Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2020. január 19. 12:12 Vállalat, Világ

Bosszantó technikai hibák sorozata miatt csúszik a kínai utasszállító repülő fejlesztése

A kínai mérnökök nem jól számolták ki azokat az erőket, amelyek a repülés során a C919 modellszám alatt készülő, új keskenytörzsű gép hajtóműveit érhetik – írja a Reuters négy, az esethez közel álló forrásra hivatkozva. Kínából így rossz adatokat küldtek a hajtóműveket fejlesztő CFM-nek, a General Electric és a francia Safran közös vállalatának.

A pontatlanság egyébként a hasonló komplex fejlesztéseknél nem ritka, ám ebben az esetben különösen kínos, mert a Boeing 737 MAX és az Airbus 320neo típuscsaládjának versenyt állító repülő készítése már legalább öt évvel csúszik. Mivel a CFM-nél most valószínűleg meg kell erősíteni a hajtóműveket és a burkolásukat, a program újabb halasztást szenved.

A gépet fejlesztő COMAC által gyártott prototípusok még az ötödét sem teljesítették annak a 4200 repült órának, amely minimálisan kell a C919 kínai engedélyeztetéséhez. A csúszást ugyanakkor nehéz mérni és megjósolni, mert a program teljes titokban folyik, már 2008 óta. A COMAC vezetője tavaly csak annyit árult el a kínai állami sajtónak, hogy az engedélyeztetés két-három éven belül várható, a szakértők szerint azonban ez tarthatatlan lesz.

A C919-essel egyéb technikai problémák is adódtak. A Reuters úgy tudja, hogy korábban megrepedtek bizonyos stabilizáló elemek repülés közben, és a hajtóműnél is felmerült a sérülékenység veszélye, ám azóta ezeket a hibákat kijavították.

A kínaiaknak azért kellett volna sietniük a C919 piacra dobásával, mert a polgári légi közlekedés erősen ciklusos gazdaság, és az előrejelzések szerint a pár éve tartó erős beruházási hullám 2020 végére kifut. Ha csak 2021-22-ben sikerül piacra dobni az új gépet, jelentős megrendelésektől esik el a COMAC.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkÖnállóan szállt fel az Airbus egyik utasszállítójaSikeresen tesztelte a teljesen automatikus felszállást lehetővé tévő rendszerét az Airbus – közölte tegnap a vállalat.

Vállalat Világ C919 COMAC fejlesztés késés Kína technikai hiba utasszállító Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Torontáli Zoltán
2020. február 16. 11:58 Vállalat

Felhagy a kisgyerekekre célzott reklámokkal az egyik nagy élelmiszergyártó

Nem használnak többé olyan mesefigurákat, celebeket és közösségi médiasztárokat, akik elsősorban a kisebb gyerekek számára vonzóak.

Váczi István Stubnya Bence
2020. február 14. 18:08 Vállalat

Nyereséges is lehetett volna a bezárásra ítélt, de a kormány szerint még megmenthető gyár

Az 1200 embert foglalkoztató üzem a méretes veszteség ellenére valójában nem is teljesített olyan rosszul a legutóbbi megismerhető évében.

Torontáli Zoltán
2020. február 14. 12:01 Vállalat

Akár Győrbe is hozhatják a Skoda Superb gyártását

Nagyon malmozni kell a VW csoportban a modellekkel, miután a Törökországba tervezett új gyár építéséről egyre húzódik a döntés.

Fontos

Avatar
2020. február 16. 17:24 Közélet

Azért beszélnek megosztó témákról a politikusok, mert csak így figyelünk rájuk

Sok lényeges kérdésről nem tájékozódunk, mert ezek nem elég megosztóak, és ezért a politikusok sem foglalkoznak ezekkel a témákkal.

Váczi István Bucsky Péter
2020. február 16. 07:47 Közélet

Moszkvában és Szófiában is olcsóbb a metrókocsi-felújítás, mint Budapesten

Ha nem a beszerzést álcázzák felújításnak, akkor egészen szerény összegből is kijöhet a művelet.

Fabók Bálint Torontáli Zoltán
2020. február 14. 06:53 Közélet, Vállalat

A Fidesz nekiment az adócsalóknak, és szép csendben felszámolja a feketegazdaságot

Pár év alatt gyökeresen átalakult a gazdaság: sorra zárnak be a trükköző cégek a kormány intézkedései és a fiatalok attitűdje miatt. Az árak ezért is nőnek.