Hírlevél feliratkozás
Váczi István
2018. augusztus 30. 09:28 Világ

Több mint 20 órát akarnak repülni, de ehhez konditerem is kell a gépre

Meglehetősen ambiciózus tervvel állt elő az ausztrál nemzeti légitársaság. Alan Joyce, a Quantas vezérigazgatója egy éve szólította fel az amerikai Boeinget és a páneurópai Airbust, hogy tervezzenek olyan repülőgépet, amely megállás nélkül teljesíteni tudja a Sydney-London utat.

Jelenleg a Qatar Airways közvetlen Doha-Auckland járata számít a leghosszabbnak 17 óra 50 perccel, de ezt hamarosan letaszítja a trónról a Singapore Airlines októberben újrainduló, 19 órás Szingapúr-New York útvonala. A Quantasnál a Perth-London számít a leghosszabbnak 17 órával.

Ha sikerül megvalósítani a terveket, akkor ez már csak pár évig lesz így, a légitársaság menedzsmentje ugyanis Sydney és London között is szeretne közvetlen járatot üzemeltetni, amely nem kevesebb, mint

20 óra 20 percet töltene a levegőben.

Előbb azonban egy sor feladatot meg kell oldani. Szükség van hatósági jóváhagyásra, meg kell állapodni a pilótákkal, és természetesen olyan repülőgépek is kellenek, amelyeknek nemcsak kellően nagy a hatótávolságuk, de az utasok számára is elviselhetővé teszik a közel egynapos folyamatos repülést – írja a Bloomberg.

Körülbelül 300 utast és poggyászaikat kell a fedélzetére vennie, és természetesen elegendő üzemanyagot is vinnie kell ahhoz, hogy a szembeszéllel és az esetleges vészhelyzeti kitérőkkel is meg tudjon birkózni. A felszerelés részét kell képezze a gyermekmegőrző, az alvóhely (a turistaosztályon utazók számára is) és a konditerem.

Alan Joyce most azt mondta, hogy a repülőgépgyártók megfelelő terveket mutattak be az Airbus A350, illetve a Boeing 777 átalakított verziójával. Ha minden a tervek szerint halad, a Quantas jövőre választja ki a győztest.

Az Airbus áprilisban mutatta be egy olyan alvókabin terveit, amelyet igény esetén a repülőgép rakterében lehet elhelyezni. Akkor az hangzott el, hogy 2020-tól választhatják a megrendelők ezt a felszereltséget az A330 típuson és esetleg az A350-esen.

 

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkOlyan géppel jön az Airbus, amelyhez még a Boeing is gratuláltAz A321LR akár harminc százalékkal alacsonyabb költséggel szállíthat utasokat a kontinensek között.

Világ London Quantas repülés Sydney Olvasson tovább a kategóriában

Világ

Torontáli Zoltán
2019. június 15. 16:01 Vállalat, Világ

Közeleg a fordulópont, valamiről mindenképp le kell mondani a webáruházaknál

Két karton ásványvizet bolti áron eladni és házhoz vinni olyan tevékenység, amely soha nem lehet nyereséges. A kereskedők már nem sokáig tudják lenyelni a veszteséget.

Váczi István
2019. június 15. 12:08 Világ

Nem a pálmaolaj behozatalával romboljuk leginkább a környezetet

Európa pálmaolaj-importjának négyötöde fenntartható forrásból származik, a faanyagnál és a szójánál viszont sokkal rosszabb ez az arány.

Váczi István
2019. június 14. 14:57 Világ

Gyártási és pilótahiba miatt is zuhant már le a világ legdrágább vadászgépéből

Tavaly ősszel egy amerikai, idén tavasszal egy japán F-35-ös zuhant le. Nemrég felmerült, hogy Magyarország is vásárolna a darabonként 30 milliárdos típusból.

Fontos

Fabók Bálint
2019. június 14. 06:41 Élet, Közélet

Visszaélések ellen hirdetett harcot a kormány, leszámolás lett belőle

Hiába ígérte a kormány, hogy a nem csaló színházak nem járnak rosszul a tao-rendszer megszüntetésével, durván bezuhant a legtöbb független színház állami támogatása.

Avatar
2019. június 13. 17:23 Adat

Egyre több nő hal bele a dohányzásba Magyarországon

A dohányzás itthon még mindig súlyos probléma. Egy új tanulmány megmutatja, hogyan jelennek meg itt is a nemi egyenlőtlenségek.

Fabók Bálint
2019. június 13. 06:52 Közélet, Vállalat

Szicíliai módszerek és nyakára küldött emberek övezték a vesztegetéssel gyanúsított Bige László felemelkedését

Az ország egyik leggazdagabb embere bezáratja a két magyar műtrágyagyár egyikét. Bige László életútja és a szolnoki vegyi vállalat jelentősége.