Hírlevél feliratkozás
Hajdu Miklós
2019. február 20. 14:39 Vállalat

Lagerfeld nem csak a divathoz értett, üzletileg is nagyot alkotott

A Chanel ma azon kevés divatcég közé tartozik, amely egy márkanév alatt kínál luxuscikkeket és megfizethető termékeket is. Ebben vitathatatlan érdemei vannak a 85 éves korában tegnap elhunyt Karl Lagerfeldnek, aki 1983-ban került be a vállalat vezetőségébe kreatív igazgatóként. Nem lesz könnyű megfelelő utódot találni a cégnél, aki sikerrel viheti tovább az élete végéig dolgozó divattervező munkáját és stratégiáját.

A nyolcvanas években, Gabrielle Coco Chanel halála után az általa alapított cég válságos időket élt, a termékeit jóformán már csak gazdag, de egyre idősödő, konzervatív hölgyek vásárolták. Lagerfeld azonban a klasszikussá vált márkát formabontó kollekciókkal és divatbemutatókkal gyorsan visszahúzta az iparág élvonalába, és vonzóvá tette a fiatalok körében is. Az üzleti sikert azonban nem csak a különleges termékek hozták el a cégnek a Bloomberg összeállítása szerint.

Lagerfeld fontos törekvése volt, hogy a Chanel címke ne csak drága kosztümökre kerülhessen fel, hanem olyan olcsóbb árukra is, amit szélesebb rétegek engedhetnek meg maguknak. Így jelent meg végül is a cég a bőrápolás, a kozmetikumok és az illatszerek területén. Ezzel új vásárlói csoportokat tudott megnyerni magának, amiből rengeteget profitált, ugyanis a drogériák piaca az utóbbi időben komoly felfutásnak indult.

Ez a marketingstratégia*Angol szakkifejezéssel élve: category segregation egyáltalán nem ritka, viszont csak kevesek tudják olyan sikeresen alkalmazni, mint a Chanel. Lagerfeld utódjának tehát nem lesz könnyű fenntartani az olcsóbb és drágább termékkategóriák jelenlegi egyensúlyát a márkán belül. Ráadásul a Bloomberg értesülései szerint a cég hamarosan megerősíti a férfi ruházati termékvonalát, ami újabb kihívás lesz a vezetés számára. Sőt, közben megindult a spekuláció azzal kapcsolatban is, hogy az 50 milliárd dollárosra értékelt vállalatot birtokló Wertheimer család mit fog lépni, bár egyelőre úgy tűnik, hogy a Chanel eladása nem jöhet szóba. Mindenesetre a céget Coco Chanel halála óta nem érte akkora sokk, mint tegnap.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkMi az ára annak, ha eladod a neved a luxusiparban?Egy csomó pénzt hoz, de mégiscsak név nélkül kell utána létezni. Hogy birkóznak meg ezzel a divattervezők?

Vállalat chanel divat lagerfeld márka Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Torontáli Zoltán
2019. március 21. 14:16 Vállalat

Nehéz feladványt kell megoldani az Emag és az Edigital összeolvadásánál

A versenyhivatalnak fel van adva a lecke, most kiderül, hogy Magyarországon önálló piacnak számít az online bolt, vagy csak a kiskereskedelem egy szelete.

Bucsky Péter
2019. március 20. 14:02 Vállalat

A gyűlölt bulituristákra építve virágzott fel a milliárdos magyar burgerbirodalom

A hamburgeres autóval indult Zing Burger startupokat megszégyenítő gyorsasággal fejlődött, öt év alatt 33-szorosára növelve az árbevételét.

Jandó Zoltán
2019. március 20. 06:54 Közélet, Vállalat

Hiába ért véget, tovább égeti a közpénzeket az Orbán-Simicska háború

Brutálisan drágán épített volna autópályát az Alföldön Simicska Lajos, de elvették tőle a projektet. Most a kormány új kedvence másfélszer annyiért épít gyorsforgalmi utat.

Fontos

Jandó Zoltán
2019. március 18. 06:52 Vállalat

Mostantól nem ehetsz úgy Big Mac-et, hogy abból ne részesüljön a NER

Teljes modellváltást hajt végre Magyarországon a McDonald’s azzal, hogy helyi leányát eladja egy kormányközeli üzletembernek. Mostantól mindent a marketes Scheer Sándor felügyel.

Torontáli Zoltán
2019. március 17. 07:37 Élet

A rendszerváltás környéki seftelés remek üzleti iskola volt, amely ma hiányzik

Egyre közelebb kerülnek a nyugdíjhoz a nyolcvanas évek végének legjobb üzletkötői, és nem látszik az utánpótlás.

Wiedemann Tamás
2019. március 15. 14:51 Adat

Nehéz lesz utolérni Ausztriát, ha ott 22-szer több szabadalmi kérelmet nyújtanak be

Nagyon kevés a magyarországi szabadalmi kérvény, és azokat is a multik adják be. A statisztikákból is látszik, milyen nagy verseny van az önvezető autók fejlesztésében.