Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2018. május 22. 11:42 Világ

A beígért olcsó Tesla valójában húszmillióba kerül, és várni kell rá

2016 márciusában Elon Musk a Tesla karizmatikus alapító-vezetője bemutatta a tömegautónak szánt Model 3-ast, és azt mondta, hogy megfizethető lesz. Az ígéret 35 ezer dolláros, azaz jelenlegi árfolyamon 9,5 millió forintos alapverzióról szólt, amelynek hallatára a nagy bejelentés közönsége tapsviharban tört ki.

Két év telt el azóta, de 35 ezer dolláros Teslát még senki sem látott, és senki sem tudja, mikor lesz elérhető. Jelenleg nem lehet 45 ezer dollárnál olcsóbb verziót rendelni, de a gyártási problémák miatt ahhoz sem lehet hozzájutni, csak 6-12 hónap várakozás után.

A Model 3-as problémáiról mi is többször írtunk, a cég nem képes kellő mennyiséget gyártani a modellből ahhoz, hogy bevételét kellő szintre emelje, márpedig a kiadásai óriásiak, vagyis gyors ütemben égeti a befektetők pénzét.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkBelebukhat a Tesla, hogy emberek helyett robotokkal akart gyártaniAz ember olcsóbban és jobban rakja össze az autót, mint a robot, a Tesla nagyon gyors ütemben égeti a pénzét.

A jövőbeni Tesla tulajdonosok ezer dolláros előleg befizetése után állhatnak sorba az autókért, ez már csaknem olyan, mint a rendszerváltás előtti Magyarországon, ahol a befizetés után is éveket kellett várni egy-egy új autóra.

A cég tájékoztatása szerint eddig 450 ezren fizették be az előlegüket, ezzel is finanszírozva a Teslát, ám azt nem lehet tudni, hogy közülük hányan unták meg a várakozást, és kérték vissza a pénzüket. Mindenesetre a Tesla jelenleg 78 ezer dolláros (21,1 millió forintos) Model 3-asokra fogad el előleget, vagyis az elérhető ár most már több mint duplája a beígért legolcsóbb verziónak. Természetesen igaz, hogy ehhez más felszereltségi szint tartozik, sőt ebben már mindkét tengelyt külön elektromotor hajtja. A cég továbbra is azt mondja, hogy a 35 ezer dolláros verziók értékesítését majd csak később kezdi meg.

Üzleti szempontból a döntés érthető, hiszen a 78 ezer dolláros Model 3 sokkal nagyobb profitot hoz, mint a 35 ezres, és a cégnek sürgősen nagyon sok pénzre van szüksége, ha egyáltalán életben akar maradni. Musk ezért azzal próbál kedvet csinálni a vásárláshoz, hogy azt mondja, a drágább Model 3-as mindenben veri még a BMW M3-as sportmodelljét is. Szakértők szerint ez igaz is lehet, csak azt nem érti senki, hogy egy tömegautónak szánt modellel miért a BMW M3-as piacát támadják meg.

Ráadásul a Model 3 a napokban elég vegyes vásárlói visszajelzéseket kapott. Az autó olyan vezetési élményt nyújt az amerikai Consumer Reports szerint, mint a minőségi benzines sportkocsik, a fékrendszere viszont állítólag katasztrofális, és rendkívül zavaró, hogy vezetés közben is gyakorlatilag mindent a központi óriási érintőképernyőn kell állítgatni.

Világ autó elon musk model 3 tesla Olvasson tovább a kategóriában

Világ

Rigó Anita
2018. november 16. 12:06 Világ

Az erdőtüzek felgyorsíthatják a klímaváltozást, miközben a klímaváltozás miatt több az erdőtűz

Kutatók aggódnak, hogy az erdőtüzekből származó szén-dioxid kibocsátás nem várt mértékben tovább gyorsíthatja a globális felmelegedést.

Rigó Anita
2018. november 15. 11:05 Világ

100 százalékban megújuló energiára váltana 2050-ig Spanyolország

Már ha a törékeny hatalmú kormány el tudja fogadtatni a törvényjavaslatot.

Kasnyik Márton
2018. november 14. 13:31 Világ

A brit miniszterelnök megállapodott a Brexit elkenéséről, már csak a pártjával kell elfogadtatnia

Szinte teljes brit kapituláció: fizethetnek rengeteg pénzt, a döntésekből kimaradnak, és még az az európai szabályozásból sem tudnak kimozdulni.

Fontos

Wiedemann Tamás
2018. november 16. 17:50 Állam, Piac

A gazdálkodók két százaléka használja a magyar termőföldek kétharmadát

Az Orbán-kormány sem csökkentette érdemben a nagybirtokok arányát. Közben két évtized alatt egymillió ember felhagyott a földműveléssel.

Jandó Zoltán
2018. november 16. 06:54 Állam, Piac

Kiderítettük, miért róják állami pénzen húszéves teherautók a magyar városok útjait

A magyar építőiparban olyan mértékű kapacitáshiány van, hogy a cégek nem tudnak, és nem is akarnak foglalkozni a környezetvédelmi szempontokkal. Még akkor sem, ha több pénzt kapnának.

Kasnyik Márton
2018. november 15. 13:14 Piac

Nem csak Budapest a vízfej Magyarországon

Kiszámoltuk, az ország melyik részén tűnhet nagyobbnak vagy kisebbnek a GDP, mint ami a valós gazdasági tevékenységből következne. Egy megye meglepően kilóg.