Hírlevél feliratkozás
Váczi István
2020. július 27. 13:05 Vállalat

Tízmillió dolláros gépet vásárolt a MÁV

Az amerikai Harsco Corporation pénteken jelentette be, hogy vasúti ágazata 10,3 millió dolláros (valamivel több mint 3 milliárd forintos) szerződést írt alá a MÁV-csoportba tartozó MÁV-FKG Kft.-vel egy sínköszörűgép szállítására.

Önmagában a beszerzés híre nem újdonság, a MÁV még májusban közölte, hogy leányvállalata – amelynek neve a felépítménykarbantartó és gépjavító szavak rövidítését rejti – a közbeszerzést követően négy gép beszerzésére kötött szerződést két vállalattal összesen 25,2 millió euró (mostani árfolyamon nagyjából 8,7 milliárd forint) értékben.

A négy gép a következő:

  • egy ágyazatrostáló,
  • egy dinamikus vágánystabilizátor,
  • egy kitérőszabályozó, valamint
  • a szóban forgó sínköszörűgép.

Az első hármat a Plasser & Theurer szállíthatja, az utolsót pedig a Harsco németországi leányvállalata (Harsco Rail Europe GmbH). Az amerikai anyavállalat közleményéből most már tehát az is tudható, hogyan oszlik meg az említett összeg a két szállító között.

A korábbi MÁV-közlemény szerint a gépek gyártása és az üzembe helyezéshez szükséges engedélyek megszerzése – típustól függően – 24-30 hónap, ezt követően állhatnak majd munkába a karbantartandó vagy felújítandó vonalszakaszokon.

Fotó: Harsco

Hozzátették, a MÁV jelenleg nem rendelkezik nagy teljesítményű vágányköszörűgéppel. Az új sínköszörűgép a sínprofil finomfelületi megmunkálására alkalmas önjáró kötöttpályás vasúti jármű, amely az országos vágányhálózat jelentős részén alkalmazható lesz. A rendszeres időközönként elvégzett köszörülés csökkenti a futófelületi hibák károsító hatását, javítja az utazási komfortot, csökkenti a zajt, csökkennek a járműre ható mechanikus rezgések, rázkódások.

Azt is hangsúlyozták, hogy a karbantartás és fejlesztés szerepe hosszú távon is kiemelten fontos: az új berendezésekkel a karbantartásra fordított idő csökken, így gyorsabb ütemben szüntethetik meg a sebességkorlátozásokat, javíthatják a vasúti pálya minőségét.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkMár modellezik a felcsúti kisvasút meghosszabbítását Bicskéig, csak éppen nem kisvasút leszA felcsúti stadiontól nem a kisvasút menne tovább Bicske irányába, helyette egy villamosított, normál nyomtávú pályát építenének ki.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Vállalat MÁV vasút vasútfejlesztés Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Jandó Zoltán
2024. október 7. 04:34 Pénz, Vállalat

Valódi pénzgyárat indíthatott volna be a magyar vállalkozó hamis brazil kötvénye

Alkalmas lehet a hamis kötvény kvázi tisztára mosására, ha valaki úgy viszi be egy cégbe, ahogy azt a papíron ezermilliárdokat érő brazil állampapírral tették.

Torontáli Zoltán
2024. október 2. 14:32 Közélet, Vállalat

Már a sokkok nélküli, lassított kimúlás lehet a fő cél a Dunaferr történetében

A vasmű egyre fogyó maradékába továbbra sem sikerül életet lehelni, a kormány a társadalmi-politikai veszteség minimalizálására törekedhet.

Torontáli Zoltán
2024. október 2. 04:39 Pénz, Vállalat

Jöhet a napelemesek ellenlépése, nem az állami közműveknek adják el az áramot

Az MVM öt forintos átvételi árral szúrja ki a napelemesek szemét, egy most induló magáncég az áramot a tőzsdén eladva jóval többet kínálhat.

Fontos

Mészáros R. Tamás
2024. október 10. 04:40 Közélet, Világ

Kína egyik uniós hídfőállása lett Magyarország, de ki fog ebből hasznot húzni?

A magyarhoz hasonló stratégiák eddig nem sok haszonnal, cserébe viszont jelentős kockázatokkal jártak.

Bucsky Péter
2024. október 9. 04:41 Élet, Közélet

Gáláns aprópénzszórás lehet a családi adókedvezmény megduplázása

Kis lépés az államnak, nagy lépés a választási kampánynak. A szegényeknek inkább a családi pótlék emelése jönne jól, de arról nincs szó.

Mészáros R. Tamás
2024. október 8. 04:39 Élet, Világ

Ha a kormány kelet felé néz, ott is azt látja, hogy küzdeni kell a növekedésért

Kínában a 2008-as válság óta nem látott módszerekkel próbálnak élénkíteni, de szerkezeti átalakításokról hallani sem akarnak.