Hírlevél feliratkozás
Váczi István
2022. július 12. 10:09 Vállalat

Szellemjáratok százaival próbálja legyűrni a légi közlekedési káoszt a Lufthansa

A koronavírus-járvány idején a légitársaságok azért közlekedtettek akár ezrével utasok nélküli járatokat, hogy ne veszítsék el az értékes reptéri leszállási jogaikat, most azonban más okból térnek ehhez vissza, legalábbis a Lufthansánál. Most ugyanis a járványhoz képest pont ellentétesek a problémák: a hatalmas keresletet képtelenek kezelni az európai légitársaságok, repterek és légi irányítók, ami miatt ezrével törlik a járatokat.

Ez viszont teljesen felborítja az üzemeltetést, hiszen ha egy repülőnek csak az utolsó útja esik ki, akkor másnap reggel értelemszerűen nem ott lesz, ahol lennie kellene, a személyzettel együtt. Ilyesmi máskor is előfordult, normális esetben ezt a légitársaságok tartalék gépekkel és személyzetekkel kezelni tudják, most azonban ez olyan mértékű, hogy teljesen esélytelen a pótlás.

Így előfordul, hogy az üres repülőgépek közlekedtetésére is szükség van az üzemeltetés helyreállítása érdekében. Ráadásul ez most olyan szempontból is jól jöhet, hogy számos európai repülőtéren a poggyászok is ott ragadtak, azaz a csak személyzettel közlekedő szellemjáratok legalább a bőröndöket is el tudják vinni. (Emellett árut is szállíthatnak.)

A Spiegel néhány napja a Lufthansa belső köreiből szerzett információi alapján arról írt, hogy a társaságnál nő az ilyen járatok száma, múlt hét péntek és most csütörtök között csak Frankfurtból 364 ilyen szellemjárat indult/indul, a törölt járatok száma pedig 105. Az esetleges folytatásról a későbbiekben születik döntés.

A kialakult helyzet miatt a Lufthansa szakszervezetei élesen kritizálták Carsten Spohr vezérigazgatót, aki a járványban túlzásba vitte a spórolást, az akkori elbocsátások ugyanis most bosszulják meg magukat. „Eljátsszuk a jó hírnevünket, hosszú távon nem fog működni, hogy prémium áron fapados szolgáltatást és megbízhatóságot adunk” – írták a társaság felügyelőbizottságának küldött levélben. A vezérigazgató egyébként nemrég maga is elismerte, hogy a járvány idején túlzásba vitték a megtakarítási programot a vállalatnál.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkNagy hiba lenne, ha úgy indítanák újra a padlóra került légitársaságokat, mintha mi sem történt volnaGyakorlatilag nulláról kell felállnia a teljes iparágnak a legtöbb esetben állami segítséggel. Ez alkalmat adhatna arra, hogy a szektorral egy új, zöldebb alkut kössünk.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkEgymás után halasztják és törlik a nagy nyugati reptérbővítési terveketHatalmas ellenálláson kell áttolni egy-egy ilyen projektet, Párizsban most mégis kidobják, Bécsben pedig jegelik a korábban már elfogadott bővítést.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkAmikor egy vonatjegy duplájáért lehetett hidroplánozni Budapest és a Balaton közöttHiába tört ki repülési láz a Szabadság hídtól induló olcsó repülők miatt a húszas években, csak pár évet élt meg a budapesti hidroplánozás.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Vállalat légi közlekedés Lufthansa repülőgép repülőtér Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Hajdu Miklós
2024. július 10. 13:31 Közélet, Vállalat

Hiába az állami tulajdon, a budapesti reptér zsúfoltságát még nagyon sokáig nem enyhíti új terminál

A nemrég kivásárolt üzemeltető korábbra tervezte a hármas terminál megvalósítását, de a friss bejelentés szerint erre legalább 2032-ig várni kell.

Stubnya Bence
2024. július 10. 05:02 Közélet, Vállalat

Komoly probléma vagy autóipari kamu, hogy nincs elég elektromos töltő?

A szigorúbb klímavédelmet követelők azzal vádolják az autóipart, hogy ürügyként használja az infrastruktúra hiányát, hogy késleltesse az elektromos átállást. De mit mutatnak a számok?

Torontáli Zoltán
2024. július 9. 16:54 Közélet, Vállalat

A kormány mint biztosítási ügynök: vásárlás után eladás Tiborcznak és az osztrákoknak

A tavalyi eladással messzebbre került a többségi magyar tulajdon a biztosítási szektorban, de most legalább Tiborcz István cégbirodalmát sikerül gyarapítani.

Fontos

Jandó Zoltán
2024. július 17. 05:46 Adat

Sosem volt még ilyen durva hőhullám Magyarországon

Volt már az előzőnél melegebb hét Magyarországon, de csak egyszer, 2007-ben, akkor pedig tíz nap után enyhült a kánikula. A mostani hőhullám hosszúsága és intenzítása is rekordot dönthet.

Torontáli Zoltán
2024. július 16. 15:54 Pénz, Világ

Nem erőltetik, ami nem megy, 20 év után adta fel romániai ambícióit az OTP

A nagy terjeszkedés közben távozott a bankcsoport azokról a piacokról, ahol nem sikerült nagyra nőni, és erre esélyt sem látott a vezetőség.

Torontáli Zoltán
2024. július 16. 12:47 Adat, Élet

Sokkal jobban drágulnak most az albérletek, mint az eladó lakások

Nagyon mennek fel az albérleti díjak, pedig még ki sem hirdették a felvételi ponthatárokat.