Hírlevél feliratkozás
Váczi István
2018. augusztus 30. 09:28 Világ

Több mint 20 órát akarnak repülni, de ehhez konditerem is kell a gépre

Meglehetősen ambiciózus tervvel állt elő az ausztrál nemzeti légitársaság. Alan Joyce, a Qantas vezérigazgatója egy éve szólította fel az amerikai Boeinget és a páneurópai Airbust, hogy tervezzenek olyan repülőgépet, amely megállás nélkül teljesíteni tudja a Sydney-London utat.

Jelenleg a Qatar Airways közvetlen Doha-Auckland járata számít a leghosszabbnak 17 óra 50 perccel, de ezt hamarosan letaszítja a trónról a Singapore Airlines októberben újrainduló, 19 órás Szingapúr-New York útvonala. A Qantasnál a Perth-London számít a leghosszabbnak 17 órával.

Ha sikerül megvalósítani a terveket, akkor ez már csak pár évig lesz így, a légitársaság menedzsmentje ugyanis Sydney és London között is szeretne közvetlen járatot üzemeltetni, amely nem kevesebb, mint

20 óra 20 percet töltene a levegőben.

Előbb azonban egy sor feladatot meg kell oldani. Szükség van hatósági jóváhagyásra, meg kell állapodni a pilótákkal, és természetesen olyan repülőgépek is kellenek, amelyeknek nemcsak kellően nagy a hatótávolságuk, de az utasok számára is elviselhetővé teszik a közel egynapos folyamatos repülést – írja a Bloomberg.

Körülbelül 300 utast és poggyászaikat kell a fedélzetére vennie, és természetesen elegendő üzemanyagot is vinnie kell ahhoz, hogy a szembeszéllel és az esetleges vészhelyzeti kitérőkkel is meg tudjon birkózni. A felszerelés részét kell képezze a gyermekmegőrző, az alvóhely (a turistaosztályon utazók számára is) és a konditerem.

Alan Joyce most azt mondta, hogy a repülőgépgyártók megfelelő terveket mutattak be az Airbus A350, illetve a Boeing 777 átalakított verziójával. Ha minden a tervek szerint halad, a Qantas jövőre választja ki a győztest.

Az Airbus áprilisban mutatta be egy olyan alvókabin terveit, amelyet igény esetén a repülőgép rakterében lehet elhelyezni. Akkor az hangzott el, hogy 2020-tól választhatják a megrendelők ezt a felszereltséget az A330 típuson és esetleg az A350-esen.

 

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkOlyan géppel jön az Airbus, amelyhez még a Boeing is gratuláltAz A321LR akár harminc százalékkal alacsonyabb költséggel szállíthat utasokat a kontinensek között.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Világ London qantas repülés Sydney Olvasson tovább a kategóriában

Világ

Vámosi Ágoston
2025. február 12. 17:25 Világ

Visszaesett az orosz olajkitermelés, de a hazai autósoknak most nem kell aggódniuk

A forint erősödésének köszönhetően most belefér némi olajdrágulás anélkül, hogy itthon többe kerülne a benzin vagy a gázolaj.

Vámosi Ágoston
2025. február 12. 11:12 Világ

Magyarországon farmereket és motorokat drágíthat Trump vámháborúja

Az uniós vezetők ma tárgyalnak az amerikai acél- és alumíniumipari vámok elleni válaszlépésekről, és kéznél vannak korábban felfüggesztett vámok.

Vámosi Ágoston
2025. február 11. 10:31 Világ

A fegyvergyártásban is fontos fém kivitelét korlátozza a piacot uraló Kína

A globális volfrámtermelés 80 százalékát Kína adja, amely most a kereskedelmi háborúban igyekszik kihasználni domináns pozícióját.

Fontos

Stubnya Bence
2025. február 12. 14:58 Adat, Vállalat

A magyar munkahelyeket is elérte a német autóipar válsága

A ZF Hungária egri üzeméből 110 embert küldenek el. Ez az első nagyobb hazai leépítés, amit egyértelműen a német autóipar válsága okozott.

Bucsky Péter
2025. február 12. 06:06 Közélet

Nem veszít semmit a kormány a mini Dubaj elengedésével, a NER annál többet

A gazdaságot a választásokig úgysem pörgette volna fel a projekt, a költséges közlekedési fejlesztésekkel pedig aligha fog most már sietni a kormány.

Vámosi Ágoston
2025. február 11. 14:47 Adat

Újra lejjebb vehetik a hőmérsékletet a cégeknél az egyre drágább gáz miatt

A tél leghidegebb napjai előtt kétéves csúcsot döntött a gáz ára az irányadó holland tőzsdén, ami már a céges döntéseket is befolyásolhatja.