Hírlevél feliratkozás
Váczi István
2020. július 27. 13:05 Vállalat

Tízmillió dolláros gépet vásárolt a MÁV

Az amerikai Harsco Corporation pénteken jelentette be, hogy vasúti ágazata 10,3 millió dolláros (valamivel több mint 3 milliárd forintos) szerződést írt alá a MÁV-csoportba tartozó MÁV-FKG Kft.-vel egy sínköszörűgép szállítására.

Önmagában a beszerzés híre nem újdonság, a MÁV még májusban közölte, hogy leányvállalata – amelynek neve a felépítménykarbantartó és gépjavító szavak rövidítését rejti – a közbeszerzést követően négy gép beszerzésére kötött szerződést két vállalattal összesen 25,2 millió euró (mostani árfolyamon nagyjából 8,7 milliárd forint) értékben.

A négy gép a következő:

  • egy ágyazatrostáló,
  • egy dinamikus vágánystabilizátor,
  • egy kitérőszabályozó, valamint
  • a szóban forgó sínköszörűgép.

Az első hármat a Plasser & Theurer szállíthatja, az utolsót pedig a Harsco németországi leányvállalata (Harsco Rail Europe GmbH). Az amerikai anyavállalat közleményéből most már tehát az is tudható, hogyan oszlik meg az említett összeg a két szállító között.

A korábbi MÁV-közlemény szerint a gépek gyártása és az üzembe helyezéshez szükséges engedélyek megszerzése – típustól függően – 24-30 hónap, ezt követően állhatnak majd munkába a karbantartandó vagy felújítandó vonalszakaszokon.

Fotó: Harsco

Hozzátették, a MÁV jelenleg nem rendelkezik nagy teljesítményű vágányköszörűgéppel. Az új sínköszörűgép a sínprofil finomfelületi megmunkálására alkalmas önjáró kötöttpályás vasúti jármű, amely az országos vágányhálózat jelentős részén alkalmazható lesz. A rendszeres időközönként elvégzett köszörülés csökkenti a futófelületi hibák károsító hatását, javítja az utazási komfortot, csökkenti a zajt, csökkennek a járműre ható mechanikus rezgések, rázkódások.

Azt is hangsúlyozták, hogy a karbantartás és fejlesztés szerepe hosszú távon is kiemelten fontos: az új berendezésekkel a karbantartásra fordított idő csökken, így gyorsabb ütemben szüntethetik meg a sebességkorlátozásokat, javíthatják a vasúti pálya minőségét.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkMár modellezik a felcsúti kisvasút meghosszabbítását Bicskéig, csak éppen nem kisvasút leszA felcsúti stadiontól nem a kisvasút menne tovább Bicske irányába, helyette egy villamosított, normál nyomtávú pályát építenének ki.

Vállalat MÁV vasút vasútfejlesztés Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Torontáli Zoltán
2022. augusztus 10. 14:54 Vállalat, Világ

Bezárnak a csemegepultok, mert nincs ember, aki kiszolgálná a vevőket Németországban

Újabb szektorban, a kiskereskedelemben lett égető a munkaerőhiány Németországban.

Avatar
2022. augusztus 10. 13:04 Közélet, Vállalat

Több ügyet vonhattak össze a Ryanair ellen, mert az áremelésért önmagában nem lenne büntethető

A légitársaságra kiszabott 300 millió forint nem számít túl nagy fogyasztóvédelmi bírságnak, de érdekes lesz látni, hogy pontosan miért kapta a cég.

Váczi István
2022. augusztus 9. 13:38 Vállalat

Leállították a Barátság kőolajvezeték Magyarországot kiszolgáló ágát

Leállították múlt héten a kőolajszállítást Ukrajnán keresztül a Barátság kőolajvezeték déli ágán, amely Magyarországot, Csehországot és Szlovákiát szolgálja ki.

Fontos

Stubnya Bence
2022. augusztus 11. 14:24 Világ

Forradalmi az amerikai klímavédelmi csomag, de az 1,5 fokos célt bukjuk vele

Több amerikai elnök is nekifutott már, de ez az első alkalom, hogy egy klímacsomagot sikerült átnyomni a szenátuson. Ez nagy dolog, még ha sok baj is van a törvénnyel.

Avatar
2022. augusztus 11. 04:34 Világ

Őrültség rakétákkal lőni Európa legnagyobb atomerőművét, de lehet-e Csernobil Zaporizzsjából?

Példa nélküli, hogy egy működő atomerőmű körül harcok dúljanak, a felek egymást vádolják azzal, hogy nukleáris katasztrófát kockáztatnak.

Bucsky Péter
2022. augusztus 10. 04:34 Közélet

Ha fel kell adni a 480-as üzemanyagárat, kétszeresen is az EU-ra mutogathat a kormány

Áfából a magyar autósok fizetik a legtöbbet az üzemanyagok után, a kormány mégis a jövedéki adót csökkentette, amely már a kötelező uniós minimumot sem éri el.