Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2019. szeptember 19. 10:03 Élet, Világ

A fröccsnek annyi, ha ilyen tempóban tör előre az alkoholos ízesített szóda

Szeptember első hétvégéjén Amerikában kisebb pánik tört ki. Hiánycikk lett a White Claw, vagyis az ital, amely letarolta az idei nyarat, és amelyből most már annyit isznak a tengerentúlon, hogy a gyár akkor sem tudja kielégíteni a keresletet, ha éjjel-nappal megy.

Mi ez az új őrület? A White Claw egy ősrégi, de újabban hirtelen nagyon népszerűvé vált italpiaci szegmens, az alkoholos ízesített szóda (hard seltzer) vezető márkája. Az iparnak sikerült (megint) feltalálnia és jól marketingelnie a meleg vizet: ezekben a rém egyszerű italokban 5 százaléknyi alkoholt és némi ízesítőszert öntenek fel szódavízzel. A “tiszta” verzióban persze még ízesítő sincs.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkHa minden vodka ugyanabból áll, akkor miért hatszor drágább az egyik, mint a másik?Nem mindegy, hogyan állítják elő az alkohol és a víz keverékét. De alapvetően mégis ugyanolyan.

Ez messze nem vodka, de nem is sör, és még csak nem is fröccs, bár pont az az érdekessége, hogy egy kicsit mindegyikhez hasonlítható. Az alkoholtartalomnak a recept szerint valamilyen (természetesen gluténmentes) gabona erjesztett cukortartalmából kell származnia, ennyiben kikacsint a sörre, összességében azonban egy gyümölcsízű szódás ital, ebben viszont a fröccsre hasonlít. A White Claw-nak persze esze ágában sincs fröccsízűnek lennie, jelenleg a sokkal divatosabb cseresznye, grapefruit, lime, málna és mangó ízekben gyártják.

A népszerűség legfontosabb eleme azonban pont egy másik, a sörtől és a bortól való lényeges különbség: az ízesített szóda mindkettőnél kevesebb kalóriát tartalmaz (egy tipikus adagra vonatkoztatva), ezért jobban illeszthető a divatos diétákba. Egy 3,5 decis amerikai kiszerelésű White Claw-ban mindössze 2 gramm szénhidrát van.

A White Claw 2016-ban indult az amerikai piacon (a kanadai Mark Anthony Group of Companies gyártja), de csak idén tört át. Idén viszont nagyon: a nyáron éves összehasonlításban 320 százalékkal emelkedett a forgalma.

A White Claw uralja jelenleg a világpiac közel 60 százalékát, a maradék 40 százalékon pedig főként három másik márka, a Truly Hard Seltzer, a Bon & Viv Spiked és a Four Loko osztozik. A White Claw Európában egyelőre csak az Egyesült Királyságban és Svédországban kapható, de a trendeket nézve elég hamar el fogja lepni a kontinens több országát is, ha a gyártás lépést tud tartani a kereslettel.

A világ nagy italgyártói persze próbálnak saját szódákat fejleszteni, de egyelőre még fáziskésésben vannak. Az AB InBev csak a nyár végére tudta kihozni a Natural Light Seltzer nevű saját szódáját, és hogy megkülönböztesse magát, rögtön feltolta az alkoholtartalmat 6 százalékra, árban pedig 20 százalékkal a piacvezető alá ment.

Piaci adatok szerint eddig 515 millió dollárért adtak el alkoholos szódákat idén, ez egyelőre csak 3 százaléka a sörpiac méretének, 2021-re viszont 2,5 milliárd dollár lehet a forgalom. Az éves növekedés ütemét 66 százalékosra jósolják, ami óriási üzleti lehetőséget tartogat.

Élet Világ alkoholos szóda bor fröccs ital sör szóda White Claw Olvasson tovább a kategóriában

Élet

Torontáli Zoltán
2020. január 22. 14:36 Élet, Világ

Moss kezet – ennél többet nem tehetsz, amíg kiderül, hogy mennyire veszélyes az új koronavírus

Nem tudjuk, hogy melyik állat a forrása, és azt sem, hogy valójában mennyire veszélyes. Csak az biztos, hogy a halálos eseteket is előidéző újabb koronavírus elkezdett világszerte terjedni.

Avatar
2020. január 20. 14:09 Élet

Tízszer annyit keres egy átlagos magyarországi focista, mint egy átlagos magyar

3,3 millió forint volt 2018-ban az átlagos focistabér, de valószínűleg idén már több.

Avatar
2020. január 17. 17:36 Élet

Csak át kell rendezni a vizsgák sorrendjét, és máris jobban teljesítenek a diákok

Nem kell nagy varázslat ahhoz, hogy érdemben javuljanak az eredmények.

Fontos

Avatar
2020. január 21. 17:48 Közélet

Nem a módszertan a fő gond az inflációval, hanem az, hogy magas

Kétely övezi az inflációs mutatókat Magyarországon. De a helyzet az, hogy magas az infláció, és a hatóságok ezt csak erősítik.

Jandó Zoltán
2020. január 21. 13:18 Adat, Vállalat

Az UEFA szerint nincs még egy olyan csapat Európában, mint a Felcsút

A Puskás Akadémia bekerült a húsz legnyereségesebb európai futballcsapat közé. Bár az akadémia tényleg kilencmilliárdos profitot csinált, akadnak gondok a módszertannal.

Jandó Zoltán
2020. január 20. 16:43 Adat

Minden kilencedik magyar háztartás késik a rezsiszámlákkal, de nem is büntetik

Öt év alatt kevesebb, mint felére csökkent a késők aránya. De még így is magas, amit az árak egyáltalán nem indokolnak.