Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2018. július 17. 10:18 Világ

Kitaláltak egy rém egyszerű módszert, hogy az ügyfélszolgálat megválaszoljon minden kérdést

Dan Lazaros amerikai nyugdíjas szeret kertészkedni, de néha fűnyírás és permetezés közben megszólal a telefonja, és pár perces munkával azonnal keres pár dollárt. Lazaros régóta játszik rendszeresen olyan online játékokat, mint például a Battle Pirates, és már érti annyira a lényegét, hogy a kezdő játékosok sok alapszintű kérdését kapásból meg tudja válaszolni. Ez a mellékes keresete.

Amikor a gyártó, a Kixeye ügyfélszolgálatára befut egy ilyen kérdés, azt neki továbbítják. A Kixeye-nak így kevesebb főállású alkalmazottat kell foglalkoztatnia, ráadásul egy alapszintű probléma megoldásáért Lazarosnak sokkal kevesebbet kell fizetnie, mintha a központ végezte volna el ugyanazt a feladatot. Míg a kiszervezett, amatőr ügyfélszolgálatosoknak feladatonként körülbelül 2 dollárt fizet a cég, a főállású alkalmazottaknak 6-7 dollárt kellene adnia.

A cégek és az amatőr szakértők között a Directly nevű startup vállalkozás teremti meg a kapcsolatot. Ahogy a Bloomberg írja, a társaság egyik nagy pillanata két éve jött el, amikor kiderült, hogy a LinkedIn profi közösségi oldalról 117 millió ügyfél belépési jelszavát lopták el. A LinkedIn ügyfélszolgálata ekkor olyan terhelés alá került, hogy becslések szerint 15 hétbe telt volna az összes kérdés megválaszolása.

Az egyszerű feladatok amatőrökhöz való kiszervezésével azonban gyorsan megoldották a problémát.

Azóta a Directly ügyfele lett többek között a Samsung és a Pinterest is, a vállalkozásba pedig több körben 36 millió dollárt sikerült bevonni, többek között a Microsoft kockázati alapjából is.

Alapesetben a cégek feladatonként 2 dollárt fizetnek a Directly-nek egy probléma megoldásért, az amatőr ügyfélszolgálatosok pedig ennek 70 százalékát kapják meg. A bonyolultabb kérdések megválaszolása többet fizet, és különféle ösztönző bónuszok is be vannak építve a rendszerbe, így az amatőr szakértők általában heti 200 dollár jövedelemkiegészítéshez jutnak, de vannak már olyanok is, akik hetente 2000 dollárt keresnek.

A cégek szempontjából egyébként ez a módszer körülbelül ugyanannyiba kerül, mintha egy alacsony bérköltségű országba szervezték volna ki a feladatot, azonban jobb eredményeket hoz, így az ügyfelek elégedettebbek lesznek. A másodállású ügyfélszolgálatosok általában magasan képzett emberek, és mielőtt leszerződnek velük, tesztelni szokták a beszéd- és íráskészségüket. A Directly rendszere annyira intelligens, hogy a bejövő kérdéseket értelmezni tudja, vagyis megpróbálja annak adni a kérdést, aki meg is tudja válaszolni.

Világ Directly kiszervezés LinkedIn ügyfélszolgálat Olvasson tovább a kategóriában

Világ

Váczi István
2019. május 20. 17:52 Világ

Bőrükön érzik a klímaváltozást, de a jólét fontosabb

A forró nyaraktól szenvedő Ausztráliában a baloldal az éghajlatváltozás megfékezését ígérte, a jobboldal a szénbányászatot preferálta. Mégis az utóbbi nyert.

Váczi István
2019. május 20. 16:22 Világ

Jó időre meghatározza Európa sorsát a hétvégi választás

Hosszú időre lekerül a szorosabb integráció a napirendről, ha az euroszkeptikus pártok nagyon megerősödnek az Európai Parlamentben.

Torontáli Zoltán
2019. május 17. 14:38 Vállalat, Világ

Az online ruhaboltoknak elegük van abból, hogy kölcsönzőként használják őket

Olyan méreteket ölt a ruhavisszaküldés az online üzletekben, hogy a kereskedők elkezdték feketelistázni a renitens vásárlóikat.

Fontos

Tóth István János
2019. május 21. 17:48 Adat, Közélet

Nyolc ábra egy magyar csodáról

Ha piacgazdaság van, akkor kétségtelenül Mészáros Lőrinc cégei a legjobbak az országban, és nekik kellene nyerniük az összes közbeszerzést. De van alternatív magyarázat is.

Jandó Zoltán
2019. május 21. 06:46 Közélet, Vállalat

Körbezártak minket az oroszok, és a kormány önként sétál a karjaikba

Gázkörgyűrű építésével foglalja vissza Kelet-Közép-Európát a Gazprom. Bár a magyar hatóság a régióban egyedüliként résen volt, a kormány ezt az előnyt is eldobhatja.

Jandó Zoltán
2019. május 20. 11:41 Tech, Vállalat

Gyakorlatilag kicsinálják a magyarok második kedvenc okostelefon-márkáját

A magyar okostelefon-piacot is felboríthatja a Huawei-botrány. Itthon az elmúlt hónapokban minden negyedik készüléket a kínai gyártó adta el.