Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2018. május 22. 11:42 Világ

A beígért olcsó Tesla valójában húszmillióba kerül, és várni kell rá

2016 márciusában Elon Musk a Tesla karizmatikus alapító-vezetője bemutatta a tömegautónak szánt Model 3-ast, és azt mondta, hogy megfizethető lesz. Az ígéret 35 ezer dolláros, azaz jelenlegi árfolyamon 9,5 millió forintos alapverzióról szólt, amelynek hallatára a nagy bejelentés közönsége tapsviharban tört ki.

Két év telt el azóta, de 35 ezer dolláros Teslát még senki sem látott, és senki sem tudja, mikor lesz elérhető. Jelenleg nem lehet 45 ezer dollárnál olcsóbb verziót rendelni, de a gyártási problémák miatt ahhoz sem lehet hozzájutni, csak 6-12 hónap várakozás után.

A Model 3-as problémáiról mi is többször írtunk, a cég nem képes kellő mennyiséget gyártani a modellből ahhoz, hogy bevételét kellő szintre emelje, márpedig a kiadásai óriásiak, vagyis gyors ütemben égeti a befektetők pénzét.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkBelebukhat a Tesla, hogy emberek helyett robotokkal akart gyártaniAz ember olcsóbban és jobban rakja össze az autót, mint a robot, a Tesla nagyon gyors ütemben égeti a pénzét.

A jövőbeni Tesla tulajdonosok ezer dolláros előleg befizetése után állhatnak sorba az autókért, ez már csaknem olyan, mint a rendszerváltás előtti Magyarországon, ahol a befizetés után is éveket kellett várni egy-egy új autóra.

A cég tájékoztatása szerint eddig 450 ezren fizették be az előlegüket, ezzel is finanszírozva a Teslát, ám azt nem lehet tudni, hogy közülük hányan unták meg a várakozást, és kérték vissza a pénzüket. Mindenesetre a Tesla jelenleg 78 ezer dolláros (21,1 millió forintos) Model 3-asokra fogad el előleget, vagyis az elérhető ár most már több mint duplája a beígért legolcsóbb verziónak. Természetesen igaz, hogy ehhez más felszereltségi szint tartozik, sőt ebben már mindkét tengelyt külön elektromotor hajtja. A cég továbbra is azt mondja, hogy a 35 ezer dolláros verziók értékesítését majd csak később kezdi meg.

Üzleti szempontból a döntés érthető, hiszen a 78 ezer dolláros Model 3 sokkal nagyobb profitot hoz, mint a 35 ezres, és a cégnek sürgősen nagyon sok pénzre van szüksége, ha egyáltalán életben akar maradni. Musk ezért azzal próbál kedvet csinálni a vásárláshoz, hogy azt mondja, a drágább Model 3-as mindenben veri még a BMW M3-as sportmodelljét is. Szakértők szerint ez igaz is lehet, csak azt nem érti senki, hogy egy tömegautónak szánt modellel miért a BMW M3-as piacát támadják meg.

Ráadásul a Model 3 a napokban elég vegyes vásárlói visszajelzéseket kapott. Az autó olyan vezetési élményt nyújt az amerikai Consumer Reports szerint, mint a minőségi benzines sportkocsik, a fékrendszere viszont állítólag katasztrofális, és rendkívül zavaró, hogy vezetés közben is gyakorlatilag mindent a központi óriási érintőképernyőn kell állítgatni.

Világ autó elon musk model 3 tesla Olvasson tovább a kategóriában

Világ

2019. február 14. 17:37 Világ

Várhatjuk-e az államtól, hogy megmentsen minket a természeti katasztrófától?

Van egy titka az államilag finanszírozott kutatás-fejlesztésnek, amire a piac nem képes. Hogy hagyja a kutatókat hibázni.

Torontáli Zoltán
2019. február 14. 15:24 Világ

A Tesco bezár 30 lengyel üzletet, és nem tart nyitva éjjel Szlovákiában

Lengyelországban a boltszám csökkenése négy éve megy, Szlovákiában nem éri meg az éjjeli nyitva tartás.

Váczi István
2019. február 13. 11:38 Világ

Óriási aranybánya lapul a szigeten, amely a világ legújabb országa lehet

58 milliárd dollárt ér a bougainville-i bányában lévő arany és réz, de a függetlenségre készülő sziget nem akarja, hogy a korábbi üzemeltető visszatérjen.

Fontos

Wiedemann Tamás
2019. február 14. 11:01 Közélet

Titokzatos szoftver dönt a gyanús napelemes pályázatok nyerteseiről az állami tulajdonú MFB Banknál

A bank szerint ezzel a rendszerrel nem lehet visszaélni, mert a szoftver nem korrupt. De a furfangos jogi magyarázat szerint ellenőrizni sem lehet a programot. Így még gyanúsabb lett a tavalyi egynapos naperőmű-pályázat.

Váczi István
2019. február 13. 16:44 Vállalat

Dupla vagy semmit játszik a Suzuki a botrányos kirúgással

Jogi értelemben valószínűleg bukó helyzetbe hozta magát a Magyar Suzuki, de saját szempontjából ésszerű lépés lehetett: ha nincs szakszervezet, nem lesz sztrájk és „audis” béremelés.

Kasnyik Márton
2019. február 13. 13:31 Közélet

A kormány szép csendben bevezeti a családi vagyonkezelő alapítványokat

"Felmerült az igény", de csak 600 milliós vagyon felett. A fejlett világban az elit egyik legnagyobb trükkje, most behozzák Magyarországra is.