Hírlevél feliratkozás
Fabók Bálint
2018. július 2. 11:54 Pénz, Vállalat

Riválisával összefogva törné le az árakat a Tesco

Hosszútávú stratégiai együttműködést kötött egymással az európai kiskereskedelem két óriása, a brit Tesco és a francia Carrefour. A hétfőn kiadott közleményük szerint az együttműködés fókuszában a beszerzés áll. Céljuk, hogy közösen olcsóbb árakat harcoljanak ki a beszállítóiknál, és például közösen rendeljenek saját márkás termékeket.

A két vállalat két éve tárgyal egymással és a mostani bejelentés szerint hamarosan véglegesíthetik a megállapodásukat, amelytől azt várják, hogy a termékeik is olcsóbbak lesznek. A Carrefour és a Tesco a harmadik, illetve a negyedik legnagyobb kiskereskedelmi vállalatnak számít Európában, őket a Lidl és a Kaufland üzleteket működtető német Schwarz csoport, illetve az Aldi előzi meg. A Carrefour és a Tesco közösen több mint 800 ezer embernek ad munkát.

 

A Tesco az Egyesült Királyság mellett öt országban van jelen Európában. Csehországban, Írországban és Magyarországon is piacvezető, rajtuk kívül még Lengyelországban és Szlovákiában vannak boltjai. Európán kívül több országban kereskedik, főleg a Távol-Keleten. A Carrefournak több mint harminc országban működnek érdekeltségei,a szomszédos országok közül Ausztriában és Romániában.

Akárcsak a bankoknál, a kiskereskedelmi láncoknál is elindult Európában egy egyesülési, együttműködési tendencia, hogy felvegyék a versenyt elsősorban az amerikai óriások ellen. A kiskereskedelmi láncoknak a legnagyobb konkurenciát az amerikai Amazon jelenti, de akárcsak Magyarországon, egész Európában komoly kihívást jelentenek az elmúlt években gyorsan fejlődő német diszkontláncok, az Aldi és a Lidl.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkÜzleti vaslogika miatt kell a CBA-nak alulmaradnia a Lidl-ékkel szembenA szervezetlenség, a csökkenő piaci súly és a haszon lefölözése lefelé vezető spirálba vitte a magyar kiskereskedelmi láncokat. Elemzésünk a hazai cégek kilátástalan helyzetéről, első rész.

A francia Auchan, Casino Guichard-Perrachon és Schiever Group, valamint a brit Metro a múlt héten jelentették be, hogy hasonló együttműködésre készülnek, mint most a Tesco és a Carrefour, hogy csökkentsék a beszerzési költségeiket. A Tesco pedig éppen egy idei bejelentés alapján veszti el piacvezető szerepét az Egyesült Királyságban, miután a két, közvetlenül mögötte álló cég, a Sainsbury és az Asda egyesül.

Pénz Vállalat Carrefour kiskereskedelem Tesco Olvasson tovább a kategóriában

Pénz

Hajdu Miklós
2020. május 28. 10:23 Pénz

A kormány úgy költené a pénzt jövőre, mintha nem is lenne válság

A költségvetési tervezet arra utal, hogy a kormány nem akar berendezkedni egy hosszabb egészségügyi és pénzügyi válságra, a bevételeket nézve az idénre előirányzott számokat tolták át 2021-re.

Avatar
2020. május 22. 17:01 Pénz

Lakáspiaci sokkra, 15-30 százalékos árzuhanásra számíthatunk

Nem reális a gyors felpattanás az ingatlanpiacon, sokkal valószínűbb a válság L vagy W alakú lefutása.

Avatar
2020. április 30. 11:53 Pénz

Miért nem esnek a részvények, ha ekkora bajban a gazdaság?

A magyarázat ott kezdődik, hogy a válságnak leginkább kitett ágazatok súlya már korábban visszaesett.

Fontos

Jandó Zoltán
2020. május 28. 15:04 Vállalat

“Az idei nyár Budapesten katasztrófa lesz”

Egyelőre csak vidéken indul újra a turizmus, a fővárosban kilátástalan a helyzet. Interjú a Danubius vezérigazgatójával.

Jandó Zoltán
2020. május 28. 06:40 Vállalat

Több tízezer magyar munkahely úszhatott el a későn jött segítségen

A gazdasági szereplők közül sokan attól tartanak, hogy a késéshez hasonló, vagy még rosszabb hatása lehet, ha túl hamar megszüntetik a kurzarbeitot.

Jandó Zoltán
2020. május 27. 08:23 Közélet

Kilencvenmilliárdért építi meg az új Duna-hidat Paksnál a kormány kedvenc útépítője

A hídra főleg a paksi atomerőmű bővítése miatt van szükség, és 25 kilométernyi utat is építhet hozzá a Duna Aszfalt a következő három évben.