Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2018. május 22. 11:42 Világ

A beígért olcsó Tesla valójában húszmillióba kerül, és várni kell rá

2016 márciusában Elon Musk a Tesla karizmatikus alapító-vezetője bemutatta a tömegautónak szánt Model 3-ast, és azt mondta, hogy megfizethető lesz. Az ígéret 35 ezer dolláros, azaz jelenlegi árfolyamon 9,5 millió forintos alapverzióról szólt, amelynek hallatára a nagy bejelentés közönsége tapsviharban tört ki.

Két év telt el azóta, de 35 ezer dolláros Teslát még senki sem látott, és senki sem tudja, mikor lesz elérhető. Jelenleg nem lehet 45 ezer dollárnál olcsóbb verziót rendelni, de a gyártási problémák miatt ahhoz sem lehet hozzájutni, csak 6-12 hónap várakozás után.

A Model 3-as problémáiról mi is többször írtunk, a cég nem képes kellő mennyiséget gyártani a modellből ahhoz, hogy bevételét kellő szintre emelje, márpedig a kiadásai óriásiak, vagyis gyors ütemben égeti a befektetők pénzét.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkBelebukhat a Tesla, hogy emberek helyett robotokkal akart gyártaniAz ember olcsóbban és jobban rakja össze az autót, mint a robot, a Tesla nagyon gyors ütemben égeti a pénzét.

A jövőbeni Tesla tulajdonosok ezer dolláros előleg befizetése után állhatnak sorba az autókért, ez már csaknem olyan, mint a rendszerváltás előtti Magyarországon, ahol a befizetés után is éveket kellett várni egy-egy új autóra.

A cég tájékoztatása szerint eddig 450 ezren fizették be az előlegüket, ezzel is finanszírozva a Teslát, ám azt nem lehet tudni, hogy közülük hányan unták meg a várakozást, és kérték vissza a pénzüket. Mindenesetre a Tesla jelenleg 78 ezer dolláros (21,1 millió forintos) Model 3-asokra fogad el előleget, vagyis az elérhető ár most már több mint duplája a beígért legolcsóbb verziónak. Természetesen igaz, hogy ehhez más felszereltségi szint tartozik, sőt ebben már mindkét tengelyt külön elektromotor hajtja. A cég továbbra is azt mondja, hogy a 35 ezer dolláros verziók értékesítését majd csak később kezdi meg.

Üzleti szempontból a döntés érthető, hiszen a 78 ezer dolláros Model 3 sokkal nagyobb profitot hoz, mint a 35 ezres, és a cégnek sürgősen nagyon sok pénzre van szüksége, ha egyáltalán életben akar maradni. Musk ezért azzal próbál kedvet csinálni a vásárláshoz, hogy azt mondja, a drágább Model 3-as mindenben veri még a BMW M3-as sportmodelljét is. Szakértők szerint ez igaz is lehet, csak azt nem érti senki, hogy egy tömegautónak szánt modellel miért a BMW M3-as piacát támadják meg.

Ráadásul a Model 3 a napokban elég vegyes vásárlói visszajelzéseket kapott. Az autó olyan vezetési élményt nyújt az amerikai Consumer Reports szerint, mint a minőségi benzines sportkocsik, a fékrendszere viszont állítólag katasztrofális, és rendkívül zavaró, hogy vezetés közben is gyakorlatilag mindent a központi óriási érintőképernyőn kell állítgatni.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Világ autó elon musk model 3 tesla Olvasson tovább a kategóriában

Világ

Torontáli Zoltán
2024. április 13. 04:34 Élet, Világ

Melyik paradicsom környezetbarátabb, a kiskertből szedett vagy a boltban vett?

Egy amerikai kutatás arra hívja fel a figyelmet, hogy a kérdésre nem is olyan egyértelmű a válasz.

Hajdu Miklós
2024. április 8. 04:34 Vállalat, Világ

Nincs sok oka bizakodásra a német autógyártóknak

A politika kevésbé tolja most az elektromos átállást, amire egyébként lenne Európa-szerte kereslet, csak kérdéses, hogy ezt a hagyományos német gyártók szolgálják majd ki.

Schaffhauser Tibor
2024. április 1. 04:36 Világ

Villantania kell valamit az EU-nak, mielőtt más országokat is rávenne az erősebb klímavédelemre

Egyre fontosabb a zöld diplomácia szerepe, de elegendők lesznek-e az EU által tervezett intézkedések a globális klímavédelmi törekvések felfuttatására?

Fontos

Lukács András
2024. április 17. 04:34 Élet

A kereslet visszafogásával érdemes csökkenteni az üzemanyagárakat

A kormány olcsóbb üzemanyagot szeretne, ám az élhető jövőt az szolgálná, ha ez azért valósulna meg, mert kevesebb benzinre és gázolajra van szükség.

Avatar
2024. április 16. 04:36 Közélet

Ha fegyelem van és rend, nincs több gond az oktatással?

Mintha az lenne az oktatásirányítás meggyőződése, hogy ha valahol gondok vannak, akkor nem érdemes vizsgálni az okokat, elég a szigorítás.

Ha tíz olcsó zsemle helyett nyolc drágábbat veszünk, akkor gazdasági fordulat van, csak még nem látszik

Gyenge kereskedelmi adatokkal indult az év, amely mögött szakértő szerzőink szerint három fontos tényező állhat, és a számokban talán csak az év második felében látszik majd a kilábalás.