Hírlevél feliratkozás
Fabók Bálint
2019. február 5. 11:27 Tech, Világ

Olcsó elektromos autókkal törne be az európai piacra Kína

A kínai autómárkák már több mint egy évtizede próbálnak betörni az amerikai piacra. A legújabb próbálkozó egy kis elektromos autó: a mindössze négy éve alapított Kaiyun Motors elektromos pickupját, a Pickmant januártól kezdik el árulni 8950 dollárért (2,5 millió forintért).

A Pickmant az USA mellett Európában is elkezdik árulni februárban, elsőként Olaszországban és Németországban. Az autókat leginkább gazdáknak, városi ingázóknak és gyári rakodásra ajánlják. Végsebességük 45 kilométer/óra és egy töltéssel 120 kilométert tudnak megtenni.

A Pickman bevetésen. Fotó: Facebook/Kaiyun Motors

Magyarországról nézve egyáltalán nem tűnnek olcsónak ezek az autók, Kínában viszont már 690 ezer forintnyi jüanért hozzá lehet jutni a Pickmanekhez. Ezzel az árral igencsak versenyképesnek számítanak odahaza, ahol az elmúlt években óriási ütemben terjedtek az elektromos autók. Kínában tavaly több e-autót adtak el, mint a világ többi országában együttvéve.


A Wall Street Journal videója a mini elektromos autókról. 

Különösen a Pickmanhez hasonló kis sebességű, mini elektromos járgányok mennek Kínában, tavaly közel kétmilliót adtak el, kétszer annyit, mint hagyományos e-autót. Ezek a jellemzően kétüléses kocsik a robogók és a kisautók között helyezkednek el, méretben a Smartokhoz hasonlítanak. Vagy még inkább a mopedautókhoz, amelyek Magyarországon nem terjedtek el, mert sok nyugat-európai országgal ellentétben idehaza ezekre is kell (AM-kategóriás) jogosítvány.

Az uniós szabályozás szerint ezek sebessége legfeljebb 45 kilométer/óra lehet (idehaza 40 km/h a maximum), Kínában viszont 65 kilométer/óra a határ, és már 300 ezer forintnyi jüannál kezdődik az áruk.

Mivel olcsók, alacsony sebességük miatt biztonságosak – legalábbis egy robogóhoz képest -, és a kétkerekűeknél kényelmesebben lehet őket használni télen, Kínában több várost is elleptek az ilyen autók. További jelentős előnyük, hogy a vezetésükhöz Kínában nincs szükség jogosítványra.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Tech Világ elektromos autó Kína Olvasson tovább a kategóriában

Tech

Bucsky Péter
2024. március 28. 12:41 Támogatói tartalom, Tech

Hidrogén-rásegítéses elektromos autóbuszokkal hatékonyabban zöldíthető a hazai buszállomány

Még keresik az ideális alternatív megoldást a buszüzemeltetők, de a Mercedes-Benz hidrogénes megoldása költséghatékony működésével áttörést hozhat a fenntartható közösségi közlekedésben.

Pintér Róbert
2024. március 15. 04:36 Tech, Világ

Már most is nyomasztó a totális megfigyelőrendszer Kínában, de lesz ez még rosszabb

Az új technológiák lehetővé teszik egy digitális szörnyállam létrejöttét, Kína egyre inkább annak intő példája, hogyan ne akarjunk társadalmat építeni.

Hidi János
2024. március 9. 04:36 Tech, Világ

Vihar előtti csend van az elektromos autók piacán

Az év végén látott számokból sokan azt a következtetést vonták le, hogy mégsem zajlik olyan gyorsan a villanyautós átállás, de ez csupán átmeneti lassulás.

Fontos

Bukovszki András
2024. április 22. 04:37 Pénz

Kifulladni látszik a magyar államadósság-ráta csökkenése

Nemcsak rövid, hanem középtávon is magasan ragadhat az adósságráta, ami a gazdasági felzárkózási folyamatunkat is megnehezítheti.

Hajdu Miklós
2024. április 21. 04:36 Élet

Kivételes szerencsével léphettek be a 90-es évek közepe után született fiatalok a munkaerőpiacra

A gazdasági fellendülés időszakában pályára lépő fiatalok viszonylag könnyen találtak munkát jó fizetés mellett, kérdés, hogy ez miként hat a motivációjukra.

Gergely Péter
2024. április 20. 04:31 Pénz

Az új otthonfelújítási program átrendezheti a lakáshitelek piacát

A támogatás révén több tízmilliárd forint felújítási hitel jut majd a piacra, amelyhez várhatóan jelentős mennyiségű piaci feltételű kölcsön is társul majd.