Hírlevél feliratkozás
Fabók Bálint
2019. február 5. 11:27 Tech, Világ

Olcsó elektromos autókkal törne be az európai piacra Kína

A kínai autómárkák már több mint egy évtizede próbálnak betörni az amerikai piacra. A legújabb próbálkozó egy kis elektromos autó: a mindössze négy éve alapított Kaiyun Motors elektromos pickupját, a Pickmant januártól kezdik el árulni 8950 dollárért (2,5 millió forintért).

A Pickmant az USA mellett Európában is elkezdik árulni februárban, elsőként Olaszországban és Németországban. Az autókat leginkább gazdáknak, városi ingázóknak és gyári rakodásra ajánlják. Végsebességük 45 kilométer/óra és egy töltéssel 120 kilométert tudnak megtenni.

A Pickman bevetésen. Fotó: Facebook/Kaiyun Motors

Magyarországról nézve egyáltalán nem tűnnek olcsónak ezek az autók, Kínában viszont már 690 ezer forintnyi jüanért hozzá lehet jutni a Pickmanekhez. Ezzel az árral igencsak versenyképesnek számítanak odahaza, ahol az elmúlt években óriási ütemben terjedtek az elektromos autók. Kínában tavaly több e-autót adtak el, mint a világ többi országában együttvéve.


A Wall Street Journal videója a mini elektromos autókról. 

Különösen a Pickmanhez hasonló kis sebességű, mini elektromos járgányok mennek Kínában, tavaly közel kétmilliót adtak el, kétszer annyit, mint hagyományos e-autót. Ezek a jellemzően kétüléses kocsik a robogók és a kisautók között helyezkednek el, méretben a Smartokhoz hasonlítanak. Vagy még inkább a mopedautókhoz, amelyek Magyarországon nem terjedtek el, mert sok nyugat-európai országgal ellentétben idehaza ezekre is kell (AM-kategóriás) jogosítvány.

Az uniós szabályozás szerint ezek sebessége legfeljebb 45 kilométer/óra lehet (idehaza 40 km/h a maximum), Kínában viszont 65 kilométer/óra a határ, és már 300 ezer forintnyi jüannál kezdődik az áruk.

Mivel olcsók, alacsony sebességük miatt biztonságosak – legalábbis egy robogóhoz képest -, és a kétkerekűeknél kényelmesebben lehet őket használni télen, Kínában több várost is elleptek az ilyen autók. További jelentős előnyük, hogy a vezetésükhöz Kínában nincs szükség jogosítványra.

Tech Világ elektromos autó Kína Olvasson tovább a kategóriában

Tech

Andersen Dávid
2019. augusztus 24. 16:28 Tech

Drágábbá válhat az otthoni szórakozás, cserébe még nagyobb lesz a kínálat

A streaming már most is komoly tényező, de az új és új konkurensek megjelenésével szinte már áttekinthetetlen piac jön létre, ahol csak kapkodjuk a fejünket.

Torontáli Zoltán
2019. augusztus 19. 09:25 Tech

Osztrák háttérrel elindult a Lime rollerek budapesti kihívója

Breezy néven itt az újabb e-roller szolgáltató a fővárosban, a jelek szerint egy osztrák rendszert szabtak magyar viszonyokra.

Avatar
2019. augusztus 17. 17:42 Tech

Drágám, mit keres egy router a lábadban?

Nem csak punk pólós hekkerek szórakozása, hogy kiborggá alakítsák magukat. Egyre nagyobb lehetőségeket hoz, hogy félig robottá alakuljunk, de súlyos kérdések is felmerülnek.

Fontos

Kasnyik Márton
2019. augusztus 24. 07:23 Világ

Példátlan következményekkel járhat a brazíliai erdőégetés

Lassan visszafordíthatatlan lesz Amazónia erdőinek pusztulása. Ha ez nem csak Brazília szuverén ügye, akkor akár a katonai beavatkozás is szóba jöhet.

Stubnya Bence
2019. augusztus 23. 14:16 Adat, Vállalat

A lengyelek elhúztak mellettünk, de legalább a görögöket megelőztük

Ebben az évtizedben 9 százalékkal nőtt a magyar gazdaság termelékenysége, ami közép-európai mércével mérve elég lassú tempó. Románia még mögöttünk van, de villámgyorsan zárkózik fel.

Bucsky Péter
2019. augusztus 23. 06:54 Közélet

Idén 130 milliárdot költünk az MSZP-SZDSZ kormányok kőbe vésett szerződéseire

Hiába költött a kormány 2010 óta 37 milliárdot a ppp projektek kivásárlására, a legdrágább börtönök és a Müpa továbbra is magánkézben vannak, és kiemelkedő hasznot termelnek a tulajdonosaiknak.