Hírlevél feliratkozás
Váczi István
2023. január 16. 14:17 Világ

Kiszabadították a fontos hajózási utat elzáró borsószállítmányt

Sikerült kiszabadítani azt az ukrán teherhajót, amely 13 ezer tonna borsóval a fedélzetén feneklett meg a Boszporuszban, veszélyeztetve Európa egyik legfontosabb hajózási útvonalának forgalmát – számolt be a CNN Türk.

Az MKK-1 nevű hajó helyi idő szerint ma reggel fél 8 körül akadt el a kormánymű technikai hibája miatt, utána mindkét irányba leállították a forgalmat. Ezt követően civil vontató- és mentőhajók, valamint a part őrség vízi járművei is a segítségére siettek, búvárokkal közösen. A mentőakció körülbelül négy órán át tartott, ügyelve arra, hogy közben ne sérüljön meg a megfeneklett hajó.

Végül helyi idő szerint nem sokkal fél egy után sikerült kimozdítani a helyéről, ezt követően a forgalom a megszokott módon folytatódott a szorosban.

Az eset nem számít szokatlannak, és a hasonló problémákat általában néhány óra alatt sikerül elhárítani – emlékeztet a Bloomberg. Most valószínűleg azért kapott nagyobb figyelmet (számos magyar hírportál is beszámolt róla), mert az egész világ élelmezési helyzetét befolyásolja, hogy a háborús körülményekhez képest zavartalanul lehet-e lebonyolítani az ukrán agrárexportot a fekete-tengeri egyezmény keretében. Márpedig ennek döntő részének át kell haladnia a Boszporuszon.

Emellett az eset arra is rámutat, hogy a török hatóságok miért ragaszkodnak szigorúan ahhoz, hogy csak biztosítással rendelkező hajók haladhassanak át a tengerszorosaikon. Mint ismert, a nyugati hatalmak által bevezetett olajárplafonnak azzal lehet szélesebb körű érvényt szerezni, hogy csak az engedélyezett (hordónként 60 dollár alatti) szinten vásárolt orosz kőolajszállítmányokat biztosíthatják az ezen a téren a világpiacot uraló nyugati társaságok. Az MKK-1 esetében egyébként nem történt olajszivárgás.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkFurcsán alakult az Ukrajnát elhagyó első gabonaszállító hajó történeteA Razoni tavaly három olyan utat tett meg, amelyiken kikapcsolta a jeladóját, a műholdképek szerint ilyenkor Szíriában dokkolt. 

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkEgyre nagyobb hajókat építünk, amiket egyre nehezebb kimenteniA teherhajók egyre nagyobbak és ormótlanabbak, aminek egyelőre nehéz felmérni a tengeri áruszállítás biztonságára gyakorolt hatását.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkAz orosz rakéták elzárták Ukrajna legfőbb bevételi forrásátA lakosság szenvedéseihez képest kevesebb figyelmet kapott eddig az ipar megbénulása, pedig Ukrajna képességét a háború folytatására ez legalább annyira befolyásolja.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Világ boszporusz hajózás orosz-ukrán háború teherhajó tengerhajózás Törökország Ukrajna Olvasson tovább a kategóriában

Világ

Torontáli Zoltán
2024. május 5. 05:32 Élet, Világ

Már egészen messziről is átjárnak a magyarok Szlovákiába élelmiszerért

Tényleg megéri 80-100 kilométerről rendszeresen kijárni cigiért, sörért, sajtért és sok minden másért? Egyre többen gondolják úgy, hogy igen.

Mészáros R. Tamás
2024. május 2. 04:32 Világ

Egyre több az elektromos autó, egyre több a panasz is Kínában

A kínai vásárlók nagyobb hatótávolságot és jobb tölthetőséget várnak, nő az elektromos autókkal elégedetlenek aránya. Délkelet-Ázsiában ugyanakkor egyre jobban megy a biznisz a kínai gyártók számára.

Váczi István
2024. április 30. 04:37 Világ

Olyan lehetőség előtt áll az orosz hadsereg Ukrajnában, mint utoljára két éve

Nem sikerült kihúzniuk az ukránoknak jelentősebb területveszteség nélkül a lőszerutánpótlás és létszámbeli erősítés beérkezéséig, és az is kérdés, nem kerülnek-e még nagyobb bajba.

Fontos

Jandó Zoltán
2024. május 7. 11:08 Adat, Közélet

Magyar egészségügy 2024: inkasszó, eszközhiány, 100 milliárdos adósság

A magyar tulajdonban lévő egészségügyi beszállító cégek lehetnek a kórházi adósságállomány folyamatos növekedésének vesztesei. Több vállalat is elhagyhatja a piacot.

Jandó Zoltán
2024. május 6. 14:24 Adat, Vállalat

Most látszik, mennyire megütötte az oroszokat, hogy nem veszik a gázukat Európában

Az európai piac összeomlása miatt lett közel negyed évszázadnyi nyereséges működés után 2023-ban veszteséges a Gazprom orosz gázóriás.

Jandó Zoltán
2024. május 6. 05:32 Pénz, Vállalat

Nem a Gazprommal lesz a politikai haszonszerzés eszköze a Fradi és a magyar labdarúgás

Mert már régen az. A magyar futballban soha nem alakult ki valódi szponzoráció. A Fidesz hatalomra kerülését követően a baráti pénzeket a politikai motiváció váltotta fel.