Hírlevél feliratkozás
Fabók Bálint
2019. február 5. 11:27 Tech, Világ

Olcsó elektromos autókkal törne be az európai piacra Kína

A kínai autómárkák már több mint egy évtizede próbálnak betörni az amerikai piacra. A legújabb próbálkozó egy kis elektromos autó: a mindössze négy éve alapított Kaiyun Motors elektromos pickupját, a Pickmant januártól kezdik el árulni 8950 dollárért (2,5 millió forintért).

A Pickmant az USA mellett Európában is elkezdik árulni februárban, elsőként Olaszországban és Németországban. Az autókat leginkább gazdáknak, városi ingázóknak és gyári rakodásra ajánlják. Végsebességük 45 kilométer/óra és egy töltéssel 120 kilométert tudnak megtenni.

A Pickman bevetésen. Fotó: Facebook/Kaiyun Motors

Magyarországról nézve egyáltalán nem tűnnek olcsónak ezek az autók, Kínában viszont már 690 ezer forintnyi jüanért hozzá lehet jutni a Pickmanekhez. Ezzel az árral igencsak versenyképesnek számítanak odahaza, ahol az elmúlt években óriási ütemben terjedtek az elektromos autók. Kínában tavaly több e-autót adtak el, mint a világ többi országában együttvéve.


A Wall Street Journal videója a mini elektromos autókról. 

Különösen a Pickmanhez hasonló kis sebességű, mini elektromos járgányok mennek Kínában, tavaly közel kétmilliót adtak el, kétszer annyit, mint hagyományos e-autót. Ezek a jellemzően kétüléses kocsik a robogók és a kisautók között helyezkednek el, méretben a Smartokhoz hasonlítanak. Vagy még inkább a mopedautókhoz, amelyek Magyarországon nem terjedtek el, mert sok nyugat-európai országgal ellentétben idehaza ezekre is kell (AM-kategóriás) jogosítvány.

Az uniós szabályozás szerint ezek sebessége legfeljebb 45 kilométer/óra lehet (idehaza 40 km/h a maximum), Kínában viszont 65 kilométer/óra a határ, és már 300 ezer forintnyi jüannál kezdődik az áruk.

Mivel olcsók, alacsony sebességük miatt biztonságosak – legalábbis egy robogóhoz képest -, és a kétkerekűeknél kényelmesebben lehet őket használni télen, Kínában több várost is elleptek az ilyen autók. További jelentős előnyük, hogy a vezetésükhöz Kínában nincs szükség jogosítványra.

Tech Világ elektromos autó Kína Olvasson tovább a kategóriában

Tech

Fabók Bálint
2019. február 19. 17:11 Tech

Álinterjúkkal és kamutárgyalásokkal próbálja megszerezni a Huawei az Apple titkait

Az amerikai kormány szerint a Huaweinél külön ösztönzőprogram van arra, hogy információkat szerezzenek a riválisoktól.

Wiedemann Tamás
2019. február 18. 17:16 Tech, Vállalat

Egyre furcsább módszerekkel próbálják begyűjteni az űrszemetet

Egyre több cég próbál valamiféle megoldást találni a több százezer darabból álló űrszemét összeszedésére és megsemmisítésére.

Wiedemann Tamás
2019. február 18. 10:35 Adat, Tech

Ezek a mobilok sugároznak a legerősebben

Az első helyen egy kínai gyártó szerepel, de a top tízben van Iphone, Sony és Google saját márkás készülék is.

Fontos

Bucsky Péter
2019. február 19. 07:00 Pénz

Évi 50 milliárdot hagyunk az államnál egy ki nem használt adókedvezmény miatt

Százezrek nem élnek az szja-kedvezménnyel, pedig egy orvosi papírral évi 90 ezer forintot spórolhatnának. Aki eddig nem tette meg, öt évre visszamenőleg is kérheti.

Jandó Zoltán
2019. február 18. 06:53 Közélet

Káoszba süllyedt a kormány terve, hogy jobban szervezzék a nagy sportrendezvényeket

Nagyon úgy tűnik, hogy hiába volt rá törekvés, mégsem lesz egységes szervezési kerete és felelőse a magyarországi rendezésű nagy sporteseményeknek. Pedig lett volna logika benne.

Torontáli Zoltán
2019. február 17. 07:17 Élet

Mégis mit eszünk ennyire a Túró Rudin?

Szó szerint ízekre szedtük a kakaós masszával bevont túrórudat. Most kiderül, hogy miért van benne kukoricakeményítő, hidrogénezett olaj, vagy olyan vegyületek, mint a kálcium-laktát vagy a kálium-szorbát.