Hírlevél feliratkozás
Fabók Bálint
2019. február 5. 11:27 Tech, Világ

Olcsó elektromos autókkal törne be az európai piacra Kína

A kínai autómárkák már több mint egy évtizede próbálnak betörni az amerikai piacra. A legújabb próbálkozó egy kis elektromos autó: a mindössze négy éve alapított Kaiyun Motors elektromos pickupját, a Pickmant januártól kezdik el árulni 8950 dollárért (2,5 millió forintért).

A Pickmant az USA mellett Európában is elkezdik árulni februárban, elsőként Olaszországban és Németországban. Az autókat leginkább gazdáknak, városi ingázóknak és gyári rakodásra ajánlják. Végsebességük 45 kilométer/óra és egy töltéssel 120 kilométert tudnak megtenni.

A Pickman bevetésen. Fotó: Facebook/Kaiyun Motors

Magyarországról nézve egyáltalán nem tűnnek olcsónak ezek az autók, Kínában viszont már 690 ezer forintnyi jüanért hozzá lehet jutni a Pickmanekhez. Ezzel az árral igencsak versenyképesnek számítanak odahaza, ahol az elmúlt években óriási ütemben terjedtek az elektromos autók. Kínában tavaly több e-autót adtak el, mint a világ többi országában együttvéve.


A Wall Street Journal videója a mini elektromos autókról. 

Különösen a Pickmanhez hasonló kis sebességű, mini elektromos járgányok mennek Kínában, tavaly közel kétmilliót adtak el, kétszer annyit, mint hagyományos e-autót. Ezek a jellemzően kétüléses kocsik a robogók és a kisautók között helyezkednek el, méretben a Smartokhoz hasonlítanak. Vagy még inkább a mopedautókhoz, amelyek Magyarországon nem terjedtek el, mert sok nyugat-európai országgal ellentétben idehaza ezekre is kell (AM-kategóriás) jogosítvány.

Az uniós szabályozás szerint ezek sebessége legfeljebb 45 kilométer/óra lehet (idehaza 40 km/h a maximum), Kínában viszont 65 kilométer/óra a határ, és már 300 ezer forintnyi jüannál kezdődik az áruk.

Mivel olcsók, alacsony sebességük miatt biztonságosak – legalábbis egy robogóhoz képest -, és a kétkerekűeknél kényelmesebben lehet őket használni télen, Kínában több várost is elleptek az ilyen autók. További jelentős előnyük, hogy a vezetésükhöz Kínában nincs szükség jogosítványra.

Tech Világ elektromos autó Kína Olvasson tovább a kategóriában

Tech

Váczi István
2022. június 29. 12:16 Tech, Világ

Megbénulhat az orosz gazdaság a nyugati vállalatok informatikai kivonulása miatt

A nyugati ipari szoftverek az orosz gazdaság meghatározó ágazatait tartják működésben az agráriumtól az acéliparon keresztül az energiaszektorig.

Torontáli Zoltán
2022. június 27. 09:58 Tech

Enyhíti a fájdalmat, ha egy gép az elhunyt családtag hangját utánozza?

Elég egyetlen perc korábban felvett minta, és az Amazon Alexa asszisztense átveszi a hangot.

Hajdu Miklós
2022. június 22. 14:14 Tech

Sok érv szól a közutak föld alá vezetése mellett, mégsem erre kellene költeni a pénzt

Logikus lenne a föld alá terelni a forgalmat, hiszen ezzel a városok is területet nyernének, sőt, a biodiverzitásnak is jót tenne, ennek ellenére nem ez a legjobb ötlet.

Fontos

Avatar
2022. június 30. 10:03 Adat, Világ

Új, kelet-európai központja van a kontinens kábítószeriparának

Az ENSZ új jelentése szerint veszélyes irány a marihuána egyre több országra jellemző legalizálása, a kokaingyártás nő, az európai csempészet pedig átalakul.

Pálinkás József
2022. június 29. 17:54 Világ

Inkább Oroszországnak fáj a tudományos együttműködések korlátozása

A Nyugatnak az orosz tudósok személyes hozzájárulása és néhány nyersanyag hiányozhat, Oroszországnak viszont a legmodernebb kutatási eszközök.

Kiss Péter
2022. június 29. 16:04 Pénz

Miért nem gondolta senki, hogy ennyire elszáll az infláció?

Olyan sokáig nem volt gond a pénzromlás ütemével, hogy az elemzők, jegybankárok és befektetők emlékezetéből is kikoptak a korábbi inflációs időszakok.