Hírlevél feliratkozás
Váczi István
2020. július 27. 13:05 Vállalat

Tízmillió dolláros gépet vásárolt a MÁV

Az amerikai Harsco Corporation pénteken jelentette be, hogy vasúti ágazata 10,3 millió dolláros (valamivel több mint 3 milliárd forintos) szerződést írt alá a MÁV-csoportba tartozó MÁV-FKG Kft.-vel egy sínköszörűgép szállítására.

Önmagában a beszerzés híre nem újdonság, a MÁV még májusban közölte, hogy leányvállalata – amelynek neve a felépítménykarbantartó és gépjavító szavak rövidítését rejti – a közbeszerzést követően négy gép beszerzésére kötött szerződést két vállalattal összesen 25,2 millió euró (mostani árfolyamon nagyjából 8,7 milliárd forint) értékben.

A négy gép a következő:

  • egy ágyazatrostáló,
  • egy dinamikus vágánystabilizátor,
  • egy kitérőszabályozó, valamint
  • a szóban forgó sínköszörűgép.

Az első hármat a Plasser & Theurer szállíthatja, az utolsót pedig a Harsco németországi leányvállalata (Harsco Rail Europe GmbH). Az amerikai anyavállalat közleményéből most már tehát az is tudható, hogyan oszlik meg az említett összeg a két szállító között.

A korábbi MÁV-közlemény szerint a gépek gyártása és az üzembe helyezéshez szükséges engedélyek megszerzése – típustól függően – 24-30 hónap, ezt követően állhatnak majd munkába a karbantartandó vagy felújítandó vonalszakaszokon.

Fotó: Harsco

Hozzátették, a MÁV jelenleg nem rendelkezik nagy teljesítményű vágányköszörűgéppel. Az új sínköszörűgép a sínprofil finomfelületi megmunkálására alkalmas önjáró kötöttpályás vasúti jármű, amely az országos vágányhálózat jelentős részén alkalmazható lesz. A rendszeres időközönként elvégzett köszörülés csökkenti a futófelületi hibák károsító hatását, javítja az utazási komfortot, csökkenti a zajt, csökkennek a járműre ható mechanikus rezgések, rázkódások.

Azt is hangsúlyozták, hogy a karbantartás és fejlesztés szerepe hosszú távon is kiemelten fontos: az új berendezésekkel a karbantartásra fordított idő csökken, így gyorsabb ütemben szüntethetik meg a sebességkorlátozásokat, javíthatják a vasúti pálya minőségét.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkMár modellezik a felcsúti kisvasút meghosszabbítását Bicskéig, csak éppen nem kisvasút leszA felcsúti stadiontól nem a kisvasút menne tovább Bicske irányába, helyette egy villamosított, normál nyomtávú pályát építenének ki.

Vállalat MÁV vasút vasútfejlesztés Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Torontáli Zoltán
2020. október 23. 12:16 Adat, Vállalat

A külföldi tulajdonban lévő élelmiszeripari cégeink harmadannyi dolgozóval érnek el akkora profitot, mint a magyarok

A hazai élelmiszeriparban a méret meghatározó, a rengeteg kis magyar cég mellett kevés nagy külföldi van, de ezek jóval hatékonyabbak, és az exportképességük is sokkal jobb.

Torontáli Zoltán
2020. október 22. 14:55 Vállalat

A Procter&Gamble elkezdi kivezetni a samponos műanyag flakonokat

Helyette jön a sokkal kevesebb anyagból készült tasak, és az újrahasznosítható alumínium adagoló kombója.

Hajdu Miklós
2020. október 22. 12:17 Élet, Vállalat

Sokkal könnyebb olyan munkahelyre bejutni, ahol már dolgozik egy évfolyam- vagy szaktárs

Az egyetemisták nagyon jól segítik egymást a pályakezdésnél.

Fontos

Bucsky Péter
2020. október 23. 07:06 Közélet

Kevesebb a hajléktalan, de egyre reménytelenebb a helyzetük

Az utóbbi évek gazdasági fellendülése során viszonylag sokan törtek ki a hajléktalanságból, a hátramaradók viszont egyre idősebbek és rosszabbul képzettek.

Hajdu Miklós
2020. október 22. 06:35 Adat

Hiába jól képzett sok magyar dolgozó, nincs elég színvonalas munkahely

A nagyobb jólléthez nemcsak minőségi oktatás és ellátás kell, hanem a dolgozni tudó és akaró lakosságban rejlő potenciál kiaknázására alkalmas állások is.

Kasnyik Márton
2020. október 21. 16:43 Világ

Biden szinte már elnöknek érezheti magát, de pont így volt ezzel négy éve Clinton is

Hónapok óta stabil és nagy a demokrata előny, két hét múlva jön az elnökválasztás. Maradt még bizonytalanság?