Hírlevél feliratkozás
Wiedemann Tamás
2018. november 9. 11:00 Pénz, Vállalat

Rááll az elektromos autógyártásra a Volkswagen, komplett gyárakat alakít át

Öt új, tisztán elektromos meghajtású modellt ígér a német Volkswagen 2021-re. A modellpaletta lényegében lefedi a ma is divatos szegmenseket, így lesz városi terepjáró, kisbusz, illetve kompakt és prémium osztályú kocsi.

A Reuters hírügynökség szerint a legolcsóbb, belépő modell ára kevesebb mint húszezer euró, azaz 6,5 millió forint lesz. A német gazdasági hetilap, a Handelsblatt információi szerint ezt az autót a Polo alapjaira építik. Az új gépkocsik sokkal nagyobb hatótávot tudnak majd futni egy feltöltéssel. Az autógyár már jövő év végére elkészül az első olyan tisztán elektromos gépjárművével, az ID Neóval, amely 500 kilométer megtételére lesz képes.

A Volkswagen több gyárat teljesen átalakít annak érdekében, hogy több elektromos autót tudjon készíteni. Eddig a Zwickauban működő üzem volt az egyetlen, amely csak elektromos autók gyártásával foglalkozott. Zwickau mellett Emden lesz a második olyan gyár, ahol csak e-autókat készítenek majd.

A cég annyira komolyan gondolja az elektromos forradalmat, hogy a hannoveri gyárban, ahol a VW kisbuszait gyártják, a termelési kapacitás nagy részét a jövőben az elektromos kisbusz, az ID Buzz gyártása fogja lekötni. Emellett Törökországban is terveznek egy új gyárat, de ehhez még meg kell állapodni a szakszervezettel.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkÁllami gigagyárral pörgetnék fel a németek az elektromos autógyártástSzép lassan dinoszaurusszá változik Németország, ha nem ül fel az e-autó-hullámra. Meglepő ötletekkel próbálnak úrrá lenni a nehéz helyzeten.

A cégcsoport felügyelőbizottsága jövő pénteken tárgyalja a javaslatokat. Ehhez azonban pénzre is szükség van. A Volkswagen azt szeretné, hogy a felügyelőbizottság jóváhagyja a következő tíz év fejlesztéseinek a költségvetését. Nem tudni, hogy mekkora összegről van szó, annyit lehet csak tudni, hogy az ötéves tervre tavaly 34 milliárd eurót szavazott meg a testület. Ez is elképesztően nagy összeg, jelenlegi árfolyamon 10 800 milliárd forintnak felel meg. (Ez több mint a magyar GDP negyede.)

A Volkswagennek a felügyelő bizottság mellett a szakszervezeteket is meg kell győznie, mégpedig arról, hogy nem lesznek létszámleépítések. Az elektromos autógyártás ugyanis sokkal kevesebb munkáskezet igényel, már csak azért is, mert kevesebb és egyszerűbb alkatrészből állnak az e-autók: nincs bennük robbanómotor és sebességváltó. Az elektromotorok közvetlenül a kereket hajtják meg, emiatt sebességváltó sem kell az autóba.

A kelet-közép-európai régiót hátrányosan érintheti a Volkswagen átalakítási terve. A pozsonyi gyár például csatát vesztett, amikor a cég úgy döntött, hogy nem a szlovák fővárosban, hanem Zwickauban alakítja ki az első, teljesen elektromos autók gyártására szakosodott üzemét.

Magyarországnak egyelőre nincs mitől tartania. Éppen nyáron indult el a cégcsoport győri gyárában az elektromos motorok sorozatgyártása. Az Audi 12,5 ezer embert foglalkoztató győri üzemében naponta kilencezer motor és ötszáz jármű készül.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkBemutatjuk, hogyan működik egy autógyár valójábanKorszerű körülmények között végzett biztos, de kemény munkára számíthatnak az autógyárakba jelentkező dolgozók, amit nem veszélyeztetnek sem a robotok, sem az elektromos autók.

Pénz Vállalat elektromos autó Győr Pozsony Volkswagen Olvasson tovább a kategóriában

Pénz

Stubnya Bence
2022. november 30. 06:51 Pénz

Az osztrákok megmutatták, mire képes egy jól szervezett vasutassztrájk, amit a magyar vasutasok több próbálkozásra sem tudtak összehozni

A vasutasokat képviselő szakszervezet szeretné elérni, hogy a rosszabbul keresőknek ne csökkenjen a reálbére, az állami vállalat vezetője szerint viszont más iparágban nem adnak ilyen jó bérajánlatot.

Kolozsi Ádám
2022. november 29. 09:10 Pénz

Indul lefelé az infláció a világban, a magyar még 21 százalék felett van

Elérhette a csúcsot a globális infláció, több jel szerint innentől már lassulni fog a drágulás üteme a fejlett gazdaságokban. Gyors csökkenésre viszont nem érdemes számítani, és ha az oroszok zárják a csapot, az okozhat még gondokat.

Kolozsi Ádám
2022. november 29. 06:56 Pénz, Világ

Egy tradicionális iparág szép csendben rommá keresi magát az energiaválságon

A fűtéskimaradás és az áramellátás bizonytalanságának rémképe jól meglökte az eladási statisztikákat.

Fontos

Bőgel György
2022. november 29. 16:29 Tech

Úgy tűnik, nem egy újabb dotkomlufi durran a techszektorban, de attól még fájni fog

Két évtizeddel ezelőtt alapjaiban remegett meg a tech-szektor. A mostani válság újult erővel esik neki, de a visszaesés okai korántsem azok, mint a dotkomlufi idején.

Hajdu Miklós
2022. november 28. 18:28 Vállalat

Egyre több jel utal arra, hogy a kínai CATL akkumulátorgyár és a BMW együttműködik Debrecenben

A BMW nyáron letette debreceni gyárának alapkövét, majd kisvártatva a kínai CATL hatalmas beruházást jelentett be. A napokban ismét a BMW lépett, a bajor vállalat ugyanis akkumulátorok összeszerelésére alkalmas üzemmel egészíti ki debreceni beruházását.

Stubnya Bence
2022. november 28. 14:28 Támogatói tartalom, Vállalat

Ígéretes eredményekkel zárult a négynapos munkahét eddigi legnagyobb magyarországi kísérlete

Javult a hatékonysága és a munka-magánélet egyensúllyal való elégedettsége a Telekom dolgozóinak, akik négynapos munkahétre álltak át. Februártól a résztvevők számát duplázva folytatódik a tesztidőszak.