Hírlevél feliratkozás
Fabók Bálint
2020. december 14. 10:48 Vállalat

Nem kér az állami támogatásból a Magyarországon is aktív német óriásválallat

A világ egyik legnagyobb autóipari beszállítója, a Magyarországon is aktív német Thyssenkrupp nem kér a német kormányzat által felkínált állami segítségnyújtásból. A vállalat pénzügyi igazgatója, Klaus Keysberg péntek este jelentette be, hogy a magas kamatok és a visszafizetési feltételek miatt hosszú távon túl sokba kerülne a kormányzati segítség.

A Thyssenkruppnak évek óta nehézségei vannak. Leginkább az acélgyártási üzletágának a kínai túltermelés miatt, ami miatt Angela Merkel német kancellár és Hszi Csin-ping kínai elnök is egyeztetett egymással. A technológiai vállalatcsoport már tavaly is meg akart válni a küszködő acélgyártó szegmenstől, amelynek kilátásait tovább rontotta az idei koronavírus-járvány*Az acélgyártás eladásáról a brit Libertyvel, a svéd SSAB-vel és az indiai Tatával is tárgyaltak. Emellett az is felmerült, hogy a német Salzgitterrel kössenek együttműködést. A végső döntést a Thyssenkrupp acéggyártásáról leghamarabb várhatóan tavasszal hozzák meg..

A szeptemberben véget ért üzleti évet 1,6 milliárd eurós (566 milliárd forintos) veszteséggel zárta. A forgalma 15 százalékkal, 28,9 milliárd euróra (10 ezer milliárd forintra) csökkent az előző üzleti évhez képest. A legnagyobb veszteséget az acélgyártás okozta a Thyssenkruppnak. A várakozások szerint a következő üzleti évben is meghaladja a veszteség az egymilliárd eurót.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkForintban ezermilliárdos veszteséget hozott össze a világ legnagyobb utazási irodájaNyilvánosságra hozta a szeptemberben véget ért legutóbbi üzleti évének adatait a német TUI utazási iroda. A veszteség 3,1 milliárd eurót tett ki.

A több mint 100 ezer embert foglalkoztató vállalatcsoportnál tavaly hatezres létszámcsökkentést jelentették be, idén novemberben pedig további ötezres leépítéséről döntöttek. A most elutasított állami mentőcsomagot leginkább a szakszervezet támogatta, amely több tüntetést is szervezett a kormányzati támogatásért.

A Thyssenkrupp 1999 óta van jelen Magyarországon. Első, budapesti telephelyén személyautók elektromos kormányrendszerének fejlesztésével foglalkoznak. A cégcsoporton belül ez az egyedüli elektronikai és szoftverfejlesztési kompetenciaközpont. A folyamatos budapesti bővülés mellett 2012 óta négy vidéki telephelyet létesítettek, Győrben, Jászfényszarun, Debrecenben és Pécsett. Magyarországi cégeinél több mint kétezren dolgoznak.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkSenki sem gondolta volna, de éppen a német kormány elől menekülhet csődbe a LufthansaÓriási kavarás megy az európai légitársaságok megmentése körül, a politika helyezkedik az egykori nagy mamutok körül.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Vállalat acélipar németország Thyssenkrupp Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Bucsky Péter
2024. április 18. 04:32 Adat, Vállalat

Most lehet hibáztatni Brüsszelt: kamionok áradatát szabadítja az utakra

A zöldnek mondott intézkedések a közúti áruszállítást hozzák helyzetbe, ezek hatására várhatóan jelentős mennyiségű vasúti forgalom terelődik kamionokra.

Hajdu Miklós
2024. április 8. 04:34 Vállalat, Világ

Nincs sok oka bizakodásra a német autógyártóknak

A politika kevésbé tolja most az elektromos átállást, amire egyébként lenne Európa-szerte kereslet, csak kérdéses, hogy ezt a hagyományos német gyártók szolgálják majd ki.

Bucsky Péter
2024. április 4. 04:34 Közélet, Vállalat

Egyre több rossz hitel mögé kell beállnia az államnak, hogy a magyar cégek forráshoz jussanak

Főleg az agrárvállalkozásoknál tolják az állami kezességvállalást annak ellenére is, hogy a hitelfelvevők egyre jelentősebb része végül nem tud törleszteni.

Fontos

Bucsky Péter
2024. április 23. 04:33 Élet, Tech

Sikerült volna csökkenteni az autók fogyasztását, helyette jöttek a SUV-ok

Hiába szorgalmazza az Európai Unió, hogy legyenek egyre kevésbé szennyezők a személyautók, a városi terepjárók miatt egyre rosszabb a helyzet.

Bukovszki András
2024. április 22. 04:37 Pénz

Kifulladni látszik a magyar államadósság-ráta csökkenése

Nemcsak rövid, hanem középtávon is magasan ragadhat az adósságráta, ami a gazdasági felzárkózási folyamatunkat is megnehezítheti.

Hajdu Miklós
2024. április 21. 04:36 Élet

Kivételes szerencsével léphettek be a 90-es évek közepe után született fiatalok a munkaerőpiacra

A gazdasági fellendülés időszakában pályára lépő fiatalok viszonylag könnyen találtak munkát jó fizetés mellett, kérdés, hogy ez miként hat a motivációjukra.