Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2018. május 7. 11:39 Vállalat, Világ

Ezentúl a Nestlé árulja a Starbucks termékeit

Ha beülsz egy Starbucksba és megiszol egy kávét, akkor az amerikai vállalat bevételét gyarapítod, egy most kötött egyezség szerint azonban a boltokban árusított Starbucks márkájú kávékat a jövőben nem ez a cég fogja árulni. Bár a magyar üzletekben nem megszokott a csomagolt, otthon elkészíthető Starbucks látványa, globális szinten elég nagy üzletről van szó, amelyben két nagyágyú egyesíti az erejét.

A megállapodás szerint a svájci Nestlé 7,2 milliárd dollárért megveszi a Starbucks kávék bolti és éttermi forgalmazásának jogát, vagyis ugyanaz a cég fogja ezentúl a kávét a boltokban teríteni, mint amelyik a Nescafét és a Nespressót is árulja.

A Starbucks jelenleg évente 2 milliárd dollárért (kb. 530 milliárd forintért) árul kávét a kávézóin kívül, amiből könnyen kiszámolható, hogy a Nestlé befektetése 3-4 éven belül akkor is megtérülhet, ha csak szinten tudja tartani az értékesítést.

A Nestlének azért volt égető szüksége ezekre a jogokra, mert az Egyesült Államokban nincs olyan jó piaci pozícióban, mint például Európában. Érdekes módon a svájciaknak Amerikában egy német családi vállalkozás, a JAB Holdings terjeszkedése tett be, amely nagyon éles versenybe kényszerítette a Nestlét. Elemzők szerint ezzel a lépéssel azonban a németeket sikerülhet távol tartani a tűztől.

Ahogy a Bloomberg írja, világpiaci összesítésben a Nescafé 15, a Nespresso pedig 4,5 százalékot képvisel, míg a Starbucksnak csak 2,4 százaléka van (ismét csak a saját kávézókon kívüli értékesítést nézve). Az Egyesült Államokban azonban a két Nestlé márka összesen is csak 4,7 százalékot képvisel, míg a Starbucks részesedése 12,8 százalékos.

A Nestlé a bolti kávépiacon egyébként évente 18 milliárd dolláros bevételt termel, vagyis kilencszer annyit, mint a Starbucks.

Vállalat Világ kávé kiskereskedelem Nescafe Nespresso nestlé Starbucks Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Torontáli Zoltán
2019. június 24. 16:54 Élet, Vállalat

Az élelmiszerbolti csomagolások fele nehezen vagy egyáltalán nem újrahasznosítható

Egy brit vizsgálatban a saját márkás termékeket nézték, és az eredmény a boltláncok felelősségét is felveti.

Fabók Bálint
2019. június 21. 09:20 Vállalat

Harmadik szerbiai gyárát nyitja meg a Tisza Cipő

A Tisza Automotive műanyag-fröccsöntéssel foglalkozik autóipari beszállító, és jövőre már 2500-an dolgozhatnak a szerbiai gyáraiban.

Jandó Zoltán
2019. június 19. 16:06 Közélet, Vállalat

Rendezvényszervezésben hasít a reklámpiac Mészáros Lőrince

Balásy Gyula októberben bevásárolta magát egy cégbe, amely egy évvel korábban 4 millió forint bevételt ért el. Májusban kivett belőle 90 milliót.

Fontos

Váczi István
2019. június 23. 16:46 Közélet

Egy lesorosozott civilszervezet ellenőrzi Mészáros Lőrinc közpénzes munkáját

Egy uniós program keretében, a kormány áldásával az általa évek óta támadott Transparency International ellenőriz egy projektet, ahol Mészáros egyik cége dolgozik.

Avatar
2019. június 23. 07:48 Közélet, Tech

Zuckerberg király saját dénárt akar verni, és ennek sokan nem örülnek

A pénzügyi adatainkat összefésülik a médiafogyasztási szokásainkkal, az okoseszközök és szenzorok által biztosított adatokkal, és az egészet egybecsomagolva eladhatják bárkinek.

Kasnyik Márton Hajdu Miklós
2019. június 21. 06:43 Adat

Kettészakadt a budapesti panelmezőny, már nem a Pók utca a legdrágább lakótelep

Új adatbázist építettünk, hogy eldöntsük az örök kérdést: melyik a legdrágább és melyik a legolcsóbb panel lakótelep? Az utóbbi évek eszeveszett áremelkedése nem ugyanúgy érintette a paneleket.