Hírlevél feliratkozás
Váczi István
2023. augusztus 1. 10:35 Vállalat

Nyerhet vele a magyar leányvállalat, hogy bezárja két német gyárát egy autóipari beszállító

Bezár kettőt hat németországi gyárából az autók beltéri egységeit gyártó Fehrer – jelentette be a vállalat. A német sajtó szerint a bajorországi, Groβlangheimban és Wiesentheidben lévő üzemek bezárásával 270 munkahely szűnik majd meg legkésőbb 2024 végéig.

Az 1875-ben alapított csoport súlypontja ezzel még inkább külföldre tevődik át, a nagyjából ötezer alkalmazott több mint fele Németországon kívül dolgozik, az Egyesült Államokban, Mexikóban, Kínában, Dél-Afrikában, Csehországban és hazánkban.

Magyarországon 2010-ben kezdett működni, kezdetben a Rábával vegyesvállalati formában, de három évvel később a Fehrer kivásárolta a Rábát, így a móri gyár egyedüli tulajdonosává vált. A magyar cég tavaly 20 milliárdos árbevétel mellett közel 2 milliárdos veszteséget hozott össze. Az utóbbi öt évben a létszám 2019 közepén volt a csúcson, megközelítve a 800-at, a legutóbbi Opten-adat szerint 570-en dolgoznak a Fehrer Hungariánál. Egy korábbi bemutatkozó anyag szerint a magyar dolgozók üléshabot és vliest (cellulóz és poliészter alapú kompozit textíliát) gyártanak.

A vállalat közleménye szerint a két német gyár feladatait külföldre telepítik, a cég megítélése szerint ugyanis Németországban túl gyorsan nőttek a bérek, és ezt a korábbi csapások (koronavírus-járvány, ellátásilánc-problémák, nyersanyaghiány, energiaválság) után nem tudja kigazdálkodni a társaság. Korábban egy hatékonyságnövelő programmal ugyan megpróbálták megőrizni a német telephelyek versenyképességét, de ez nem járt sikerrel. Ráadásul a megrendelések egyre nagyobb része származik Németországon kívülről, így még a piacaihoz is közelebb kerülhet a vállalat.

Egyébként nem elszigetelt esetről van szó, a német kereskedelmi és iparkamara tavaszi felmérése szerint ugyanis egyre több német vállalat viszi külföldre a termelését az emelkedő németországi költségek miatt.

Arról nincs információ, hogy pontosan hova telepítik a gyártást, de mivel az egyik bezárásra ítélt üzemben kompozit komponenseket állítanak elő, nem kizárt, hogy Magyarországra is kerülnek feladatok. A hírek szerint egyébként a hazai munkaerőhiány a Fehrer Hungariát sem kíméli, mások mellet mongolokat és fülöp-szigetekieket foglalkoztat Móron.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkNagy bajban van a német autóipar, fogynak a megrendelésekA járvány alatt volt kereslet, de nem volt elég alkatrész a gyártáshoz, míg most már fel lehetne pörgetni a gyárakat, csakhogy eltűntek a vevők.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkExporthatalom vagy német gyártósor Magyarország?Újabb kutatások a korábbinál részletesebb képet adnak arról, hogy a hazai ipar mennyiben függ Németországtól, és milyen teljesítmény áll az erősnek tűnő exportadatok mögött.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkMegtépázta a válság a magyar járműipari beszállítókat, nő a különbség a legjobbak és a gyengébbek közöttA Magyarországon működő autóipari beszállítók megúszták kis visszaeséssel 2020-at, a legjobb ötödük pedig még jelentősen növelni is tudta az árbevételét.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Vállalat autóipar autóipari beszállító fehrer gyárbezárás németország Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Hajdu Miklós
2024. július 10. 13:31 Közélet, Vállalat

Hiába az állami tulajdon, a budapesti reptér zsúfoltságát még nagyon sokáig nem enyhíti új terminál

A nemrég kivásárolt üzemeltető korábbra tervezte a hármas terminál megvalósítását, de a friss bejelentés szerint erre legalább 2032-ig várni kell.

Stubnya Bence
2024. július 10. 05:02 Közélet, Vállalat

Komoly probléma vagy autóipari kamu, hogy nincs elég elektromos töltő?

A szigorúbb klímavédelmet követelők azzal vádolják az autóipart, hogy ürügyként használja az infrastruktúra hiányát, hogy késleltesse az elektromos átállást. De mit mutatnak a számok?

Torontáli Zoltán
2024. július 9. 16:54 Közélet, Vállalat

A kormány mint biztosítási ügynök: vásárlás után eladás Tiborcznak és az osztrákoknak

A tavalyi eladással messzebbre került a többségi magyar tulajdon a biztosítási szektorban, de most legalább Tiborcz István cégbirodalmát sikerül gyarapítani.

Fontos

Stubnya Bence
2024. július 11. 16:15 Közélet

Új módszerrel próbál meg 300 ezer embert munkába állítani a kormány

A lakhatási támogatások, a fiatalok aktivizálása, a munkásszállók építése után a munkába állók szochójának elengedésével is megpróbálkoznak.

Stubnya Bence
2024. július 11. 13:16 Közélet

Megnehezítheti a 2026-os választás előtt a kormány dolgát az újraszabott uniós kényszerzubbony

A kormány azzal számol, hogy a túlzottdeficit-eljárásban négy évig kell majd bizonyos mértékben csökkenteni a költségvetési hiányt.

Mészáros R. Tamás
2024. július 11. 05:08 Közélet, Világ

Szédítő pávatáncot hozott, de csak mérsékelten növeli Orbán befolyását az EP jobbra tolódása

A jobbszél nagy sajtót kapott helyezkedésénél fontosabbak lesznek néhány tagállam belpolitikai folyamatai az EU jövőjét illetően.