Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2018. május 22. 11:42 Világ

A beígért olcsó Tesla valójában húszmillióba kerül, és várni kell rá

2016 márciusában Elon Musk a Tesla karizmatikus alapító-vezetője bemutatta a tömegautónak szánt Model 3-ast, és azt mondta, hogy megfizethető lesz. Az ígéret 35 ezer dolláros, azaz jelenlegi árfolyamon 9,5 millió forintos alapverzióról szólt, amelynek hallatára a nagy bejelentés közönsége tapsviharban tört ki.

Két év telt el azóta, de 35 ezer dolláros Teslát még senki sem látott, és senki sem tudja, mikor lesz elérhető. Jelenleg nem lehet 45 ezer dollárnál olcsóbb verziót rendelni, de a gyártási problémák miatt ahhoz sem lehet hozzájutni, csak 6-12 hónap várakozás után.

A Model 3-as problémáiról mi is többször írtunk, a cég nem képes kellő mennyiséget gyártani a modellből ahhoz, hogy bevételét kellő szintre emelje, márpedig a kiadásai óriásiak, vagyis gyors ütemben égeti a befektetők pénzét.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkBelebukhat a Tesla, hogy emberek helyett robotokkal akart gyártaniAz ember olcsóbban és jobban rakja össze az autót, mint a robot, a Tesla nagyon gyors ütemben égeti a pénzét.

A jövőbeni Tesla tulajdonosok ezer dolláros előleg befizetése után állhatnak sorba az autókért, ez már csaknem olyan, mint a rendszerváltás előtti Magyarországon, ahol a befizetés után is éveket kellett várni egy-egy új autóra.

A cég tájékoztatása szerint eddig 450 ezren fizették be az előlegüket, ezzel is finanszírozva a Teslát, ám azt nem lehet tudni, hogy közülük hányan unták meg a várakozást, és kérték vissza a pénzüket. Mindenesetre a Tesla jelenleg 78 ezer dolláros (21,1 millió forintos) Model 3-asokra fogad el előleget, vagyis az elérhető ár most már több mint duplája a beígért legolcsóbb verziónak. Természetesen igaz, hogy ehhez más felszereltségi szint tartozik, sőt ebben már mindkét tengelyt külön elektromotor hajtja. A cég továbbra is azt mondja, hogy a 35 ezer dolláros verziók értékesítését majd csak később kezdi meg.

Üzleti szempontból a döntés érthető, hiszen a 78 ezer dolláros Model 3 sokkal nagyobb profitot hoz, mint a 35 ezres, és a cégnek sürgősen nagyon sok pénzre van szüksége, ha egyáltalán életben akar maradni. Musk ezért azzal próbál kedvet csinálni a vásárláshoz, hogy azt mondja, a drágább Model 3-as mindenben veri még a BMW M3-as sportmodelljét is. Szakértők szerint ez igaz is lehet, csak azt nem érti senki, hogy egy tömegautónak szánt modellel miért a BMW M3-as piacát támadják meg.

Ráadásul a Model 3 a napokban elég vegyes vásárlói visszajelzéseket kapott. Az autó olyan vezetési élményt nyújt az amerikai Consumer Reports szerint, mint a minőségi benzines sportkocsik, a fékrendszere viszont állítólag katasztrofális, és rendkívül zavaró, hogy vezetés közben is gyakorlatilag mindent a központi óriási érintőképernyőn kell állítgatni.

Világ autó elon musk model 3 tesla Olvasson tovább a kategóriában

Világ

Váczi István
2018. november 20. 11:26 Világ

Van, ahol akasztással kezelik a devizaválságot

Kivégeztek két devizakereskedőt Iránban, mert a hatóságok szerint manipulálták a piacot.

Váczi István
2018. november 20. 10:04 Világ

Váratlan helyről kapott igazolást Trump kereskedelmi háborúja

Okosan válogatták össze a megvámolt kínai termékeket az amerikaiak egy európai tanulmány szerint, így a számla közel háromnegyedét Kína állja. Az amerikai kereskedelmi deficit is csökkenhet.

Kasnyik Márton
2018. november 19. 13:45 Világ

Az olasz maffia ráment az EU-s forrásokra, és megszállta a teljes élelmiszerláncot

A földektől az éttermekig mindenhová beépült a maffia. Ez teljesen logikus, hiszen a gazdaság hitelválságban szenved, a bűnszervezeteknek viszont rengeteg készpénzük van.

Fontos

Bucsky Péter
2018. november 18. 21:45 Élet

Annyira pokoli lett egy egyszerű gázkazán-csere, hogy az emberek inkább áttérnek fafűtésre

Azért szigorította az EU a kazáncsere-szabályokat, hogy csökkenjen a környezetszennyezés. Magyarországon ebből olyan drágulás és bürokrácia-túltengés lett, hogy az emberek inkább a fa- vagy villanyfűtést választják.

Torontáli Zoltán
2018. november 18. 13:36 Élet, Világ

Az almák Ferrarija finom, piros, drága, és hihetetlenül erős marketing van mögötte

Átalakítja a gyümölcstermesztés mögötti üzleti modellt a Pink Lady és a nyomában meginduló klub almák serege, de ennek megvannak a veszélyei is. Magyarország kimarad az új almahullámból.

Rigó Anita
2018. november 18. 07:29 Élet

Az általánost végzettek és a tizenévesek körében beindult a baby-boom Magyarországon

Harminc fölött és húsz alatt vállalnak több gyermeket a magyar nők. Több a gyereknélküli vagy a sokgyerekes család, kevesebb a kétgyerekes család.