A BYD-üzemmel már négynek lesz itthon autógyára a világ 15 legnagyobb gyártója közül
A Szegeden üzemet építő kínai BYD az idén árbevétel alapján már a világ 15 legnagyobb autógyártója közé tartozott.
A cég az év első felében megtriplázta az árbevételét, és először adtak el a kínai piacon több autót, mint a Volkswagen a Reuters cikke szerint.
2022-ben a cég az előző évhez képest triplázta a legyártott elektromos autóinak számát, és ezzel a Teslát előzve a világ legnagyobb e-autó gyártójává vált.
A világ 15 legnagyobb gyártója közül így már négynek (Volkswagen, Mercedes, BMW, BYD) lehet majd autógyártó üzeme Magyarországon (a Stellantis csak motorokat gyárt Szentgotthárdon).
Az energiaválság megmutatta, hogy miért tévút hosszú távon a rezsicsökkentés, amelyből ráadásul az igazán szegények többsége ki is marad, hiszen fával fűt.
Nem sikerült kihúzniuk az ukránoknak jelentősebb területveszteség nélkül a lőszerutánpótlás és létszámbeli erősítés beérkezéséig, és az is kérdés, nem kerülnek-e még nagyobb bajba.
Eddig a globális felmelegedés árakra gyakorolt hatásait többnyire átmenetinek, esetlegesnek tartották az elemzők, de eljött az ideje a szemléletváltásnak.
Bár az ESG-célkitűzéseket mindössze néhány évvel ezelőtt állították fel, már annyi feszültséget okoztak, hogy az Egyesült Államokban részben feladták őket.