Hírlevél feliratkozás
Hajdu Miklós
2019. február 20. 14:39 Vállalat

Lagerfeld nem csak a divathoz értett, üzletileg is nagyot alkotott

A Chanel ma azon kevés divatcég közé tartozik, amely egy márkanév alatt kínál luxuscikkeket és megfizethető termékeket is. Ebben vitathatatlan érdemei vannak a 85 éves korában tegnap elhunyt Karl Lagerfeldnek, aki 1983-ban került be a vállalat vezetőségébe kreatív igazgatóként. Nem lesz könnyű megfelelő utódot találni a cégnél, aki sikerrel viheti tovább az élete végéig dolgozó divattervező munkáját és stratégiáját.

A nyolcvanas években, Gabrielle Coco Chanel halála után az általa alapított cég válságos időket élt, a termékeit jóformán már csak gazdag, de egyre idősödő, konzervatív hölgyek vásárolták. Lagerfeld azonban a klasszikussá vált márkát formabontó kollekciókkal és divatbemutatókkal gyorsan visszahúzta az iparág élvonalába, és vonzóvá tette a fiatalok körében is. Az üzleti sikert azonban nem csak a különleges termékek hozták el a cégnek a Bloomberg összeállítása szerint.

Lagerfeld fontos törekvése volt, hogy a Chanel címke ne csak drága kosztümökre kerülhessen fel, hanem olyan olcsóbb árukra is, amit szélesebb rétegek engedhetnek meg maguknak. Így jelent meg végül is a cég a bőrápolás, a kozmetikumok és az illatszerek területén. Ezzel új vásárlói csoportokat tudott megnyerni magának, amiből rengeteget profitált, ugyanis a drogériák piaca az utóbbi időben komoly felfutásnak indult.

Ez a marketingstratégia*Angol szakkifejezéssel élve: category segregation egyáltalán nem ritka, viszont csak kevesek tudják olyan sikeresen alkalmazni, mint a Chanel. Lagerfeld utódjának tehát nem lesz könnyű fenntartani az olcsóbb és drágább termékkategóriák jelenlegi egyensúlyát a márkán belül. Ráadásul a Bloomberg értesülései szerint a cég hamarosan megerősíti a férfi ruházati termékvonalát, ami újabb kihívás lesz a vezetés számára. Sőt, közben megindult a spekuláció azzal kapcsolatban is, hogy az 50 milliárd dollárosra értékelt vállalatot birtokló Wertheimer család mit fog lépni, bár egyelőre úgy tűnik, hogy a Chanel eladása nem jöhet szóba. Mindenesetre a céget Coco Chanel halála óta nem érte akkora sokk, mint tegnap.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkMi az ára annak, ha eladod a neved a luxusiparban?Egy csomó pénzt hoz, de mégiscsak név nélkül kell utána létezni. Hogy birkóznak meg ezzel a divattervezők?

Vállalat chanel divat lagerfeld márka Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Stubnya Bence
2019. október 17. 16:30 Vállalat

Trükkösen oldotta meg a versenyhivatal az Emag és az Edigital összeolvadásának feladványát

Jóváhagyták az összeolvadást, és kihozták, hogy nincs külön online kiskerpiac. De ha lenne, az se lett volna baj a versenyhivatal szerint.

Jandó Zoltán
2019. október 11. 16:00 Közélet, Vállalat

Tízmilliárdokat költött Borkai városában telkekre az Audi

Kifejezetten sokat áldozott az Audi azokra a korábbi szántókra, ahol később az autógyártó logisztikai központja épült fel.

Torontáli Zoltán
2019. október 11. 14:47 Vállalat, Világ

Embertelenebbek lesznek a helyi vállalkozók, ha sok multi jelenik meg egy országban

Olyan felmérés jelent meg, amely ugyan mexikói adatokat dolgoz fel, de a következtetések jó része Kelet-Európára is érvényesnek tűnik.

Fontos

Avatar
2019. október 19. 15:02 Tech

A kínaiak megvették a játékvilágot, és egyre jobban éreztetik hatalmukat

Kína csápjai most már a World of Warcraft Azerothjáig vagy a League of Legends Runeterra nevű világáig is elérnek.

Jandó Zoltán
2019. október 19. 07:29 Közélet

Verseny nélkül kaphatnak nagy munkákat Paks II telkén Mészáros Lőrinc cégei

Mészáros Lőrinc megszerzett egy céget, ami megnyert egy négy nappal később kiírt paksi közbeszerzést, majd még egyet, most pedig jöhet a harmadik és negyedik is.

Fabók Bálint
2019. október 18. 13:21 Élet, Közélet

Elsőként Hódmezővásárhelyen lesz ingyenes a tömegközlekedés Magyarországon

Márki-Zay Péter egy Facebook-komment hatására tenné ingyenessé a szinte mindig üres buszok használatát, mivel a jegybevételek a költségek tizedét sem érik el.