Hírlevél feliratkozás
Váczi István
2022. július 13. 09:46 Adat

A budapesti reptér az ötödik legrosszabb a késések alapján Európában

Európa-szerte óriási gondokat okoz a repülőtereken a nyári csúcsszezon, a járvány éveiben megvágott kapacitásokat nem sikerült annyira visszaépíteniük az üzemeltetőknek, földi kiszolgálóknak és légitársaságoknak, hogy nagyobb fennakadás nélkül kezeljék a rég nem látott utastömeget. Ennek nyomán ezrével kell törölni a járatokat, a késések száma pedig ennél is sokkal magasabb.

A Bloomberg a Hopper összesítése alapján összegyűjtötte Európa legrosszabb és legjobb tíz repülőterét a késések aránya alapján. Az utazás megszervezésében segítő alkalmazást fejlesztő és üzemeltető vállalat – amely már 590 millió dollár tőkét gyűjtött be az alapítása óta, mások mellett a Goldman Sachs befektetési banktól – honlapja szerint sok ezer milliárd adatpontot dolgoz fel a szolgáltatásához.

A reptéri ranglistához az alapadatok az Official Aviation Guide rendszeréből származnak, amely a légi közlekedési ágazat egyik vezető információszolgáltatója. Az OAG maga is szokott reptéri pontossági listákat készíteni, ám az alábbi egészen friss, július első kilenc napjának adatai alapján készült. (Ahol nem jelöltük külön névvel, az adott város fő repülőteréről van szó, például Párizsnál a Charles de Gaulle-ról.)

Mint látható, nincs igazán összefüggés a késő és a törölt járatok aránya között, Frankfurt kiemelkedő értéke az utóbbiban pedig nem meglepő, épp tegnap írtunk róla, hogy a Lufthansa egyebek mellett ottani járattörlésekkel és utasok nélküli szellemjáratokkal próbálja helyrepofozni a szétcsúszott üzemeltetését.

Az alábbi a legpontosabb repülőterek listája, látványos, hogy olyan teljesítménnyel is be lehetett kerülni a top 10-be, amivel máskor nem dicsekednének az üzemeltetők.

Az utasok számára jó hír, hogy ezek között kifejezetten nyaralási célpontokat kiszolgáló repülőterek is vannak. Igaz, valószínűleg nem ez alapján érdemes úti célt választani, hiszen ez egy július szűk első harmadáról készített pillanatkép, a nyár későbbi részében akár jelentősen is átalakulhat a sorrend.

Frissítés

A cikk megjelenése után a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőteret üzemeltető Budapest Airport Zrt. az alábbi kiegészítő tájékoztatást küldte lapunknak (az adatok értelemszerűen nem a cikkben elemzett július 1-9. közötti időszakra vonatkoznak):

Júniusban a járatok 68 százaléka időben vagy legfeljebb 30 perc késéssel indult; az induló járatoknál tapasztalt késések időtartama átlagosan 30 perc volt. A járatkésések 98 százalékának hátterében a Budapest Airport hatáskörén túlmutató okok álltak (például forgalomirányításhoz vagy légitársasághoz köthető okok, érkező járatok késése). Általánosságban elmondható, hogy júniusban heti szinten 10-15 induló járat légitársasági üzemelési okból történő törlésére került sor. A járattörlések okairól a Budapest Airport nem rendelkezik pontos információval, azok a légitársaságok hatáskörébe tartoznak.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkSzellemjáratok százaival próbálja legyűrni a légi közlekedési káoszt a LufthansaNem bír a nyári turistaszezonnal az európai légi közlekedés, a német légitársaság üres repülők közlekedtetésével próbálja helyrepofozni a menetrendjét.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkMegéri ennyiért megvenni a repteret?A reptér árazása rendkívül magas, de a vállalat finanszírozásának átalakításával és a csoportba tartozó cégekkel is számolva már kedvezőbbek a megtérülési kilátások.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkMég 17. havi nyugdíjat is fizethetne a kormány, ha nem venne repteretNem látszik, miért lesz jobb az országnak, ha kiad a reptérért annyi pénzt, amennyiből három évig duplázni lehetne a tanárok fizetését. A megtérülésnél a több évtizedes távlat a kedvező forgatókönyv.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Adat Budapest Airport késés légi közlekedés légitársaságok nyaralás repülőtér Olvasson tovább a kategóriában

Adat

Bucsky Péter
2024. április 18. 04:32 Adat, Vállalat

Most lehet hibáztatni Brüsszelt: kamionok áradatát szabadítja az utakra

A zöldnek mondott intézkedések a közúti áruszállítást hozzák helyzetbe, ezek hatására várhatóan jelentős mennyiségű vasúti forgalom terelődik kamionokra.

Bucsky Péter
2024. április 12. 04:34 Adat, Közélet

Nem látszik, hogy ellenzéki vezetés alatt dübörögne a budapesti kerékpáros fejlesztés

A biciklizés aránya már nem nő a fővárosban, és a budapesti infrastruktúra sok összehasonlításban le van maradva, még régiós szinten is.

Debreczeni Anna
2024. április 3. 10:22 Adat, Élet

Lettországban él a legtöbb, Görögországban a legkevesebb gyermek állami gondozásban lakosságarányosan

Magyarországon a 20 463 állami gondozott gyermek 70 százaléka családoknál, 30 százaléka intézményekben élt a 2021-es adatok szerint.

Fontos

Bukovszki András
2024. április 22. 04:37 Pénz

Kifulladni látszik a magyar államadósság-ráta csökkenése

Nemcsak rövid, hanem középtávon is magasan ragadhat az adósságráta, ami a gazdasági felzárkózási folyamatunkat is megnehezítheti.

Hajdu Miklós
2024. április 21. 04:36 Élet

Kivételes szerencsével léphettek be a 90-es évek közepe után született fiatalok a munkaerőpiacra

A gazdasági fellendülés időszakában pályára lépő fiatalok viszonylag könnyen találtak munkát jó fizetés mellett, kérdés, hogy ez miként hat a motivációjukra.

Gergely Péter
2024. április 20. 04:31 Pénz

Az új otthonfelújítási program átrendezheti a lakáshitelek piacát

A támogatás révén több tízmilliárd forint felújítási hitel jut majd a piacra, amelyhez várhatóan jelentős mennyiségű piaci feltételű kölcsön is társul majd.