Hírlevél feliratkozás
Fabók Bálint
2019. július 4. 12:04 Élet

A tervekkel ellentétben sehogy sem akar elindulni a gellérthegyi sikló építése

A gellérthegyi sikló elnevezésű fantáziaprojekt meg nem valósulásának évszázados története van. A sikló megépítése már a 19. században is felvetődött az akkor még lényegében lakatlan, szőlőtermesztésre használt hegyre, amely mára Budapest egyik legfelkapottabb turistacélpontja lett. A kilencvenes években kisebb-nagyobb megszakításokkal rendre felmerül a sikló megépítése, de úgy tűnik, a beruházás szövevényes története tovább bonyolódik.

Nagyjából egy évvel ezelőtt ismét belefogtak a megvalósításba. A hegy lábánál, az Erzsébet híd budai hídfőjénél elkerített területek és földkupacok jelezték, hogy elindult a kivitelezés előkészítése. Hosszas egyeztetés után a befektetőkkel is beszélhettem, akik megerősítették az építkezést, ugyanakkor több részletről sem akartak beszélni, például hogy mikor várható a projekt befejezése.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkÚgy tűnik, elindult a gellérthegyi sikló építése, de a főváros ezt titkoljaA közelmúlt egyik leglátványosabb budapesti beruházása lehet, de sok részlet egyelőre homályos és eddig szándékosan nem beszéltek róla.

A budapesti önkormányzat – amely a BKK-n keresztül benne is van a beruházócégben – eleinte semmilyen módon nem kommunikált a tervezett beruházásáról, végül megkeresésünk után egy hónappal több konkrétumot is írt a siklóról. Október elején azt közölte a főváros, hogy a tényleges építési munkák az “előkészítés jelenlegi állása szerint” a következő fél évben elkezdődnek, és várhatóan 15 hónapig tartanak. Ez azt jelentette volna, hogy 2020 nyarán már siklóval lehetett volna menni a Gellért-hegyre.

Hiába van ugyanis lezárva továbbra is több építési terület az Erzsébet híd budai hídfője környékén, laikus szemmel nézve nem sok minden történik ezeken a részeken. Emiatt ismét megkerestem a budapesti önkormányzatot, de a BKK erre csak annyit reagált, hogy

a beruházás állásával kapcsolatban nincs újabb fejlemény, az építkezés még valóban nem kezdődött el.

Arra nem válaszoltak, hogy ennek mi az oka, és mikor várható az építkezés elindítása.

Kézműves technika a körülbelüli nyomvonalról.

A beruházást elvileg végző projektcégben 25 százalék tulajdonrésze van a BKK-nak, a maradék tulajdonrészen több áttéten keresztül a kétszeres olimpiai bajnok exkajakozó Horváth Gábor, illetve a korábban különböző bankoknál vezető pozíciókat betöltő Bató Csaba osztozik.

Bató Csaba a mostani megkeresésemre annyit írt, hogy megérti, hogy a beruházás közérdeklődésre is számot tarthat, viszont a

magunk részéről változatlanul nem keressük a sajtóban történő megjelenés lehetőségét, legalábbis aktuálisan nem.

Batóval tavaly személyesen találkoztam, és akkor arról beszélt, hogy azért nem álltak szívesen a nyilvánosság elé a projekttel, mert el akarták kerülni azt a “hamis látszatot”, hogy bármelyik résztvevőt vagy a projekt iránt korábban érdeklődő befektetőket informálni vagy befolyásolni próbálnák. Bató akkor azt mondta, romlana az alkupozíciójuk, ha nyilvánosságra kerülne a projekt pontos költségvetése.

Azzal is magyarázták még a beruházók a nyilvánosság kerülését, hogy éppen aktualizálták az idejétmúlt terveket, és egyeztettek a kivitelezésről. A BKK egyébként a beruházás megvalósításában aktívan nem venne részt, az eredeti tervek szerint a kivitelezők kiválasztását is a magánbefektetők végeznék.

Élet Budapest gellérthegyi sikló Olvasson tovább a kategóriában

Élet

Váczi István
2019. október 21. 06:55 Élet

Elköltöttek 17 milliárdot, de még mindig rákkeltő víz folyik a csapból

Az ország 85 településén tavaly elérte vagy meghaladta az ivóvíz arzéntartalma a határértéket, pedig 70-ben már rég lezárult a probléma megszüntetésére hivatott beruházás. Itt is felbukkannak az állami megrendelések sztárjai.

Stubnya Bence
2019. október 20. 07:16 Élet

Ha el akarjuk kerülni a klímakatasztrófát, nem nőhet a gazdaság úgy, ahogy eddig

A világ most csak a termelést zöldítené ki, de egyre többen gondolják úgy, hogy a fogyasztás visszafogása nélkül nem lehet elérni a klímacélokat. Antal Miklós ökológiai közgazdász magyarázza el, miért jó a nemnövekedés.

Fabók Bálint
2019. október 18. 13:21 Élet, Közélet

Elsőként Hódmezővásárhelyen lesz ingyenes a tömegközlekedés Magyarországon

Márki-Zay Péter egy Facebook-komment hatására tenné ingyenessé a szinte mindig üres buszok használatát, mivel a jegybevételek a költségek tizedét sem érik el.

Fontos

Kasnyik Márton
2019. október 20. 16:56 Adat, Közélet

Térképre raktuk Berki Krisztián és Puzsér Róbert szavazótáborát

Budapest nagyon változatos város, ennek megfelelően a négy főpolgármester-jelölt legerősebb körzetei erősen különböznek egymástól. De ezek sokat elmondanak a szavazótáborukról.

Avatar
2019. október 19. 15:02 Tech

A kínaiak megvették a játékvilágot, és egyre jobban éreztetik hatalmukat

Kína csápjai most már a World of Warcraft Azerothjáig vagy a League of Legends Runeterra nevű világáig is elérnek.

Jandó Zoltán
2019. október 19. 07:29 Közélet

Verseny nélkül kaphatnak nagy munkákat Paks II telkén Mészáros Lőrinc cégei

Mészáros Lőrinc megszerzett egy céget, ami megnyert egy négy nappal később kiírt paksi közbeszerzést, majd még egyet, most pedig jöhet a harmadik és negyedik is.