Hírlevél feliratkozás
Wiedemann Tamás
2018. november 9. 11:00 Pénz, Vállalat

Rááll az elektromos autógyártásra a Volkswagen, komplett gyárakat alakít át

Öt új, tisztán elektromos meghajtású modellt ígér a német Volkswagen 2021-re. A modellpaletta lényegében lefedi a ma is divatos szegmenseket, így lesz városi terepjáró, kisbusz, illetve kompakt és prémium osztályú kocsi.

A Reuters hírügynökség szerint a legolcsóbb, belépő modell ára kevesebb mint húszezer euró, azaz 6,5 millió forint lesz. A német gazdasági hetilap, a Handelsblatt információi szerint ezt az autót a Polo alapjaira építik. Az új gépkocsik sokkal nagyobb hatótávot tudnak majd futni egy feltöltéssel. Az autógyár már jövő év végére elkészül az első olyan tisztán elektromos gépjárművével, az ID Neóval, amely 500 kilométer megtételére lesz képes.

A Volkswagen több gyárat teljesen átalakít annak érdekében, hogy több elektromos autót tudjon készíteni. Eddig a Zwickauban működő üzem volt az egyetlen, amely csak elektromos autók gyártásával foglalkozott. Zwickau mellett Emden lesz a második olyan gyár, ahol csak e-autókat készítenek majd.

A cég annyira komolyan gondolja az elektromos forradalmat, hogy a hannoveri gyárban, ahol a VW kisbuszait gyártják, a termelési kapacitás nagy részét a jövőben az elektromos kisbusz, az ID Buzz gyártása fogja lekötni. Emellett Törökországban is terveznek egy új gyárat, de ehhez még meg kell állapodni a szakszervezettel.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkÁllami gigagyárral pörgetnék fel a németek az elektromos autógyártástSzép lassan dinoszaurusszá változik Németország, ha nem ül fel az e-autó-hullámra. Meglepő ötletekkel próbálnak úrrá lenni a nehéz helyzeten.

A cégcsoport felügyelőbizottsága jövő pénteken tárgyalja a javaslatokat. Ehhez azonban pénzre is szükség van. A Volkswagen azt szeretné, hogy a felügyelőbizottság jóváhagyja a következő tíz év fejlesztéseinek a költségvetését. Nem tudni, hogy mekkora összegről van szó, annyit lehet csak tudni, hogy az ötéves tervre tavaly 34 milliárd eurót szavazott meg a testület. Ez is elképesztően nagy összeg, jelenlegi árfolyamon 10 800 milliárd forintnak felel meg. (Ez több mint a magyar GDP negyede.)

A Volkswagennek a felügyelő bizottság mellett a szakszervezeteket is meg kell győznie, mégpedig arról, hogy nem lesznek létszámleépítések. Az elektromos autógyártás ugyanis sokkal kevesebb munkáskezet igényel, már csak azért is, mert kevesebb és egyszerűbb alkatrészből állnak az e-autók: nincs bennük robbanómotor és sebességváltó. Az elektromotorok közvetlenül a kereket hajtják meg, emiatt sebességváltó sem kell az autóba.

A kelet-közép-európai régiót hátrányosan érintheti a Volkswagen átalakítási terve. A pozsonyi gyár például csatát vesztett, amikor a cég úgy döntött, hogy nem a szlovák fővárosban, hanem Zwickauban alakítja ki az első, teljesen elektromos autók gyártására szakosodott üzemét.

Magyarországnak egyelőre nincs mitől tartania. Éppen nyáron indult el a cégcsoport győri gyárában az elektromos motorok sorozatgyártása. Az Audi 12,5 ezer embert foglalkoztató győri üzemében naponta kilencezer motor és ötszáz jármű készül.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkBemutatjuk, hogyan működik egy autógyár valójábanKorszerű körülmények között végzett biztos, de kemény munkára számíthatnak az autógyárakba jelentkező dolgozók, amit nem veszélyeztetnek sem a robotok, sem az elektromos autók.

Pénz Vállalat elektromos autó Győr Pozsony Volkswagen Olvasson tovább a kategóriában

Pénz

Kasnyik Márton
2019. szeptember 13. 15:11 Pénz

Ha a béremelkedést akarják eltüntetni, jöhet a 444 forintos euró

Ha a jegybank célja a gyenge forinttal a versenyképesség javítása, akkor nem kell megállniuk 333 forintnál.

Stubnya Bence
2019. szeptember 13. 13:11 Pénz, Világ

Újraindítják a pénznyomdát Európában, kérdés, hogy ez mire lesz elég

Nagy fordulatot jelentett be az európai pénzpolitikában Mario Draghi szerdán, azonban ő is tisztában van vele, hogy német költségvetési élénkítés nélkül tehetetlen az európai jegybank.

Avatar
2019. szeptember 11. 10:28 Pénz

Megfeledkezett az egyszülős családokról a kormány, látszik is az eredménye

Még odébb van Orbán célja, hogy a gyermeket vállalók jobban éljenek, mint a gyermektelen párok, az egyedülálló szülők helyzete pedig különösen rossz.

Fontos

Stubnya Bence
2019. szeptember 15. 07:53 Adat

A devizahitelek gerjeszthették a nagy magyar kivándorlási hullámot

A szegényebb háztartások részesülnek nagyobb részben a külföldön dolgozó magyarok hazautalásaiból. Fontos motiváció volt a külföldön munkát keresőknek, hogy a család fizetni tudja a törlesztőt.

Jandó Zoltán
2019. szeptember 14. 08:08 Vállalat

Az állam és a mobilhasználók is milliárdokat bukhatnak a tegnapi döntés miatt

Mindenki arra számított, hogy a Digi frekvenciát szerez magának és szétrobbantja a magyar mobilpiacot, erre egyszerűen kivágták őket a frekvenciatenderről.

Stubnya Bence
2019. szeptember 12. 06:51 Élet, Világ

Alig használják több ezer tudós klímaváltozás elleni kedvenc fegyverét

A világ károsanyag-kibocsátásának 15 százalékát adóztatják jelenleg, és csak az országok töredékében olyan mértékben, amivel el lehetne érni a párizsi klímacélokat. A közgazdászok imádják a szén-dioxid-adót, a világ nem annyira. De miért?