Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2020. január 19. 12:12 Vállalat, Világ

Bosszantó technikai hibák sorozata miatt csúszik a kínai utasszállító repülő fejlesztése

A kínai mérnökök nem jól számolták ki azokat az erőket, amelyek a repülés során a C919 modellszám alatt készülő, új keskenytörzsű gép hajtóműveit érhetik – írja a Reuters négy, az esethez közel álló forrásra hivatkozva. Kínából így rossz adatokat küldtek a hajtóműveket fejlesztő CFM-nek, a General Electric és a francia Safran közös vállalatának.

A pontatlanság egyébként a hasonló komplex fejlesztéseknél nem ritka, ám ebben az esetben különösen kínos, mert a Boeing 737 MAX és az Airbus 320neo típuscsaládjának versenyt állító repülő készítése már legalább öt évvel csúszik. Mivel a CFM-nél most valószínűleg meg kell erősíteni a hajtóműveket és a burkolásukat, a program újabb halasztást szenved.

A gépet fejlesztő COMAC által gyártott prototípusok még az ötödét sem teljesítették annak a 4200 repült órának, amely minimálisan kell a C919 kínai engedélyeztetéséhez. A csúszást ugyanakkor nehéz mérni és megjósolni, mert a program teljes titokban folyik, már 2008 óta. A COMAC vezetője tavaly csak annyit árult el a kínai állami sajtónak, hogy az engedélyeztetés két-három éven belül várható, a szakértők szerint azonban ez tarthatatlan lesz.

A C919-essel egyéb technikai problémák is adódtak. A Reuters úgy tudja, hogy korábban megrepedtek bizonyos stabilizáló elemek repülés közben, és a hajtóműnél is felmerült a sérülékenység veszélye, ám azóta ezeket a hibákat kijavították.

A kínaiaknak azért kellett volna sietniük a C919 piacra dobásával, mert a polgári légi közlekedés erősen ciklusos gazdaság, és az előrejelzések szerint a pár éve tartó erős beruházási hullám 2020 végére kifut. Ha csak 2021-22-ben sikerül piacra dobni az új gépet, jelentős megrendelésektől esik el a COMAC.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkÖnállóan szállt fel az Airbus egyik utasszállítójaSikeresen tesztelte a teljesen automatikus felszállást lehetővé tévő rendszerét az Airbus – közölte tegnap a vállalat.

Vállalat Világ C919 COMAC fejlesztés késés Kína technikai hiba utasszállító Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Fabók Bálint
2020. március 27. 06:50 Vállalat

Szakácsként 800 ezret keresett, most örül, hogy elmehetett futárnak minimálbérért

Még a 2008-as válság idején sem kerestek annyian munkát, mint most a legnagyobb magyar munkaerő-kölcsönzőnél. Mit látnak a munkaerőpiacon a válságból?

Jandó Zoltán
2020. március 26. 06:52 Vállalat

Autóipari és egészségügyi cégeknél fogyhat el leghamarabb a pénz, ha nem lép a kormány

Ha el akarja kerülni a tömeges munkanélküliséggel járó gazdasági károkat, az államnak be kéne segítenie a bérek kifizetésébe, mielőtt a vállalkozások bedőlnek.

Jandó Zoltán
2020. március 25. 14:20 Vállalat

Roham indult a laptopokért a távoktatás miatt Magyarországon

A megszokott mennyiség duplája fogy különböző számítógépekből a nagy webshopokban. Eleinte a cégek vásároltak, majd a távoktatás miatt a családok.

Fontos

Tóth István János Hajdu Miklós
2020. március 27. 19:44 Közélet

Két példa arra, hogy miért fontos a hálózatelemzés a koronavírus-járvány megfékezésében

Egyáltalán nem mindegy, hogy a kormányok kiknek biztosítanak elsősorban védőfelszerelést, a sokakkal személyesen érintkezők ugyanis szuperterjesztőkké válhatnak.

Kasnyik Márton
2020. március 27. 12:30 Élet

Teljes félreértés, hogy választani lehet a gazdaság megmentése és a járvány feltartóztatása között

Álomvilágban él, aki azt gondolja, hogy meg lehet menteni a gazdaságot, ha nem teszünk súlyos lépéseket a járvány megállításáért.

Avatar
2020. március 26. 18:37 Pénz

Most dől el, hogy a krízis milyen maradandó károsodást okoz Magyarországon

A visszaesést csak akkor követi nagyon erős fellendülés, ha a költségvetés is odateszi magát.