Hírlevél feliratkozás
Wiedemann Tamás
2018. augusztus 15. 14:52 Pénz, Piac

Előzik a Teslát az autógyártás nagyágyúi Európában

Az idei első félévben közel 760 ezer elektromos autót értékesítettek a világon. A legtöbb a Nissan elektromos autótípusából, a Leafből fogyott, összesen 41 ezer darab. A második egy kínai gyártó kocsija lett, míg a Tesla Model 3 csak a dobogó harmadik helyére fért fel.

 

A gyártók között sem sikerült nyernie a Teslának, csak a második helyet csípte meg a kínai BYD mögött. Ebből is látszik, hogy elképesztő ütemben jönnek fel az új kínai és a hagyományos európai-japán autógyártók az elektromos gépkocsik piacán.

 

Ha csak az európai piacokat nézzük, akkor az látható, hogy a hagyományos autógyártóknak egyáltalán nincs mitől tartaniuk. Az idei első félévben értékesített 185 ezer elektromos autóból az első öt típus a Nissan, a Renault, a BMW, a Volkswagen és a Mitsubishi terméke.*A Nissan, a Renault és a Mitsubishi szoros szövetséget alkot. A Renault jelenleg a Nissan 43,4 százalékos tulajdonosa, a Nissan pedig 18 százaléknyi Renault-részvényt birtokol. A Mitsubishi 34 százalékban a Nissané, így áttételesen a Renault tulajdonosa is.

 

A Tesla Model S csak a hatodik legtöbbet értékesített elektromos autó Európában. A Bloomberg cikke szerint csak Norvégiában és Hollandiában tudta növelni eladásait a Tesla, miközben a nagy európai piacokon az idei első negyedévben drasztikusan visszaesett az értékesítése.

Németországban – ahol a legtöbb új autót adják el Európában – 29 százalékkal, míg a szintén jelentős piacnak számító Nagy-Britanniában 31 százalékkal csökkent a Tesla értékesítése. Ennek leginkább az az oka, hogy a hagyományos gyártók is felfedezték az elektromos autózásban rejlő lehetőségeket, és ma már esetenként jobb kocsikat készítenek, mint a Tesla.

Az amerikai cég hat éve kezdett elektromos autók értékesítésébe, és eleinte a Tesla valóban sztár volt, hiszen rajta kívül senki másnak az autója sem tudott 300-400 kilométeres hatótávot garantálni. Ma már az alsó-közép kategóriás Nissan Leaf is képes erre, és sokkal kevesebbe kerül, mint a Tesla modelljei.

A Tesla valódi vetélytársa Európában a BMW, a Porsche, a Land Rover, a Mercedes, valamint az Audi, és most már ezek a cégek is kínálnak felső kategóriás elektromos autókat. A Tesla olcsónak számító, 60 ezer dollárba kerülő Model 3-ja egyelőre nem érhető el az Egyesült Államokon kívül. Így Európában csak a drágább Model S-hez lehet mérni az európai konkurensek árait, és ők nem kérnek többet az elektromos luxusautókért, mint a Tesla.

 

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkA beígért olcsó Tesla valójában húszmillióba kerül, és várni kell ráIgaz, hogy a belépő szintű Model 3-as 10 millió forint alatt van, de nem lehet kapni.

 

A Bloombergnek nyilatkozó német vásárlók azt mondták, hogy a hagyományos gyártók elektromos autóinak jobb az összeszereltsége, mint a hullámzó minőséget képviselő Tesláké. Ha pedig nem drágább és hozza az elvárható hatótávolságot, akkor a vásárlók nem tudnak olyan érvet mondani, amiért a Teslát részesítenék előnyben a német gyártmányokkal szemben.

Az amerikai elektromos autógyártó ezért nagy gondban van. Nagyon lassan sikerül a gyártókapacitást a megfelelő szintre növelni, és a minőséggel is akadnak problémák. A befektetők elégedetlenek, és a cégvezér, Elon Musk legújabban azon gondolkodik, hogy kivezeti a vállalatot a tőzsdéről. Ehhez a tőkét állítólag Szaúd-Arábia állami befektetési alapja biztosítaná.

 

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkElon Musk az egész tőzsdéből viccet csinál, ezért nem őrült dolog, ha tényleg lelép onnanA világ legnagyobb tőzsdei machinációjára készül a Tesla alapítója. Erősen kétséges, hogy meg tudja-e csinálni, de van benne logika.

Pénz Piac BMW elektromos autók mercedes Nissan Porsche Renault tesla Olvasson tovább a kategóriában

Pénz

Wiedemann Tamás
2018. november 19. 15:48 Pénz, Piac

Újabb legendás, milliárdokat kereső autóipari vezér bukott meg, miután megdézsmálta a cég pénzét

Őrizetbe vették Carlos Ghosnt, a Renault-Nissan-Mitsubishi csoport vezérét, aki évi közel 5 milliárd forintnak megfelelő összeget keresett, mégis milliárdokat titkolt el.

Wiedemann Tamás
2018. november 19. 12:20 Pénz, Piac

Utoljára nyomtatják ki a katalógust, amin egy generáció nőtt fel Magyarországon

Magyarországon egy generáció nőtt fel az Otto-magazinokkal. Kelet-Európában az álmodozás szimbóluma volt, de az ágyat is ki lehetett támasztani vele.

Jandó Zoltán
2018. november 17. 07:22 Pénz, Piac

Háromszáz milliárdnyi Mészáros-vagyon vált láthatóvá

Hiába estek a Mészáros-részvények, a felcsúti milliárdos nem lett szegényebb. Közel 120 milliárd forintra értékelték az állami megrendelésekkel kipárnázott építőipari cégeit, a Mészáros és Mészáros Kft-t és az R-Kordot.

Fontos

Hajdu Miklós
2018. november 20. 12:50 Élet

A magyar iskolarendszer még mindig ugyanazokkal a problémákkal küzd, mint 10-15 éve

Bár számos reform történt a közoktatásban, a kétezres évek problémáinak jelentős része még mindig aktuális.

Bucsky Péter
2018. november 18. 21:45 Élet

Annyira pokoli lett egy egyszerű gázkazán-csere, hogy az emberek inkább áttérnek fafűtésre

Azért szigorította az EU a kazáncsere-szabályokat, hogy csökkenjen a környezetszennyezés. Magyarországon ebből olyan drágulás és bürokrácia-túltengés lett, hogy az emberek inkább a fa- vagy villanyfűtést választják.

Torontáli Zoltán
2018. november 18. 13:36 Élet, Világ

Az almák Ferrarija finom, piros, drága, és hihetetlenül erős marketing van mögötte

Átalakítja a gyümölcstermesztés mögötti üzleti modellt a Pink Lady és a nyomában meginduló klub almák serege, de ennek megvannak a veszélyei is. Magyarország kimarad az új almahullámból.