Hírlevél feliratkozás
Wiedemann Tamás
2018. november 9. 11:00 Pénz, Vállalat

Rááll az elektromos autógyártásra a Volkswagen, komplett gyárakat alakít át

Öt új, tisztán elektromos meghajtású modellt ígér a német Volkswagen 2021-re. A modellpaletta lényegében lefedi a ma is divatos szegmenseket, így lesz városi terepjáró, kisbusz, illetve kompakt és prémium osztályú kocsi.

A Reuters hírügynökség szerint a legolcsóbb, belépő modell ára kevesebb mint húszezer euró, azaz 6,5 millió forint lesz. A német gazdasági hetilap, a Handelsblatt információi szerint ezt az autót a Polo alapjaira építik. Az új gépkocsik sokkal nagyobb hatótávot tudnak majd futni egy feltöltéssel. Az autógyár már jövő év végére elkészül az első olyan tisztán elektromos gépjárművével, az ID Neóval, amely 500 kilométer megtételére lesz képes.

A Volkswagen több gyárat teljesen átalakít annak érdekében, hogy több elektromos autót tudjon készíteni. Eddig a Zwickauban működő üzem volt az egyetlen, amely csak elektromos autók gyártásával foglalkozott. Zwickau mellett Emden lesz a második olyan gyár, ahol csak e-autókat készítenek majd.

A cég annyira komolyan gondolja az elektromos forradalmat, hogy a hannoveri gyárban, ahol a VW kisbuszait gyártják, a termelési kapacitás nagy részét a jövőben az elektromos kisbusz, az ID Buzz gyártása fogja lekötni. Emellett Törökországban is terveznek egy új gyárat, de ehhez még meg kell állapodni a szakszervezettel.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkÁllami gigagyárral pörgetnék fel a németek az elektromos autógyártástSzép lassan dinoszaurusszá változik Németország, ha nem ül fel az e-autó-hullámra. Meglepő ötletekkel próbálnak úrrá lenni a nehéz helyzeten.

A cégcsoport felügyelőbizottsága jövő pénteken tárgyalja a javaslatokat. Ehhez azonban pénzre is szükség van. A Volkswagen azt szeretné, hogy a felügyelőbizottság jóváhagyja a következő tíz év fejlesztéseinek a költségvetését. Nem tudni, hogy mekkora összegről van szó, annyit lehet csak tudni, hogy az ötéves tervre tavaly 34 milliárd eurót szavazott meg a testület. Ez is elképesztően nagy összeg, jelenlegi árfolyamon 10 800 milliárd forintnak felel meg. (Ez több mint a magyar GDP negyede.)

A Volkswagennek a felügyelő bizottság mellett a szakszervezeteket is meg kell győznie, mégpedig arról, hogy nem lesznek létszámleépítések. Az elektromos autógyártás ugyanis sokkal kevesebb munkáskezet igényel, már csak azért is, mert kevesebb és egyszerűbb alkatrészből állnak az e-autók: nincs bennük robbanómotor és sebességváltó. Az elektromotorok közvetlenül a kereket hajtják meg, emiatt sebességváltó sem kell az autóba.

A kelet-közép-európai régiót hátrányosan érintheti a Volkswagen átalakítási terve. A pozsonyi gyár például csatát vesztett, amikor a cég úgy döntött, hogy nem a szlovák fővárosban, hanem Zwickauban alakítja ki az első, teljesen elektromos autók gyártására szakosodott üzemét.

Magyarországnak egyelőre nincs mitől tartania. Éppen nyáron indult el a cégcsoport győri gyárában az elektromos motorok sorozatgyártása. Az Audi 12,5 ezer embert foglalkoztató győri üzemében naponta kilencezer motor és ötszáz jármű készül.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkBemutatjuk, hogyan működik egy autógyár valójábanKorszerű körülmények között végzett biztos, de kemény munkára számíthatnak az autógyárakba jelentkező dolgozók, amit nem veszélyeztetnek sem a robotok, sem az elektromos autók.

Pénz Vállalat elektromos autó Győr Pozsony Volkswagen Olvasson tovább a kategóriában

Pénz

2019. február 21. 15:40 Pénz

A politikusok miatt szenvedhetnek az amerikai tőzsde eddigi sztárjai

Az előző amerikai elnökválasztási kampány mélybe küldte a biotechnológiai gyógyszercégek árfolyamát, a következő az Amazonhoz hasonló tech cégeket intézheti el.

Váczi István
2019. február 21. 13:09 Pénz

Nőttek a fizetések, de a többség még mindig alig jön ki a pénzéből

A bruttó átlagkereset 329,9 ezer, a nettó 219,4 ezer forint volt tavaly, a magyarok több mint felének azonban még mindig csak az alapvető megélhetésre elég a pénze.

Wiedemann Tamás
2019. február 20. 17:39 Pénz

Hétfőtől kevesebbet buksz, ha kölcsönadsz az államnak

A tartósan 3 százalék körüli infláció miatt az Államadósság Kezelő Központ kénytelen volt emelni néhány állampapír kamatát.

Fontos

Váczi István
2019. február 21. 06:52 Közélet, Vállalat

Közel 2000 milliárd forintért vásárolt már cégeket az Orbán-kormány

Némelyik jól teljesít, más csődbe ment, és van olyan is, amely már Mészáros Lőrincé. De alapvetően csak puffadt és puffadt az állam az utóbbi években.

Bucsky Péter
2019. február 19. 07:00 Pénz

Évi 50 milliárdot hagyunk az államnál egy ki nem használt adókedvezmény miatt

Százezrek nem élnek az szja-kedvezménnyel, pedig egy orvosi papírral évi 90 ezer forintot spórolhatnának. Aki eddig nem tette meg, öt évre visszamenőleg is kérheti.

Jandó Zoltán
2019. február 18. 06:53 Közélet

Káoszba süllyedt a kormány terve, hogy jobban szervezzék a nagy sportrendezvényeket

Nagyon úgy tűnik, hogy hiába volt rá törekvés, mégsem lesz egységes szervezési kerete és felelőse a magyarországi rendezésű nagy sporteseményeknek. Pedig lett volna logika benne.