Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2019. szeptember 19. 10:03 Élet, Világ

A fröccsnek annyi, ha ilyen tempóban tör előre az alkoholos ízesített szóda

Szeptember első hétvégéjén Amerikában kisebb pánik tört ki. Hiánycikk lett a White Claw, vagyis az ital, amely letarolta az idei nyarat, és amelyből most már annyit isznak a tengerentúlon, hogy a gyár akkor sem tudja kielégíteni a keresletet, ha éjjel-nappal megy.

Mi ez az új őrület? A White Claw egy ősrégi, de újabban hirtelen nagyon népszerűvé vált italpiaci szegmens, az alkoholos ízesített szóda (hard seltzer) vezető márkája. Az iparnak sikerült (megint) feltalálnia és jól marketingelnie a meleg vizet: ezekben a rém egyszerű italokban 5 százaléknyi alkoholt és némi ízesítőszert öntenek fel szódavízzel. A “tiszta” verzióban persze még ízesítő sincs.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkHa minden vodka ugyanabból áll, akkor miért hatszor drágább az egyik, mint a másik?Nem mindegy, hogyan állítják elő az alkohol és a víz keverékét. De alapvetően mégis ugyanolyan.

Ez messze nem vodka, de nem is sör, és még csak nem is fröccs, bár pont az az érdekessége, hogy egy kicsit mindegyikhez hasonlítható. Az alkoholtartalomnak a recept szerint valamilyen (természetesen gluténmentes) gabona erjesztett cukortartalmából kell származnia, ennyiben kikacsint a sörre, összességében azonban egy gyümölcsízű szódás ital, ebben viszont a fröccsre hasonlít. A White Claw-nak persze esze ágában sincs fröccsízűnek lennie, jelenleg a sokkal divatosabb cseresznye, grapefruit, lime, málna és mangó ízekben gyártják.

A népszerűség legfontosabb eleme azonban pont egy másik, a sörtől és a bortól való lényeges különbség: az ízesített szóda mindkettőnél kevesebb kalóriát tartalmaz (egy tipikus adagra vonatkoztatva), ezért jobban illeszthető a divatos diétákba. Egy 3,5 decis amerikai kiszerelésű White Claw-ban mindössze 2 gramm szénhidrát van.

A White Claw 2016-ban indult az amerikai piacon (a kanadai Mark Anthony Group of Companies gyártja), de csak idén tört át. Idén viszont nagyon: a nyáron éves összehasonlításban 320 százalékkal emelkedett a forgalma.

A White Claw uralja jelenleg a világpiac közel 60 százalékát, a maradék 40 százalékon pedig főként három másik márka, a Truly Hard Seltzer, a Bon & Viv Spiked és a Four Loko osztozik. A White Claw Európában egyelőre csak az Egyesült Királyságban és Svédországban kapható, de a trendeket nézve elég hamar el fogja lepni a kontinens több országát is, ha a gyártás lépést tud tartani a kereslettel.

A világ nagy italgyártói persze próbálnak saját szódákat fejleszteni, de egyelőre még fáziskésésben vannak. Az AB InBev csak a nyár végére tudta kihozni a Natural Light Seltzer nevű saját szódáját, és hogy megkülönböztesse magát, rögtön feltolta az alkoholtartalmat 6 százalékra, árban pedig 20 százalékkal a piacvezető alá ment.

Piaci adatok szerint eddig 515 millió dollárért adtak el alkoholos szódákat idén, ez egyelőre csak 3 százaléka a sörpiac méretének, 2021-re viszont 2,5 milliárd dollár lehet a forgalom. Az éves növekedés ütemét 66 százalékosra jósolják, ami óriási üzleti lehetőséget tartogat.

Élet Világ alkoholos szóda bor fröccs ital sör szóda White Claw Olvasson tovább a kategóriában

Élet

Avatar
2020. augusztus 2. 18:44 Élet

Ha az oktatási egyenlőség a cél, számolni kell a magániskolákkal is

Hiába biztosítja törvény az egyenlő hozzáférést az oktatáshoz, mégsem csökkent jelentősen az oktatási egyenlőtlenség Indiában.

Bucsky Péter
2020. augusztus 2. 07:50 Élet

Még jó pár év, mire elkészülnek a belvárosig érő kerékpáros sztrádák Budapesten

A kerékpáros turisták mellett a mindennap biciklizők is nagy hasznát vehetik a szentendrei, a váci, a balatoni és az érdi kerékpárutak budapesti bekötésének.

Fabók Bálint
2020. augusztus 1. 07:42 Élet

Így szabadulhatunk meg ingyen a szemetünk harmadától Budapesten

Minimális energiabefektetéssel sokat tehetünk a környezetünkért a komposztálással. Összegyűjtöttük, milyen támogatást kaphatunk ehhez a budapesti önkormányzatoktól.

Fontos

Stubnya Bence
2020. július 31. 06:52 Pénz

Erős versenytársa lett az aranynak a járvány alatt

Úgy menekültek a társadalmilag tudatos befektetési eszközökbe a járvány alatt, mint ahogy az aranyba szoktak, és sokan ezek további fellendülésére számítanak.

Kasnyik Márton
2020. július 30. 06:53 Adat

2018 volt az az év, amikor elkezdtek lecsúszni a nyugdíjasok

Most már látszik az adatokban, hogy a nyugdíjakat maguk mögött hagyták az utóbbi években gyorsan emelkedő bérek. Ebből kellemetlen és szinte megoldhatatlan feszültség lehet.

Jandó Zoltán
2020. július 29. 06:51 Közélet

Megmentette Mészárosék milliárdjait az állam a Mátrai Erőmű megvásárlásával

A nagy osztalékfizetés után oda jutott a vállalat, hogy a számlán lévő pénze valószínűleg már a januári bérek kifizetésére sem lett volna elég.