Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2024. február 7. 12:58 Élet, Világ

A turisták is bicikliznének autózás helyett

Szívesebben választják az e-biciklit a környék bejárásához a turisták, mint a hagyományos kerékpárt, vagy a tömegközlekedést, ha az autó kiváltásáról van szó. Ezt az Északnyugat-Angliában fekvő Lake District (tóvidék) nevű területen végzett felmérés most közzétett eredményei mutatták meg.

Miért fontos ez? A népszerű vidéki turistacélpontok egyik fő problémája, hogy a távolságok, a domborzati viszonyok és az időjárás miatt a látogatók az autózást részesítik előnyben, hagyományos biciklire nem szívesen váltanak, de az e-biciklik terjedése ezt alapvetően változtathatja meg.

  • E-biciklivel sokkal inkább hajlandóak a turisták közlekedni, mert sokkal könnyebb hosszabb távokat megtenni, még akkor is, ha nem sík a terep.

Számokban: A területre 2022-ben már 18,1 millió turista látogatott el, döntő részük autóval. A hagyományos biciklivel rendelkező britek átlagosan 87 kilométert tekernek egy évben, ám azok a Lake District-i lakosok, akiknek van elektromos biciklijük, hetente átlagosan 124 kilométert mennek a dimbes-dombos terepen.

Alulnézet: A turisták a felmérés szerint eleve szívesen váltanak e-biciklikre, de a változás sokkal nagyobb lehetne, ha kiépülne hozzá a megfelelő infrastruktúra. A válaszadók többek között helyi kerékpárkölcsönzőket szeretnének, mert akkor a területet közösségi közlekedéssel is meg tudnák közelíteni, vagyis teljesen leraknák az autóikat. A másik fő igény, hogy a szállásadók készüljenek fel jobban az e-biciklik fogadására, tárolására.

Felülnézet: A felmérést végző leeds-i egyetemi kutató, Ian Philips értékelése szerint az e-bicikli nagy lehetőség arra, hogy mindenki jól járjon a hasonlóan kedvelt vidéki turistaközpontokban. Az autózás visszaszorulásával csökken a lokális környezeti terhelés, megmarad a terület élhetősége a lakosoknak, de összességében az autóból kiszálló turisták is sokkal jobban járnak, ha a körzet falvai kevésbé zsúfoltak és kevésbé zajosak.

Az angol válaszadók egyébként két európai megoldást is modellértékűnek említettek, Olaszországban a Dolomitokban a díjmentes és jól használható közösségi közlekedés már visszaszorította az autóhasználatot, a szlovéniai Bohinj völgyből pedig ki vannak tiltva az autók, de a bejáratnál a parkolás ingyenes, és a biciklizés az autómentes részen ennek hatására lett élvezetes.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkA várakozásokkal ellentétben az e-bicikli nem lustít elMiért kell 150 ezer forintot adni annak, aki izomerő helyett elektromos segítséggel akar biciklizni? Bemutatunk két tudományos kísérletet, amely szerint lehet ennek közegészségügyi értelme.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkKiváló ötlet a céges e-bicikli, de a magyar valóságban a munkába járós húszéves rom autót kellene lenyomniaMár két éve adható bicikli is a cafeteria részeként, de a lehetőség eddig nem terjedt el, mert nincs egészen jól kitalálva.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkA jövő városa a(z elektromos) kerékpárra és a gyalogos közlekedésre optimalizálHa van olyan közlekedési rendszer, amely az állam számára költség- és energiahatékony munkahelyet teremt, akkor miért nem ezt támogatják?

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Élet Világ autó bicikli e-bike elektromos bicikli környezetvédelem turizmus Olvasson tovább a kategóriában

Élet

Váczi István
2024. május 7. 16:33 Élet

Elkezdődött a G7 új korszaka

Újult erővel, több és frissebb cikkel térünk vissza.

Torontáli Zoltán
2024. május 5. 05:32 Élet, Világ

Már egészen messziről is átjárnak a magyarok Szlovákiába élelmiszerért

Tényleg megéri 80-100 kilométerről rendszeresen kijárni cigiért, sörért, sajtért és sok minden másért? Egyre többen gondolják úgy, hogy igen.

Torontáli Zoltán
2024. május 1. 04:34 Élet, Vállalat

Hogyan lehet olcsóbb az Afrikából ideszállított eper, mint a magyar?

Az semmi, hogy a görög-spanyol-egyiptomi szamóca olcsóbb, mint a magyar, de lassan a német-holland-belga is az lesz, ha nem fejlesztjük sürgősen az ágazatot.

Fontos

Stubnya Bence
2024. május 9. 10:06 Adat

Uniós élmezőnyben van az összes magyar régió az autók számának növekedése alapján

Csak román régiók hagyták le a magyarokat a lakosságarányos autók számának bővülésében. A legszegényebb magyar régiókban volt a legnagyobb növekedés.

Stubnya Bence
2024. május 9. 05:33 Közélet

A kormány és a multik sem járnak rosszul az ország gazdasági függőségével

A magyar és a lengyel nemzeti kormány is jobban támogatta a multik beruházásait az elődeinél. Egy új tanulmány szerint ez nem ellentmondás, az EU szabályaiból következik.

Hajdu Miklós
2024. május 8. 15:13 Pénz

A magas magyar áfa olyan drog, amiről nehéz lejönni

A kormány igyekszik minimalizálni a vállalati nyereségek adóztatását, emiatt nincs tér adócsökkentésekre sem a jövedelmeknél, sem a fogyasztásnál.