Hírlevél feliratkozás
Hajdu Miklós
2019. február 20. 14:39 Vállalat

Lagerfeld nem csak a divathoz értett, üzletileg is nagyot alkotott

A Chanel ma azon kevés divatcég közé tartozik, amely egy márkanév alatt kínál luxuscikkeket és megfizethető termékeket is. Ebben vitathatatlan érdemei vannak a 85 éves korában tegnap elhunyt Karl Lagerfeldnek, aki 1983-ban került be a vállalat vezetőségébe kreatív igazgatóként. Nem lesz könnyű megfelelő utódot találni a cégnél, aki sikerrel viheti tovább az élete végéig dolgozó divattervező munkáját és stratégiáját.

A nyolcvanas években, Gabrielle Coco Chanel halála után az általa alapított cég válságos időket élt, a termékeit jóformán már csak gazdag, de egyre idősödő, konzervatív hölgyek vásárolták. Lagerfeld azonban a klasszikussá vált márkát formabontó kollekciókkal és divatbemutatókkal gyorsan visszahúzta az iparág élvonalába, és vonzóvá tette a fiatalok körében is. Az üzleti sikert azonban nem csak a különleges termékek hozták el a cégnek a Bloomberg összeállítása szerint.

Lagerfeld fontos törekvése volt, hogy a Chanel címke ne csak drága kosztümökre kerülhessen fel, hanem olyan olcsóbb árukra is, amit szélesebb rétegek engedhetnek meg maguknak. Így jelent meg végül is a cég a bőrápolás, a kozmetikumok és az illatszerek területén. Ezzel új vásárlói csoportokat tudott megnyerni magának, amiből rengeteget profitált, ugyanis a drogériák piaca az utóbbi időben komoly felfutásnak indult.

Ez a marketingstratégia*Angol szakkifejezéssel élve: category segregation egyáltalán nem ritka, viszont csak kevesek tudják olyan sikeresen alkalmazni, mint a Chanel. Lagerfeld utódjának tehát nem lesz könnyű fenntartani az olcsóbb és drágább termékkategóriák jelenlegi egyensúlyát a márkán belül. Ráadásul a Bloomberg értesülései szerint a cég hamarosan megerősíti a férfi ruházati termékvonalát, ami újabb kihívás lesz a vezetés számára. Sőt, közben megindult a spekuláció azzal kapcsolatban is, hogy az 50 milliárd dollárosra értékelt vállalatot birtokló Wertheimer család mit fog lépni, bár egyelőre úgy tűnik, hogy a Chanel eladása nem jöhet szóba. Mindenesetre a céget Coco Chanel halála óta nem érte akkora sokk, mint tegnap.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkMi az ára annak, ha eladod a neved a luxusiparban?Egy csomó pénzt hoz, de mégiscsak név nélkül kell utána létezni. Hogy birkóznak meg ezzel a divattervezők?

Vállalat chanel divat lagerfeld márka Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Torontáli Zoltán
2019. május 17. 14:38 Vállalat, Világ

Az online ruhaboltoknak elegük van abból, hogy kölcsönzőként használják őket

Olyan méreteket ölt a ruhavisszaküldés az online üzletekben, hogy a kereskedők elkezdték feketelistázni a renitens vásárlóikat.

Torontáli Zoltán
2019. május 16. 10:05 Vállalat, Világ

Nem vagyunk versenyben az új Skoda-gyárért

Indulnak a konkrét tárgyalások, Szerbia, Törökország, Bulgária és talán Románia lehet a befutó.

Váczi István
2019. május 16. 06:53 Közélet, Vállalat

Az ország legnagyobb földesura lett Mészáros Lőrinc

Nem kell tovább számolgatni, Mészáros agrárholdingjának vezetője maga mondta el, hogy már mindenkinél nagyobb területen gazdálkodnak.

Fontos

Hajdu Miklós
2019. május 15. 16:46 Vállalat

Nem a Mercedes-beruházás felfüggesztése miatt kerülhet bajba a magyar autóipar

Magyarország szempontjából sokkal fontosabb, hogy mi lesz az autóipari beszállítókkal, ha tényleg beüt a válság az ágazatban.

Váczi István
2019. május 14. 06:54 Közélet

Az oktatásban káoszt hozott, ideje kipróbálni a közlekedésben

Pár éve még 24 Volán-vállalat volt, hamarosan csak egy marad. Közben meg kellene nyitni az ágazatot a magáncégek előtt, de ez valószínűleg csak minimális szinten történik meg.

Debreczeni Anna
2019. május 13. 17:34 Vállalat

Bécsből nézve jó ötletnek tűnik a kormány 750 milliárd forintos projektje

Kovács Imrét, Európa második számú vasúti árufuvarozó vállalatának igazgatósági tagját egyebek mellett arról kérdeztük, érdemes-e ennyi pénzt költeni a Budapest-Belgrád vasútvonalra.