Hírlevél feliratkozás
Fabók Bálint
2020. november 2. 13:25 Vállalat

Veszélybe került a KLM állami megmentése a pilóták ellenkezése miatt

A holland KLM légitársaság – amely a 2004-ben létrejött Air France-KLM csoport tagja – 101 éves története legnagyobb válságát éli Pieter Elbers vezérigazgató szerint. A koronavírus hatására a harmadik negyedévben 1,05 milliárd euró volt a vesztesége, és a pénteken megjelent jelentése további romlást vár az utazási korlátozások miatt.

Az Air France-KLM csoportban a francia és a holland államnak is 14-14 százalékos részesedése van. A légitársaság megmentése érdekében a francia kormány 7 milliárd eurós mentőcsomagot fogadott el, de a túléléshez szükséges a holland kormány segítsége is. A hollandok 3,4 milliárd eurós mentőcsomagot szavaztak meg, most azonban egy vitás helyzet miatt azzal fenyegetik a cégcsoportot, hogy felfüggesztik a támogatást.

A kormány számos feltételt szabott a mentőcsomagért cserébe, például a szén-dioxid-kibocsátás 50 százalékos csökkentését 2030-ig vagy 15 százalékos költségcsökkentést. A földi kiszolgálók és a légiutaskísérők szakszervezete belement a 2025-ig tartó fokozatos fizetéscsökkentésbe, a pilótáké azonban nem.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkSenki sem gondolta volna, de éppen a német kormány elől menekülhet csődbe a LufthansaÓriási kavarás megy az európai légitársaságok megmentése körül, a politika helyezkedik az egykori nagy mamutok körül.

A pilóták arra hivatkoznak, hogy már korábban belementek abba, hogy 2022-ig csökkenjen a fizetésük, és az újabb vágást már nem tartják elfogadhatónak. A holland pénzügyminiszter, Wopke Hoekstra kijelentette, hogy ebben az esetben viszont nem tudják folytatni a légitársaság megmentését, így egyelőre bizonytalan a légitársaság sorsa.

Az Air France-KLM Európa legnagyobb légitársasága, csak a KLM-nél jelenleg 33 ezren dolgoznak. A nehéz gazdasági helyzet miatt idén 20 százalékos létszámcsökkentésbe kezdenek a KLM-nél.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkA világ legnagyobb utasszállító repülője is járvány áldozataÉvek óta rossz idők járnak már az Airbus A380-as típusára, de a koronavírus-járvány tovább ritkítja a flottát.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Vállalat Air France - KLM légiközlekedés légitársaság Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Bucsky Péter
2024. április 18. 04:32 Adat, Vállalat

Most lehet hibáztatni Brüsszelt: kamionok áradatát szabadítja az utakra

A zöldnek mondott intézkedések a közúti áruszállítást hozzák helyzetbe, ezek hatására várhatóan jelentős mennyiségű vasúti forgalom terelődik kamionokra.

Hajdu Miklós
2024. április 8. 04:34 Vállalat, Világ

Nincs sok oka bizakodásra a német autógyártóknak

A politika kevésbé tolja most az elektromos átállást, amire egyébként lenne Európa-szerte kereslet, csak kérdéses, hogy ezt a hagyományos német gyártók szolgálják majd ki.

Bucsky Péter
2024. április 4. 04:34 Közélet, Vállalat

Egyre több rossz hitel mögé kell beállnia az államnak, hogy a magyar cégek forráshoz jussanak

Főleg az agrárvállalkozásoknál tolják az állami kezességvállalást annak ellenére is, hogy a hitelfelvevők egyre jelentősebb része végül nem tud törleszteni.

Fontos

Bucsky Péter
2024. április 23. 04:33 Élet, Tech

Sikerült volna csökkenteni az autók fogyasztását, helyette jöttek a SUV-ok

Hiába szorgalmazza az Európai Unió, hogy legyenek egyre kevésbé szennyezők a személyautók, a városi terepjárók miatt egyre rosszabb a helyzet.

Bukovszki András
2024. április 22. 04:37 Pénz

Kifulladni látszik a magyar államadósság-ráta csökkenése

Nemcsak rövid, hanem középtávon is magasan ragadhat az adósságráta, ami a gazdasági felzárkózási folyamatunkat is megnehezítheti.

Hajdu Miklós
2024. április 21. 04:36 Élet

Kivételes szerencsével léphettek be a 90-es évek közepe után született fiatalok a munkaerőpiacra

A gazdasági fellendülés időszakában pályára lépő fiatalok viszonylag könnyen találtak munkát jó fizetés mellett, kérdés, hogy ez miként hat a motivációjukra.