Hírlevél feliratkozás
Hajdu Miklós
2019. február 20. 14:39 Vállalat

Lagerfeld nem csak a divathoz értett, üzletileg is nagyot alkotott

A Chanel ma azon kevés divatcég közé tartozik, amely egy márkanév alatt kínál luxuscikkeket és megfizethető termékeket is. Ebben vitathatatlan érdemei vannak a 85 éves korában tegnap elhunyt Karl Lagerfeldnek, aki 1983-ban került be a vállalat vezetőségébe kreatív igazgatóként. Nem lesz könnyű megfelelő utódot találni a cégnél, aki sikerrel viheti tovább az élete végéig dolgozó divattervező munkáját és stratégiáját.

A nyolcvanas években, Gabrielle Coco Chanel halála után az általa alapított cég válságos időket élt, a termékeit jóformán már csak gazdag, de egyre idősödő, konzervatív hölgyek vásárolták. Lagerfeld azonban a klasszikussá vált márkát formabontó kollekciókkal és divatbemutatókkal gyorsan visszahúzta az iparág élvonalába, és vonzóvá tette a fiatalok körében is. Az üzleti sikert azonban nem csak a különleges termékek hozták el a cégnek a Bloomberg összeállítása szerint.

Lagerfeld fontos törekvése volt, hogy a Chanel címke ne csak drága kosztümökre kerülhessen fel, hanem olyan olcsóbb árukra is, amit szélesebb rétegek engedhetnek meg maguknak. Így jelent meg végül is a cég a bőrápolás, a kozmetikumok és az illatszerek területén. Ezzel új vásárlói csoportokat tudott megnyerni magának, amiből rengeteget profitált, ugyanis a drogériák piaca az utóbbi időben komoly felfutásnak indult.

Ez a marketingstratégia*Angol szakkifejezéssel élve: category segregation egyáltalán nem ritka, viszont csak kevesek tudják olyan sikeresen alkalmazni, mint a Chanel. Lagerfeld utódjának tehát nem lesz könnyű fenntartani az olcsóbb és drágább termékkategóriák jelenlegi egyensúlyát a márkán belül. Ráadásul a Bloomberg értesülései szerint a cég hamarosan megerősíti a férfi ruházati termékvonalát, ami újabb kihívás lesz a vezetés számára. Sőt, közben megindult a spekuláció azzal kapcsolatban is, hogy az 50 milliárd dollárosra értékelt vállalatot birtokló Wertheimer család mit fog lépni, bár egyelőre úgy tűnik, hogy a Chanel eladása nem jöhet szóba. Mindenesetre a céget Coco Chanel halála óta nem érte akkora sokk, mint tegnap.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkMi az ára annak, ha eladod a neved a luxusiparban?Egy csomó pénzt hoz, de mégiscsak név nélkül kell utána létezni. Hogy birkóznak meg ezzel a divattervezők?

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Vállalat chanel divat lagerfeld márka Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Hajdu Miklós
2024. május 9. 13:33 Vállalat

A mostani miniválság mutatja, miért veszélyes az akkugyáraknak való kiszolgáltatottság

A hazai ipar és gazdaság erősen megérzi az akkumulátorok iránti kereslet mostani, enyhe gyengélkedését is, ami figyelmeztető jel a jövőre nézve.

Stubnya Bence
2024. május 8. 10:13 Közélet, Vállalat

Folytatódnak az áremelések, amik miatt megorrolt a bankokra és a telekomcégekre a jegybank

Átlagosan 28 százalékkal kerülnek többe idén a nagyobb bankoknál nyitható egyszerűbb számlák tavalyhoz képest.

Mészáros R. Tamás
2024. május 8. 05:43 Pénz, Vállalat

Az OTP-t is érintheti, hogy fogy a türelem az Oroszországban üzletelő európai bankokkal szemben

A Raiffeisen, az Unicredit és az OTP is hatalmas profitot csinál az orosz piacon – amit az európai szabályozók igyekeznek keményebb eszközökkel megvágni.

Fontos

Mészáros R. Tamás
2024. május 10. 05:20 Közélet, Világ

Magyarország üdvözli, az Európai Bizottság egyre inkább üldözi a kínai cégeket

Az európai politikai hangulat már egyértelműen a kínai kapcsolatok újragondolásának irányába mutat, miközben a magyar kormány a 2010-es években ragadt.

Torontáli Zoltán
2024. május 9. 15:47 Adat, Élet

Durván az olcsó élelmiszerek felé lökte az infláció a bevásárlásokat

A vásárlások értéke jóval nagyobb mértékben csökkent tavaly is, mint a volumen, vagyis nagyon nagy arányú volt a lefelé vásárlás.

Stubnya Bence
2024. május 9. 10:06 Adat

Uniós élmezőnyben van az összes magyar régió az autók számának növekedése alapján

Csak román régiók hagyták le a magyarokat a lakosságarányos autók számának bővülésében. A legszegényebb magyar régiókban volt a legnagyobb növekedés.