Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2018. január 19. 10:35 Élet, Vállalat

Ha kevesebben mennek shoppingolni, ki fogja eltartani a trendi kávézóláncokat?

A nálunk is jól ismert Costa Coffee brit anyacége, a Whitbread arról számolt be, hogy tavaly szeptember és november között 1,5 százalékkal csökkent a bevétele a kávézókban. A főleg benzinkutakhoz kihelyezett kávéautomatáknál viszont a bevétel 6,7 százalékkal emelkedett, vagyis nem a kávéval van a probléma, hanem azzal, hogy a nagy kávézóláncokba kevésbé járnak az emberek.

Alison Brittain vezérigazgató a Guardiannek azt mondta, ugyanazzal a jelenséggel küzdenek, mint bármilyen más üzlet: a vevők egyre nagyobb része az interneten vásárol, és kevesebbet jár a fizikailag is létező boltokba. Ő azonban optimista, szerinte az emberek szeretnek együtt lenni, találkozni, beszélgetni egy nagy habos kávé mellett, ezért a Costa biznisze alapvetően nincs veszélyben. A bevételek erősítésének érdekében azonban mégis kénytelenek az automatáknál és az olyan helyeken erősíteni, ahol az autóból is lehet kávét rendelni.

Hogy nem megy minden rendben, arra az is utal, hogy az új üzletek teljesítményét nem számolva a teljes angliai értékesítés csökkent, igaz csak 0,1 százalékkal, de erre a cég történetében még csak egyszer volt példa, a tavaly februárban zárult negyedévben. Elemzők szerint a Costa problémája a netes kereskedelem mellett a kis kézműves kávézók terjedése, amely elszívja a kereslet jelentős részét, és ezzel a divattal nagyon nehéz lesz megküzdeni a nagy hálózatos szereplőknek.

A hálózat magyar egységeit működtető L-Coffee Kft.-nek a legutóbbi adatai 2016-ból érhetőek el, ezek szerint akkor még biztosan jól ment az üzlet, az 1,6 milliárd forint éves árbevétel növekedést mutatott, a nyereség pedig 24,8 millió forint volt.

Élet Vállalat Costa e-kereskedelem kávé kávéház Olvasson tovább a kategóriában

Élet

Jandó Zoltán
2019. február 13. 18:23 Élet

Úgy érzed, sokat állsz dugóban? Ha még tudnád, hogy mennyit buksz vele

Romlik a dugóhelyzet Budapesten: egy fővárosi ingázó 162 órát töltött forgalmi dugóban 2018-ban, ami 16 órával több az egy évvel korábbinál.

Fabók Bálint
2019. február 13. 08:44 Élet

A félelmetes krumplidrágulás csak tünete a magyar krumplitermelés vergődésének

1960-hoz képest közel tizedére esett a magyar burgonyatermelés, és egyre nagyobb mértékben vagyunk kiszolgáltatva az importnak és az éghajlatváltozásnak.

Fabók Bálint
2019. február 12. 18:30 Élet

Az egyik legmélyebb társadalmi változásnak ágyaz meg az internetes párkeresés

Az Egyesült Államokban a 2017-ben összejött párok közel 40 százaléka az interneten ismerkedett össze. Nagyobb lett a társadalmi osztályok közötti átjárás.

Fontos

Torontáli Zoltán
2019. február 15. 10:00 Vállalat

A kamionosok után a buszosoknál is kitörhet a kelet-nyugati európai csata

Az Európai Parlament lényegében helybenhagyta azt a javaslatcsomagot, amely alaposan átrendezheti a buszos közlekedést az unióban.

Wiedemann Tamás
2019. február 14. 11:01 Közélet

Titokzatos szoftver dönt a gyanús napelemes pályázatok nyerteseiről az állami tulajdonú MFB Banknál

A bank szerint ezzel a rendszerrel nem lehet visszaélni, mert a szoftver nem korrupt. De a furfangos jogi magyarázat szerint ellenőrizni sem lehet a programot. Így még gyanúsabb lett a tavalyi egynapos naperőmű-pályázat.

Váczi István
2019. február 13. 16:44 Vállalat

Dupla vagy semmit játszik a Suzuki a botrányos kirúgással

Jogi értelemben valószínűleg bukó helyzetbe hozta magát a Magyar Suzuki, de saját szempontjából ésszerű lépés lehetett: ha nincs szakszervezet, nem lesz sztrájk és „audis” béremelés.