Hírlevél feliratkozás
Váczi István
2018. augusztus 30. 09:28 Világ

Több mint 20 órát akarnak repülni, de ehhez konditerem is kell a gépre

Meglehetősen ambiciózus tervvel állt elő az ausztrál nemzeti légitársaság. Alan Joyce, a Qantas vezérigazgatója egy éve szólította fel az amerikai Boeinget és a páneurópai Airbust, hogy tervezzenek olyan repülőgépet, amely megállás nélkül teljesíteni tudja a Sydney-London utat.

Jelenleg a Qatar Airways közvetlen Doha-Auckland járata számít a leghosszabbnak 17 óra 50 perccel, de ezt hamarosan letaszítja a trónról a Singapore Airlines októberben újrainduló, 19 órás Szingapúr-New York útvonala. A Qantasnál a Perth-London számít a leghosszabbnak 17 órával.

Ha sikerül megvalósítani a terveket, akkor ez már csak pár évig lesz így, a légitársaság menedzsmentje ugyanis Sydney és London között is szeretne közvetlen járatot üzemeltetni, amely nem kevesebb, mint

20 óra 20 percet töltene a levegőben.

Előbb azonban egy sor feladatot meg kell oldani. Szükség van hatósági jóváhagyásra, meg kell állapodni a pilótákkal, és természetesen olyan repülőgépek is kellenek, amelyeknek nemcsak kellően nagy a hatótávolságuk, de az utasok számára is elviselhetővé teszik a közel egynapos folyamatos repülést – írja a Bloomberg.

Körülbelül 300 utast és poggyászaikat kell a fedélzetére vennie, és természetesen elegendő üzemanyagot is vinnie kell ahhoz, hogy a szembeszéllel és az esetleges vészhelyzeti kitérőkkel is meg tudjon birkózni. A felszerelés részét kell képezze a gyermekmegőrző, az alvóhely (a turistaosztályon utazók számára is) és a konditerem.

Alan Joyce most azt mondta, hogy a repülőgépgyártók megfelelő terveket mutattak be az Airbus A350, illetve a Boeing 777 átalakított verziójával. Ha minden a tervek szerint halad, a Qantas jövőre választja ki a győztest.

Az Airbus áprilisban mutatta be egy olyan alvókabin terveit, amelyet igény esetén a repülőgép rakterében lehet elhelyezni. Akkor az hangzott el, hogy 2020-tól választhatják a megrendelők ezt a felszereltséget az A330 típuson és esetleg az A350-esen.

 

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkOlyan géppel jön az Airbus, amelyhez még a Boeing is gratuláltAz A321LR akár harminc százalékkal alacsonyabb költséggel szállíthat utasokat a kontinensek között.

Világ London qantas repülés Sydney Olvasson tovább a kategóriában

Világ

Stubnya Bence
2021. május 14. 12:10 Világ

5200 forintos jutalom bevezetése után kapcsolt fénysebességre az oltási program Mongóliában

Május eleje óta 27-ről 52 százalékra nőtt a legalább egyszer oltottak aránya a 3,2 milliós országban, ahol kínai, orosz és nyugati vakcinákkal is oltanak.

Jandó Zoltán
2021. május 14. 06:56 Világ

Senkit nem érdekel a járvány a közeli országban, ahol a legtöbben halhattak meg Covidban

A kormány hibát hibára halmoz a járványkezelésben, és emiatt rengetegen haltak meg Bulgáriában, de annyira nagy a korrupció, hogy a választási kampány is csak arról szólt.

Mészáros R. Tamás
2021. május 13. 06:53 Tech, Világ

Tavaly még mindenki rajtuk röhögött, aztán kerestek 46 milliárd dollárt

A világ legnagyobb kockázati tőkealapját tavaly a startup-lufi állatorvosi lovának tartották, ám idénre az egyik legjobban fialó cég lett - a szkeptikusok szerint elsősorban a szerencsének köszönhetően.

Fontos

Bucsky Péter
2021. május 15. 06:58 Podcast

Egyre hatékonyabb technológiával éljük fel egyre jobban a természeti erőforrásokat

G7 Podcast! Az ember által okozott egyik negatív környezeti hatás csökkentése együtt jár a másik hatás növelésével, ezért Dombi Mihály szerint újra kéne gondolnunk az alapvető infrastruktúrákhoz való viszonyulásunkat.

Tóth István János
2021. május 14. 18:08 Adat, Közélet

A kiszámíthatatlan és korrupt állam a sikeres járványkezelést is akadályozza

Minél magasabb volt a korrupció szintje egy EU-tagországban, annál többen haltak meg lakosságarányosan a járvány következtében.

Avatar
2021. május 13. 17:10 Közélet

Kockázatok és mellékhatások a kormány költségvetési tervei kapcsán

A makrogazdasági politika fő törekvése a gyors gazdasági növekedés és ezáltal a gyors felzárkózás, a legnagyobb kockázata pedig a viszonylag magas infláció.