Hírlevél feliratkozás
Váczi István
2022. július 12. 10:09 Vállalat

Szellemjáratok százaival próbálja legyűrni a légi közlekedési káoszt a Lufthansa

A koronavírus-járvány idején a légitársaságok azért közlekedtettek akár ezrével utasok nélküli járatokat, hogy ne veszítsék el az értékes reptéri leszállási jogaikat, most azonban más okból térnek ehhez vissza, legalábbis a Lufthansánál. Most ugyanis a járványhoz képest pont ellentétesek a problémák: a hatalmas keresletet képtelenek kezelni az európai légitársaságok, repterek és légi irányítók, ami miatt ezrével törlik a járatokat.

Ez viszont teljesen felborítja az üzemeltetést, hiszen ha egy repülőnek csak az utolsó útja esik ki, akkor másnap reggel értelemszerűen nem ott lesz, ahol lennie kellene, a személyzettel együtt. Ilyesmi máskor is előfordult, normális esetben ezt a légitársaságok tartalék gépekkel és személyzetekkel kezelni tudják, most azonban ez olyan mértékű, hogy teljesen esélytelen a pótlás.

Így előfordul, hogy az üres repülőgépek közlekedtetésére is szükség van az üzemeltetés helyreállítása érdekében. Ráadásul ez most olyan szempontból is jól jöhet, hogy számos európai repülőtéren a poggyászok is ott ragadtak, azaz a csak személyzettel közlekedő szellemjáratok legalább a bőröndöket is el tudják vinni. (Emellett árut is szállíthatnak.)

A Spiegel néhány napja a Lufthansa belső köreiből szerzett információi alapján arról írt, hogy a társaságnál nő az ilyen járatok száma, múlt hét péntek és most csütörtök között csak Frankfurtból 364 ilyen szellemjárat indult/indul, a törölt járatok száma pedig 105. Az esetleges folytatásról a későbbiekben születik döntés.

A kialakult helyzet miatt a Lufthansa szakszervezetei élesen kritizálták Carsten Spohr vezérigazgatót, aki a járványban túlzásba vitte a spórolást, az akkori elbocsátások ugyanis most bosszulják meg magukat. „Eljátsszuk a jó hírnevünket, hosszú távon nem fog működni, hogy prémium áron fapados szolgáltatást és megbízhatóságot adunk” – írták a társaság felügyelőbizottságának küldött levélben. A vezérigazgató egyébként nemrég maga is elismerte, hogy a járvány idején túlzásba vitték a megtakarítási programot a vállalatnál.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkNagy hiba lenne, ha úgy indítanák újra a padlóra került légitársaságokat, mintha mi sem történt volnaGyakorlatilag nulláról kell felállnia a teljes iparágnak a legtöbb esetben állami segítséggel. Ez alkalmat adhatna arra, hogy a szektorral egy új, zöldebb alkut kössünk.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkEgymás után halasztják és törlik a nagy nyugati reptérbővítési terveketHatalmas ellenálláson kell áttolni egy-egy ilyen projektet, Párizsban most mégis kidobják, Bécsben pedig jegelik a korábban már elfogadott bővítést.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkAmikor egy vonatjegy duplájáért lehetett hidroplánozni Budapest és a Balaton közöttHiába tört ki repülési láz a Szabadság hídtól induló olcsó repülők miatt a húszas években, csak pár évet élt meg a budapesti hidroplánozás.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Vállalat légi közlekedés Lufthansa repülőgép repülőtér Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Torontáli Zoltán
2024. július 23. 15:58 Adat, Vállalat

A számok nem indokolják, hogy vendégmunkásokkal dolgoztató beruházót támogasson a kormány Nógrádban

Ha viszont a cég korábbi nyilatkozataival összhangban helyieket vesznek fel, akkor megtérülhet az állami ösztönzés, hiszen majdnem 10 ezren keresnek munkát a megyében.

Bucsky Péter
2024. július 23. 05:19 Közélet, Vállalat

A pénz már a Molnál van, de jobb lesz-e a magyar hulladékos rendszer?

Fél év alatt elvitte a Mol az ágazati profit harmadát, miközben nőtt a hazai hulladékgyűjtés és kezelés korábban átlagosnak számító költségszintje.

Jandó Zoltán
2024. július 22. 11:54 Adat, Vállalat

Magyar olajellátás: „ha Al Caponéval üzletelsz, legyen B-terved”

Nagyobb a füstje, mint a lángja a Lukoil-ügynek: nem valószínű, hogy az orosz olajipari cég ukrajnai szankcionálása komoly gondokat okozna a hazai energiaellátásban.

Fontos

Bucsky Péter
2024. július 25. 18:19 Élet, Pénz

Tele van kérdőjelekkel az álomszerű utasszám-növekedés, amit a MÁV kommunikál

Egyelőre nem látszik, hogy az ország- és vármegyebérletek bevezetése óta érdemben nőtt volna a közösségi közlekedést választók száma.

Jandó Zoltán
2024. július 24. 05:46 Adat

Csak egy rekordot hagyott érintetlenül Magyarország eddigi legdurvább hőhulláma

Végül 15 napig volt érvényben hőségriasztás, de hétfőre is meg lehetett volna hosszabbítani. Az abszolút melegrekord nem dőlt meg, de sok más csúcs igen.

Torontáli Zoltán
2024. július 23. 13:52 Adat, Pénz

Keveset költünk a kormány terveihez képest, és még a megtakarítást sem állampapírba tesszük

A magyar lakosság nem hajlandó jelentősen növelni költéseit, inkább megtakarít, az viszont átrendeződött, hogy hova teszi a pénzét.