Hírlevél feliratkozás
Váczi István
2022. július 12. 10:09 Vállalat

Szellemjáratok százaival próbálja legyűrni a légi közlekedési káoszt a Lufthansa

A koronavírus-járvány idején a légitársaságok azért közlekedtettek akár ezrével utasok nélküli járatokat, hogy ne veszítsék el az értékes reptéri leszállási jogaikat, most azonban más okból térnek ehhez vissza, legalábbis a Lufthansánál. Most ugyanis a járványhoz képest pont ellentétesek a problémák: a hatalmas keresletet képtelenek kezelni az európai légitársaságok, repterek és légi irányítók, ami miatt ezrével törlik a járatokat.

Ez viszont teljesen felborítja az üzemeltetést, hiszen ha egy repülőnek csak az utolsó útja esik ki, akkor másnap reggel értelemszerűen nem ott lesz, ahol lennie kellene, a személyzettel együtt. Ilyesmi máskor is előfordult, normális esetben ezt a légitársaságok tartalék gépekkel és személyzetekkel kezelni tudják, most azonban ez olyan mértékű, hogy teljesen esélytelen a pótlás.

Így előfordul, hogy az üres repülőgépek közlekedtetésére is szükség van az üzemeltetés helyreállítása érdekében. Ráadásul ez most olyan szempontból is jól jöhet, hogy számos európai repülőtéren a poggyászok is ott ragadtak, azaz a csak személyzettel közlekedő szellemjáratok legalább a bőröndöket is el tudják vinni. (Emellett árut is szállíthatnak.)

A Spiegel néhány napja a Lufthansa belső köreiből szerzett információi alapján arról írt, hogy a társaságnál nő az ilyen járatok száma, múlt hét péntek és most csütörtök között csak Frankfurtból 364 ilyen szellemjárat indult/indul, a törölt járatok száma pedig 105. Az esetleges folytatásról a későbbiekben születik döntés.

A kialakult helyzet miatt a Lufthansa szakszervezetei élesen kritizálták Carsten Spohr vezérigazgatót, aki a járványban túlzásba vitte a spórolást, az akkori elbocsátások ugyanis most bosszulják meg magukat. „Eljátsszuk a jó hírnevünket, hosszú távon nem fog működni, hogy prémium áron fapados szolgáltatást és megbízhatóságot adunk” – írták a társaság felügyelőbizottságának küldött levélben. A vezérigazgató egyébként nemrég maga is elismerte, hogy a járvány idején túlzásba vitték a megtakarítási programot a vállalatnál.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkNagy hiba lenne, ha úgy indítanák újra a padlóra került légitársaságokat, mintha mi sem történt volnaGyakorlatilag nulláról kell felállnia a teljes iparágnak a legtöbb esetben állami segítséggel. Ez alkalmat adhatna arra, hogy a szektorral egy új, zöldebb alkut kössünk.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkEgymás után halasztják és törlik a nagy nyugati reptérbővítési terveketHatalmas ellenálláson kell áttolni egy-egy ilyen projektet, Párizsban most mégis kidobják, Bécsben pedig jegelik a korábban már elfogadott bővítést.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkAmikor egy vonatjegy duplájáért lehetett hidroplánozni Budapest és a Balaton közöttHiába tört ki repülési láz a Szabadság hídtól induló olcsó repülők miatt a húszas években, csak pár évet élt meg a budapesti hidroplánozás.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Vállalat légi közlekedés Lufthansa repülőgép repülőtér Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Hajdu Miklós
2024. április 8. 04:34 Vállalat, Világ

Nincs sok oka bizakodásra a német autógyártóknak

A politika kevésbé tolja most az elektromos átállást, amire egyébként lenne Európa-szerte kereslet, csak kérdéses, hogy ezt a hagyományos német gyártók szolgálják majd ki.

Bucsky Péter
2024. április 4. 04:34 Közélet, Vállalat

Egyre több rossz hitel mögé kell beállnia az államnak, hogy a magyar cégek forráshoz jussanak

Főleg az agrárvállalkozásoknál tolják az állami kezességvállalást annak ellenére is, hogy a hitelfelvevők egyre jelentősebb része végül nem tud törleszteni.

Hajdu Miklós
2024. március 31. 04:32 Élet, Vállalat

Hosszú út vezetett odáig, míg ismét magyar céghez kerül a Boci csokoládé

Élénk visszhangot váltott ki, amikor a Nestlé húsz éve Csehországba vitte az édesség gyártását, amelynek eredete közel száz évre vezethető vissza.

Fontos

Bucsky Péter
2024. április 12. 04:34 Adat, Közélet

Nem látszik, hogy ellenzéki vezetés alatt dübörögne a budapesti kerékpáros fejlesztés

A biciklizés aránya már nem nő a fővárosban, és a budapesti infrastruktúra sok összehasonlításban le van maradva, még régiós szinten is.

Kiss Péter
2024. április 11. 04:34 Pénz

A kínai ingatlanpiaci válság Amerikával ellentétben nem fog rendszerszintű krízissé fajulni

Az ország új növekedési modellje már nem az ingatlanpiacra fog támaszkodni, így annak gazdasági súlya tovább csökken, és ez a részvénypiacra is hatással lesz.

Hartvig Áron
2024. április 10. 04:34 Közélet

Ezentúl csak akkor lesz napelem a magyar háztartásokban, ha a hozzá tartozó akkumulátorra nagy támogatás jár

A jelenleg zajló háztartási napelempályázat egy dolgot már a lezárása előtt bizonyított: akkumulátorok nélkül többé nem kerülnek napelemek a háztetőkre.