülők miatt a húszas években, csak pár évet élt meg a budapesti hidroplánozás.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Vállalat Delta Airlines járattörlés késés légi közlekedés Lufthansa Ryanair wizz Air Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Torontáli Zoltán
2024. november 20. 11:01 Közélet, Vállalat

Gyenge lehet a rajt az egymilliós átlagbérhez igazodó minimálbér felé

A tárgyalóasztalon jelenleg fekvő számokkal nehezen lennének elérhetők a kormány nagy tervei.

Jandó Zoltán
2024. november 14. 06:01 Pénz, Vállalat

Atlantiszi pénzt forgató csalók terepe az ezermilliárdos magyar cégeket duzzasztó biznisz

Világszerte pénzügyi csalók repültek rá a 70-es években kibocsátott brazil nemzeti kincstárjegyekre, és igyekeznek pénzt csinálni belőlük.

Bucsky Péter
2024. november 13. 06:02 Közélet, Vállalat

Betonba és NER-be öntöttük az uniós pénzek jelentős részét

Ami papíron a hazai vállalatoknak szánt gazdaságfejlesztési támogatás, abból a gyakorlatban sokszor Mészáros Lőrinc vagy Szíjj László épített utat.

Fontos

Stubnya Bence
2024. november 20. 14:03 Adat, Pénz

A Magyar Telekom akciózott akkorát, hogy levitte a teljes inflációt

Akkora áresést okozott a Telekom tévés-streaminges akciója a KSH módszertana szerint a szolgáltatásoknál, amekkorára 1992 óta nem volt példa.

Bucsky Péter
2024. november 20. 06:03 Közélet

Addig reformálta a kormány a MÁV-ot, hogy közel került az ingyenesség

A csökkenő utasbevételek miatt már csak évi 26 milliárd forintjába kerülne az államnak, hogy mindenki ingyen vonatozhasson az országban.

Torontáli Zoltán
2024. november 19. 14:03 Élet, Közélet

Alig érezné meg a gazdaság, ha december 24. piros betűs ünnep lenne

Az első évben körülbelül az egy napra eső GDP 20 százaléka esne ki, utána talán annyi sem, vagyis a lépésnek csekély gazdasági következménye lenne.