Hírlevél feliratkozás
Wiedemann Tamás
2018. november 9. 11:00 Pénz, Vállalat

Rááll az elektromos autógyártásra a Volkswagen, komplett gyárakat alakít át

Öt új, tisztán elektromos meghajtású modellt ígér a német Volkswagen 2021-re. A modellpaletta lényegében lefedi a ma is divatos szegmenseket, így lesz városi terepjáró, kisbusz, illetve kompakt és prémium osztályú kocsi.

A Reuters hírügynökség szerint a legolcsóbb, belépő modell ára kevesebb mint húszezer euró, azaz 6,5 millió forint lesz. A német gazdasági hetilap, a Handelsblatt információi szerint ezt az autót a Polo alapjaira építik. Az új gépkocsik sokkal nagyobb hatótávot tudnak majd futni egy feltöltéssel. Az autógyár már jövő év végére elkészül az első olyan tisztán elektromos gépjárművével, az ID Neóval, amely 500 kilométer megtételére lesz képes.

A Volkswagen több gyárat teljesen átalakít annak érdekében, hogy több elektromos autót tudjon készíteni. Eddig a Zwickauban működő üzem volt az egyetlen, amely csak elektromos autók gyártásával foglalkozott. Zwickau mellett Emden lesz a második olyan gyár, ahol csak e-autókat készítenek majd.

A cég annyira komolyan gondolja az elektromos forradalmat, hogy a hannoveri gyárban, ahol a VW kisbuszait gyártják, a termelési kapacitás nagy részét a jövőben az elektromos kisbusz, az ID Buzz gyártása fogja lekötni. Emellett Törökországban is terveznek egy új gyárat, de ehhez még meg kell állapodni a szakszervezettel.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkÁllami gigagyárral pörgetnék fel a németek az elektromos autógyártástSzép lassan dinoszaurusszá változik Németország, ha nem ül fel az e-autó-hullámra. Meglepő ötletekkel próbálnak úrrá lenni a nehéz helyzeten.

A cégcsoport felügyelőbizottsága jövő pénteken tárgyalja a javaslatokat. Ehhez azonban pénzre is szükség van. A Volkswagen azt szeretné, hogy a felügyelőbizottság jóváhagyja a következő tíz év fejlesztéseinek a költségvetését. Nem tudni, hogy mekkora összegről van szó, annyit lehet csak tudni, hogy az ötéves tervre tavaly 34 milliárd eurót szavazott meg a testület. Ez is elképesztően nagy összeg, jelenlegi árfolyamon 10 800 milliárd forintnak felel meg. (Ez több mint a magyar GDP negyede.)

A Volkswagennek a felügyelő bizottság mellett a szakszervezeteket is meg kell győznie, mégpedig arról, hogy nem lesznek létszámleépítések. Az elektromos autógyártás ugyanis sokkal kevesebb munkáskezet igényel, már csak azért is, mert kevesebb és egyszerűbb alkatrészből állnak az e-autók: nincs bennük robbanómotor és sebességváltó. Az elektromotorok közvetlenül a kereket hajtják meg, emiatt sebességváltó sem kell az autóba.

A kelet-közép-európai régiót hátrányosan érintheti a Volkswagen átalakítási terve. A pozsonyi gyár például csatát vesztett, amikor a cég úgy döntött, hogy nem a szlovák fővárosban, hanem Zwickauban alakítja ki az első, teljesen elektromos autók gyártására szakosodott üzemét.

Magyarországnak egyelőre nincs mitől tartania. Éppen nyáron indult el a cégcsoport győri gyárában az elektromos motorok sorozatgyártása. Az Audi 12,5 ezer embert foglalkoztató győri üzemében naponta kilencezer motor és ötszáz jármű készül.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkBemutatjuk, hogyan működik egy autógyár valójábanKorszerű körülmények között végzett biztos, de kemény munkára számíthatnak az autógyárakba jelentkező dolgozók, amit nem veszélyeztetnek sem a robotok, sem az elektromos autók.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Pénz Vállalat elektromos autó Győr Pozsony Volkswagen Olvasson tovább a kategóriában

Pénz

Bukovszki András
2024. április 22. 04:37 Pénz

Kifulladni látszik a magyar államadósság-ráta csökkenése

Nemcsak rövid, hanem középtávon is magasan ragadhat az adósságráta, ami a gazdasági felzárkózási folyamatunkat is megnehezítheti.

Gergely Péter
2024. április 20. 04:31 Pénz

Az új otthonfelújítási program átrendezheti a lakáshitelek piacát

A támogatás révén több tízmilliárd forint felújítási hitel jut majd a piacra, amelyhez várhatóan jelentős mennyiségű piaci feltételű kölcsön is társul majd.

Kiss Péter
2024. április 11. 04:34 Pénz

A kínai ingatlanpiaci válság Amerikával ellentétben nem fog rendszerszintű krízissé fajulni

Az ország új növekedési modellje már nem az ingatlanpiacra fog támaszkodni, így annak gazdasági súlya tovább csökken, és ez a részvénypiacra is hatással lesz.

Fontos

Bucsky Péter
2024. április 23. 04:33 Élet, Tech

Sikerült volna csökkenteni az autók fogyasztását, helyette jöttek a SUV-ok

Hiába szorgalmazza az Európai Unió, hogy legyenek egyre kevésbé szennyezők a személyautók, a városi terepjárók miatt egyre rosszabb a helyzet.

Hajdu Miklós
2024. április 21. 04:36 Élet

Kivételes szerencsével léphettek be a 90-es évek közepe után született fiatalok a munkaerőpiacra

A gazdasági fellendülés időszakában pályára lépő fiatalok viszonylag könnyen találtak munkát jó fizetés mellett, kérdés, hogy ez miként hat a motivációjukra.

Váczi István
2024. április 19. 04:34 Világ

Romba dőlnek az orosz remények Ukrajnában?

Jelenleg szinte minden harctéri körülmény az oroszoknak kedvez, az eddig elért eredményeik mégis szerények, miközben az ukránok lőszerhiánya hamarosan enyhül.