Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2018. július 17. 10:18 Világ

Kitaláltak egy rém egyszerű módszert, hogy az ügyfélszolgálat megválaszoljon minden kérdést

Dan Lazaros amerikai nyugdíjas szeret kertészkedni, de néha fűnyírás és permetezés közben megszólal a telefonja, és pár perces munkával azonnal keres pár dollárt. Lazaros régóta játszik rendszeresen olyan online játékokat, mint például a Battle Pirates, és már érti annyira a lényegét, hogy a kezdő játékosok sok alapszintű kérdését kapásból meg tudja válaszolni. Ez a mellékes keresete.

Amikor a gyártó, a Kixeye ügyfélszolgálatára befut egy ilyen kérdés, azt neki továbbítják. A Kixeye-nak így kevesebb főállású alkalmazottat kell foglalkoztatnia, ráadásul egy alapszintű probléma megoldásáért Lazarosnak sokkal kevesebbet kell fizetnie, mintha a központ végezte volna el ugyanazt a feladatot. Míg a kiszervezett, amatőr ügyfélszolgálatosoknak feladatonként körülbelül 2 dollárt fizet a cég, a főállású alkalmazottaknak 6-7 dollárt kellene adnia.

A cégek és az amatőr szakértők között a Directly nevű startup vállalkozás teremti meg a kapcsolatot. Ahogy a Bloomberg írja, a társaság egyik nagy pillanata két éve jött el, amikor kiderült, hogy a LinkedIn profi közösségi oldalról 117 millió ügyfél belépési jelszavát lopták el. A LinkedIn ügyfélszolgálata ekkor olyan terhelés alá került, hogy becslések szerint 15 hétbe telt volna az összes kérdés megválaszolása.

Az egyszerű feladatok amatőrökhöz való kiszervezésével azonban gyorsan megoldották a problémát.

Azóta a Directly ügyfele lett többek között a Samsung és a Pinterest is, a vállalkozásba pedig több körben 36 millió dollárt sikerült bevonni, többek között a Microsoft kockázati alapjából is.

Alapesetben a cégek feladatonként 2 dollárt fizetnek a Directly-nek egy probléma megoldásért, az amatőr ügyfélszolgálatosok pedig ennek 70 százalékát kapják meg. A bonyolultabb kérdések megválaszolása többet fizet, és különféle ösztönző bónuszok is be vannak építve a rendszerbe, így az amatőr szakértők általában heti 200 dollár jövedelemkiegészítéshez jutnak, de vannak már olyanok is, akik hetente 2000 dollárt keresnek.

A cégek szempontjából egyébként ez a módszer körülbelül ugyanannyiba kerül, mintha egy alacsony bérköltségű országba szervezték volna ki a feladatot, azonban jobb eredményeket hoz, így az ügyfelek elégedettebbek lesznek. A másodállású ügyfélszolgálatosok általában magasan képzett emberek, és mielőtt leszerződnek velük, tesztelni szokták a beszéd- és íráskészségüket. A Directly rendszere annyira intelligens, hogy a bejövő kérdéseket értelmezni tudja, vagyis megpróbálja annak adni a kérdést, aki meg is tudja válaszolni.

Világ Directly kiszervezés LinkedIn ügyfélszolgálat Olvasson tovább a kategóriában

Világ

Stubnya Bence
2020. szeptember 20. 17:39 Világ

A felmelegedés olyan következményeit éljük át idén, amiket csak évtizedek múlva vártak

Egymás után dőlnek a melegrekordok, soha nem látott kiterjedésben ég az USA nyugati partja, miközben ilyesmire nem számítottak ennyire hamar a tudósok.

Torontáli Zoltán
2020. szeptember 19. 12:32 Vállalat, Világ

Megvan a Nutella-prémium, októberben 750 ezer forinttal többet kapnak a dolgozók

A Ferrero gyárai a járvány első hulláma alatt sem zártak be, a cég nagyrészt elérte a céljait, ezért idén is magas prémiumot fizet az alkalmazottainak.

Hajdu Miklós
2020. szeptember 17. 15:44 Világ

Felkészületlenek a szélsőséges klímára a világkereskedelem csomópontjai

Készületlenül érik a kikötőket az egyre súlyosabb viharok és az áradások, pedig a világkereskedelem szempontjából kulcsfontosságú a tengeri hajózás problémamentes működése.

Fontos

Fabók Bálint
2020. szeptember 21. 06:53 Élet

„Ezelőtt harminc évvel voltak ennyien a strandokon” – kimagasló nyara volt a balatoni turizmusnak

A járvány és a rossz idő miatt nagyon nehezen indult az évük, az augusztus azonban rekordforgalmat hozott több balatoni vendéglátósnak.

Kasnyik Márton
2020. szeptember 19. 07:41 Adat

Lehet, hogy a covid a történelem szemétdombjára küldi az influenzát

Híre-hamva sincs az influenzának azokban az országokban, ahol ilyenkor dúlni szokott. Átmeneti győzelem ez, vagy sikerül végleg megszabadulnunk tőle?

Avatar
2020. szeptember 18. 14:37 Élet

Miért változott meg ennyire az emberek hozzáállása a vírushoz?

A félelem után a többségnél idővel a megnyugvás érzése kerekedik felül, akkor is, ha ez nem indokolt.