Hírlevél feliratkozás
Váczi István
2018. augusztus 30. 09:28 Világ

Több mint 20 órát akarnak repülni, de ehhez konditerem is kell a gépre

Meglehetősen ambiciózus tervvel állt elő az ausztrál nemzeti légitársaság. Alan Joyce, a Qantas vezérigazgatója egy éve szólította fel az amerikai Boeinget és a páneurópai Airbust, hogy tervezzenek olyan repülőgépet, amely megállás nélkül teljesíteni tudja a Sydney-London utat.

Jelenleg a Qatar Airways közvetlen Doha-Auckland járata számít a leghosszabbnak 17 óra 50 perccel, de ezt hamarosan letaszítja a trónról a Singapore Airlines októberben újrainduló, 19 órás Szingapúr-New York útvonala. A Qantasnál a Perth-London számít a leghosszabbnak 17 órával.

Ha sikerül megvalósítani a terveket, akkor ez már csak pár évig lesz így, a légitársaság menedzsmentje ugyanis Sydney és London között is szeretne közvetlen járatot üzemeltetni, amely nem kevesebb, mint

20 óra 20 percet töltene a levegőben.

Előbb azonban egy sor feladatot meg kell oldani. Szükség van hatósági jóváhagyásra, meg kell állapodni a pilótákkal, és természetesen olyan repülőgépek is kellenek, amelyeknek nemcsak kellően nagy a hatótávolságuk, de az utasok számára is elviselhetővé teszik a közel egynapos folyamatos repülést – írja a Bloomberg.

Körülbelül 300 utast és poggyászaikat kell a fedélzetére vennie, és természetesen elegendő üzemanyagot is vinnie kell ahhoz, hogy a szembeszéllel és az esetleges vészhelyzeti kitérőkkel is meg tudjon birkózni. A felszerelés részét kell képezze a gyermekmegőrző, az alvóhely (a turistaosztályon utazók számára is) és a konditerem.

Alan Joyce most azt mondta, hogy a repülőgépgyártók megfelelő terveket mutattak be az Airbus A350, illetve a Boeing 777 átalakított verziójával. Ha minden a tervek szerint halad, a Qantas jövőre választja ki a győztest.

Az Airbus áprilisban mutatta be egy olyan alvókabin terveit, amelyet igény esetén a repülőgép rakterében lehet elhelyezni. Akkor az hangzott el, hogy 2020-tól választhatják a megrendelők ezt a felszereltséget az A330 típuson és esetleg az A350-esen.

 

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkOlyan géppel jön az Airbus, amelyhez még a Boeing is gratuláltAz A321LR akár harminc százalékkal alacsonyabb költséggel szállíthat utasokat a kontinensek között.

Világ London qantas repülés Sydney Olvasson tovább a kategóriában

Világ

Torontáli Zoltán
2020. január 24. 12:57 Világ

Nem az amerikai pénzügyminiszternek kellene oktatnia Greta Thunberget

Azt mondta az aktivistának, tanulnia kellene egy kis egyetemi közgazdaságtant, pedig még az az egyetem is Thunberg mellett van, ahova ő járt.

Torontáli Zoltán
2020. január 22. 14:36 Élet, Világ

Moss kezet – ennél többet nem tehetsz, amíg kiderül, hogy mennyire veszélyes az új koronavírus

Nem tudjuk, hogy melyik állat a forrása, és azt sem, hogy valójában mennyire veszélyes. Csak az biztos, hogy a halálos eseteket is előidéző újabb koronavírus elkezdett világszerte terjedni.

Stubnya Bence
2020. január 22. 13:27 Világ

Úgy tűnik, a szaúdi koronaherceg személyesen hekkelte meg Jeff Bezos telefonját

Új botrány miatt magyarázkodhat a szaúdi koronaherceg, aki Trump vejével is gyakran csetel WhatsAppon.

Fontos

Avatar
2020. január 24. 16:21 Élet

Megőrülsz a Facebooktól? A viselkedési gazdaságtan segíthet

Csökkenteni lehet a közösségi média káros hatásain, ha bevetjük a viselkedési gazdaságtan trükkjeit.

Jandó Zoltán
2020. január 24. 10:03 Közélet

Már modellezik a felcsúti kisvasút meghosszabbítását Bicskéig, csak éppen nem kisvasút lesz

A felcsúti stadiontól nem a kisvasút menne tovább Bicske irányába, helyette egy villamosított, normál nyomtávú pályát építenének ki.

Hajdu Miklós
2020. január 23. 16:47 Pénz

Annyira zuhan a forint, hogy kikényszerítheti a laza kamatpolitika végét

Lejtmenetben a forint, az infláció pedig a jegybank által megszabott határokat feszegeti.