Hírlevél feliratkozás
Wiedemann Tamás
2018. november 9. 11:00 Pénz, Vállalat

Rááll az elektromos autógyártásra a Volkswagen, komplett gyárakat alakít át

Öt új, tisztán elektromos meghajtású modellt ígér a német Volkswagen 2021-re. A modellpaletta lényegében lefedi a ma is divatos szegmenseket, így lesz városi terepjáró, kisbusz, illetve kompakt és prémium osztályú kocsi.

A Reuters hírügynökség szerint a legolcsóbb, belépő modell ára kevesebb mint húszezer euró, azaz 6,5 millió forint lesz. A német gazdasági hetilap, a Handelsblatt információi szerint ezt az autót a Polo alapjaira építik. Az új gépkocsik sokkal nagyobb hatótávot tudnak majd futni egy feltöltéssel. Az autógyár már jövő év végére elkészül az első olyan tisztán elektromos gépjárművével, az ID Neóval, amely 500 kilométer megtételére lesz képes.

A Volkswagen több gyárat teljesen átalakít annak érdekében, hogy több elektromos autót tudjon készíteni. Eddig a Zwickauban működő üzem volt az egyetlen, amely csak elektromos autók gyártásával foglalkozott. Zwickau mellett Emden lesz a második olyan gyár, ahol csak e-autókat készítenek majd.

A cég annyira komolyan gondolja az elektromos forradalmat, hogy a hannoveri gyárban, ahol a VW kisbuszait gyártják, a termelési kapacitás nagy részét a jövőben az elektromos kisbusz, az ID Buzz gyártása fogja lekötni. Emellett Törökországban is terveznek egy új gyárat, de ehhez még meg kell állapodni a szakszervezettel.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkÁllami gigagyárral pörgetnék fel a németek az elektromos autógyártástSzép lassan dinoszaurusszá változik Németország, ha nem ül fel az e-autó-hullámra. Meglepő ötletekkel próbálnak úrrá lenni a nehéz helyzeten.

A cégcsoport felügyelőbizottsága jövő pénteken tárgyalja a javaslatokat. Ehhez azonban pénzre is szükség van. A Volkswagen azt szeretné, hogy a felügyelőbizottság jóváhagyja a következő tíz év fejlesztéseinek a költségvetését. Nem tudni, hogy mekkora összegről van szó, annyit lehet csak tudni, hogy az ötéves tervre tavaly 34 milliárd eurót szavazott meg a testület. Ez is elképesztően nagy összeg, jelenlegi árfolyamon 10 800 milliárd forintnak felel meg. (Ez több mint a magyar GDP negyede.)

A Volkswagennek a felügyelő bizottság mellett a szakszervezeteket is meg kell győznie, mégpedig arról, hogy nem lesznek létszámleépítések. Az elektromos autógyártás ugyanis sokkal kevesebb munkáskezet igényel, már csak azért is, mert kevesebb és egyszerűbb alkatrészből állnak az e-autók: nincs bennük robbanómotor és sebességváltó. Az elektromotorok közvetlenül a kereket hajtják meg, emiatt sebességváltó sem kell az autóba.

A kelet-közép-európai régiót hátrányosan érintheti a Volkswagen átalakítási terve. A pozsonyi gyár például csatát vesztett, amikor a cég úgy döntött, hogy nem a szlovák fővárosban, hanem Zwickauban alakítja ki az első, teljesen elektromos autók gyártására szakosodott üzemét.

Magyarországnak egyelőre nincs mitől tartania. Éppen nyáron indult el a cégcsoport győri gyárában az elektromos motorok sorozatgyártása. Az Audi 12,5 ezer embert foglalkoztató győri üzemében naponta kilencezer motor és ötszáz jármű készül.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkBemutatjuk, hogyan működik egy autógyár valójábanKorszerű körülmények között végzett biztos, de kemény munkára számíthatnak az autógyárakba jelentkező dolgozók, amit nem veszélyeztetnek sem a robotok, sem az elektromos autók.

Pénz Vállalat elektromos autó Győr Pozsony Volkswagen Olvasson tovább a kategóriában

Pénz

Hajdu Miklós
2020. május 28. 10:23 Pénz

A kormány úgy költené a pénzt jövőre, mintha nem is lenne válság

A költségvetési tervezet arra utal, hogy a kormány nem akar berendezkedni egy hosszabb egészségügyi és pénzügyi válságra, a bevételeket nézve az idénre előirányzott számokat tolták át 2021-re.

Avatar
2020. május 22. 17:01 Pénz

Lakáspiaci sokkra, 15-30 százalékos árzuhanásra számíthatunk

Nem reális a gyors felpattanás az ingatlanpiacon, sokkal valószínűbb a válság L vagy W alakú lefutása.

Avatar
2020. április 30. 11:53 Pénz

Miért nem esnek a részvények, ha ekkora bajban a gazdaság?

A magyarázat ott kezdődik, hogy a válságnak leginkább kitett ágazatok súlya már korábban visszaesett.

Fontos

Avatar
2020. június 2. 17:35 Vállalat

Nem baj, ha szigorúak a pályázat feltételei

A koronavírus-válság körüli pályázatokban megjelent szempontként, hogy a rossz cégeket nem kell támogatni. Ez nem baj, a szubjektív szempontok viszont rontják a hitelességet.

Váczi István
2020. június 1. 17:40 Világ

Újabb erős érv szól a négynapos munkahét mellett

Sok embernek most vagy pénze nincs, vagy ideje, ami a kelleténél is borúsabbá teszi a turisztikai kilátásokat. Rövidebb munkaidővel ezen is lehetne segíteni.

Torontáli Zoltán
2020. június 1. 07:02 Élet

Megéri leköltözni vidékre, hogy zöldséget és gyümölcsöt termeljünk magunknak?

Két tévhit akadályozza, hogy egy család önellátóvá váljon élelmiszerből. Az egyik, hogy a pázsit helyett káposztát és uborkát kell nézni a ház ablakából, a másik, hogy a kapálásba bele kell rokkanni a cél érdekében. A számok mást mutatnak.