Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2018. december 3. 15:13 Élet, Világ

Egy kapavágás sincs, de elkezdték árulni a Helsinki és Tallinn közötti alagútra a jegyeket

Az Angry Birds játékot fejlesztő finn cég, a Rovio egykori vezetője az utóbbi időben a Helsinki és Tallinn közötti alagút építésének megszállottja lett. Peter Vesterbacka most bejelentette, hogy megvan az első 100 millió euró a gigantikus fejlesztéshez, és szerinte az első vonatok és autók 2024. december 24-én elindulhatnak az alagútban. Annyira biztos ebben, hogy 50 euróért el is kezdték árulni a helyjegyeket az első vonatokra.

A projekthez, amely becslések szerint 15-20 milliárd euróba kerülne, az Európai Unió egyelőre nem ad pénzt, de még Finnország és Észtország kormánya sem szponzorálja, bár természetesen nem ellenzi, és lobbizik Brüsszelben a támogatásért. Vesterbacka így a FinEst Bay Area nevű saját vállalatával próbálja megvalósítani az alagutat, és minden pénzt neki kell összeszedni. Az első 100 millió eurót a dubaji ARJ Holding adja.

A két főváros között 100 kilométeres alagutat kellene fúrni, amelynek két ágában vonatok és autók mennének, ezzel 20 percre rövidülne az utazás ideje.

Jelenleg a leggyorsabb kompok is csak 2 óra alatt jutnak át a Finn-öblön. A két ország kormánya korábban már készített egy megvalósíthatósági tanulmányt az alagútról, de abban leghamarabb 2040-es nyitással számoltak. Vesterbacka szerint azonban nincs semmi ok arra, hogy 2024-re ne lehessen befejezni az építkezést.

Ahogy a Reuters írja, Helsinki környékén észtek tízezrei dolgoznak ma is, a finnek pedig évtizedek óta előszeretettel járnak át Tallinnba kirándulni (nem kis mértékben az ott könnyebben beszerezhető és olcsóbb alkoholos italkínálat miatt).

Ha megépülne az alagút, a két város szinte összenőne, körülbelül ahhoz hasonló módon, ahogy a dániai Koppenhága és a svédországi Malmö közel egy település lett a köztük felhúzott tengeri hídnak köszönhetően. Vesterbacka grandiózus terveiben még egy új, mesterséges sziget kialakítása is szerepel, ahol 50 ezer lakást szeretne eladni, és ahol a vonatok is megállnának.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkAz észt fővárosban ingyenes a tömegközlekedés, és így is nyereséggel jönnek ki belőleBudapesten ez 65 milliárd forintba kerülne. De nálunk már most is ingyen tömegközlekedhet országosan százmillió európai nyugdíjas.

Élet Világ alagút Helsinki Peter Vesterbacka tallinn vonatjegy Olvasson tovább a kategóriában

Élet

Váczi István
2020. augusztus 12. 11:28 Élet

Az óceánjárók még elhagyatottan is vonzzák a turistákat

Amikor egy élelmes angol vállalkozó a szinte üres monstrumokhoz hirdetett meg hajókirándulást, két óra alatt elfogytak a jegyek.

Fabók Bálint
2020. augusztus 9. 07:12 Élet

Megszabadulnál a szemeted harmadától ingyen? Segítünk

Minimális ráfordítással sokat tehetünk környezetünkért a komposztálással. Összegyűjtöttük, hogyan támogatják a komposztálást a megyei jogú városok Békéscsabától Zalaegerszegig.

Fabók Bálint
2020. augusztus 8. 15:33 Élet

Eltettek 9 milliárd közpénzt, majd vietnamiakhoz kerülve köddé váltak

Százezres nézőszámokat blöffölve szereztek állami pénzt a kamuszínházak, de így is több százmillió forintos adótartozást halmoztak fel az állam felé.

Fontos

Bucsky Péter
2020. augusztus 12. 06:51 Közélet

Minden 20. forintot költöttek el hasznosan az elfuserált fővárosi fejlesztésnél

Lassan két évvel a szerződés felmondása után is újabb költségek kerülnek elő, a számla az aktuális kimutatás szerint 11,1 milliárd. Felelős, de még csak gyanúsított sincs.

Váczi István
2020. augusztus 11. 06:52 Vállalat

Veszteséges, de már gyarapítja a gazdaságot a kormány kedvenc multija

Tavaly 30 milliárd forintot tett hozzá a magyar gazdasághoz a Samsung gödi üzeme, amely már több mint kétezer embert foglalkoztat.

Avatar
2020. augusztus 10. 15:33 Adat

Most akkor mekkora a valódi munkanélküliség Magyarországon?

Egymásnak sokszor homlokegyenest ellentmondó kommentárokat lehet olvasni arról, hogy pontosan mekkora munkanélküliség alakult ki, és látható-e már javulás.