Hírlevél feliratkozás
Váczi István
2019. március 22. 09:56 Vállalat

Imádják a farmert a befektetők, de a jóganadrágot még annál is jobban

Sikeresen tért vissza a tőzsdére a farmergyártásban másfél évszázados múltra visszatekintő Levi Strauss & Co., szerdán a befektetők a meghirdetett 14-16 dolláros ársáv felett, 17 dolláron jegyezték le a társaság papírjait. Így a vállalat 623,3 millió dollárhoz jutott az elsődleges részvénykibocsátás révén.

Ennél is jobban sikerült az első kereskedési nap, a cég részvényei közel 32 százalékkal drágultak csütörtökön, és 22,41 dolláron zártak a Bloomberg tudósítása szerint. A tőzsdén azzal tették emlékezetessé a napot, hogy a brókerek kivételesen farmerban dolgozhattak.

A társaság volt már korábban a tőzsdén, de elég sokat kell visszamenni az időben ennek felidézéséhez. Levi Strauss örökösei, a Haas család ugyanis 1985-ben vezették ki a nyilvános piacról a társaságot. A tulajdonosok most azért láthatták elérkezettnek az időt a visszatérésre, mert tavaly az eladások 14 százalékkal nőttek, és az így elért 5,6 milliárd dolláros forgalom a legjobbnak számít az utóbbi 25 évben.

Ez részben a farmerek iránt világszerte megugró keresletnek köszönhető, de a menedzsment sokat tett a választék bővítése érdekében is. A felsőruházati eladások 38 százalékkal nőttek a cégnél, így most már a forgalom ötödét adják.

Elemzők szerint ezt a vonalat kell folytatni, ha a vállalat függetleníteni szeretné magát a divathullámok szeszélyeitől. Az utóbbi néhány évben a szabadidőruhák diadalmenete például kedvezőtlen változás volt a cég szempontjából.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkEurópában a magyarok költötték a legkevesebbet ruhára, de aztán megrohantuk a fast fashion üzleteketAz elmúlt öt évben látványos ruházkodásba kezdtek a magyarok, de a Decathlon mellett a környezetre leginkább káros láncok örülhettek ennek.

A menedzsment természetesen optimista. A 2011 óta szolgáló vezérigazgató, Chip Bergh nagy növekedési lehetőséget lát például Kínában, ahonnan jelenleg csak a vállalat bevételeinek 3 százaléka jön. Részben az itteni lehetőségek kihasználásával szerinte elérhető az évi 10 milliárd dolláros forgalom.

Ezt természetesen nem lehet biztosra venni, hiszen nem lesz könnyű valóra váltani a terveket. A kínai és általában a világgazdaság éppen lassul, arra pedig rengeteg példát lehetett látni a divatiparban, hogy egy vállalat eredeti profiljától elmozdulva tetőtől talpig szerette volna öltöztetni az embereket, akik azonban erre nem tartottak igényt. A Bloomberg szerdai cikkében megszólaló elemző arra emlékeztetett, hogy a sikeres diverzifikálás ellenére a Levi Straussnak még mindig a férfi farmerek a messze legerősebb termékcsoportja, és ez a koncentráltság sebezhetővé teszi a céget.

Részben ez lehet az oka annak, hogy a sikeres bevezetés és első nap ellenére a társaság 8,6 milliárd dollárra adódó tőzsdei értékeltsége csak 1,54-szerese a legutóbbi éves forgalmának, miközben az ágazat legsikeresebb cége, a jógaruházati divathullámot sikeresen meglovagló Lululemon esetében 6,4-szeres ez a szorzó.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkEgy cég bebizonyította, hogy nem muszáj tönkretenni a bolygót a ruhagyártássalNyolcvan liter helyett csak nyolc deci vizet használnak fel egy farmernadrág gyártás közben egy vietnami cégnél, ahol a nap melege szárítja a kész ruhákat.

Vállalat amerikai tőzsde divatipar farmer Levi Strauss Lululemon Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Fabók Bálint
2020. február 24. 06:50 Vállalat

Nincs csücsülés 250 ezerért a kasszában, csak állandó loholás – mennyire facsarja ki dolgozóit az Aldi és a Lidl?

Van, akit lelkileg, de van, akit fizikailag terhel meg a diszkontos munka. Az olcsó termékekért és a magas fizetésekért súlyos árat fizetnek a dolgozók.

Torontáli Zoltán
2020. február 23. 12:44 Vállalat

Végül mégsem igaz, hogy jó marketinggel bármit el lehet adni

Nagyon marketingközpontú lett a napi fogyasztási cikkek globális piaca. Jönnek a felforgatók, akik nem értenek hozzá, mégis sztárok lesznek, de aztán kénytelenek kiszállni.

Fabók Bálint
2020. február 21. 06:53 Vállalat

Bolti dolgozóik mesélik el, hogy miért ilyen irdatlanul hatékony az Aldi és a Lidl

Ha nincs elég forgalom, egyszerűen hazaküldenek valakit. A magyar bevásárlást teljesen felforgató diszkontok egészen máshogyan működnek, mint a hagyományos áruházak, a dolgozóikkal beszéltünk a különbségekről.

Fontos

Bucsky Péter
2020. február 23. 07:12 Adat

Térképre raktuk az összes játszóteret Európában, Magyarország egész jól áll – FRISSÍTVE

Az országon belül nagyok a különbségek, és bár a fideszes településeken egy leheletnyivel több a játszótér, erre a kérdésre nem sok hatása van a családpolitikának.

Kasnyik Márton
2020. február 22. 07:16 Podcast

Palócz Éva: A fiatal generáció hadra fogható része elveszett az ország számára

G7 Podcast! A vendégünk a Kopint-Tárki vezérigazgatója, aki szerint a magasabb bérek két úton is termelékenyebbé tehetik a magyar cégeket: a gyengébbek lehúzzák a rolót, a jobbak előremenekülnek.

Jandó Zoltán
2020. február 20. 14:05 Közélet

Egy Puskás stadionnyi pénzt költhet propagandára az állam

Bár a kommunikáción korábban sem spórolt a kormányzat, most az eddigiekhez képest is egészen elképesztő összegben kötött szerződést a Nemzeti Kommunikációs Hivatal.