Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2018. február 8. 16:05 Élet, Tech

Nehezebb lesz pénzt csinálni a YouTube-ból

A legnagyobb közösségi videómegosztót az elmúlt években számos amatőr tudta sikeresen felhasználni arra, hogy ismert médiaszemélyiséggé váljon, aki meg is tud élni a videós posztjaiból. A rendszer ugyanis úgy van kitalálva, hogy a nézettségtől függően a YouTube megosztja a videó előállítójával azt a bevételt, amelyet a hirdetők hagynak nála. A kezdők számára is elérhető jó világnak azonban vége lehet, mert a YouTube alaposan szigorított a pénzmegosztás feltételein.

Ahhoz, hogy valaki olyan hirdetést tudjon csatolni a videójához, amelyből ő is részesedhet, ezentúl az utolsó 12 hónapban legalább négyezer óra nézettséget kell produkálnia a saját csatornáján, és legalább ezer előfizetővel is rendelkeznie kell. Ez összességében eléggé megnehezítheti az induló hobbivideósok dolgát.

Sophie Bishop, a University of East London PhD-hallgatója szerint a szigorítás oka, hogy a YouTube nagy hirdetői kikényszerítették a változtatást, mert aggódnak a hirdetéseik kontroll nélküli elhelyezése miatt. A Lidl és a Mars például nemrég azért hagyta ott a csatornát, mint hirdetési felületet, mert a reklámjaik számukra üzletileg kedvezőtlen kommentek környezetében tűntek fel. A Pepsi és a Walmart is hasonló okból, a gyűlöletbeszédek miatt szakított a YouTube-bal.

Az elmúlt időszak botrányai csak tovább rontották a csatorna hírnevét a hirdetők körében. A fotónkon is látható PewDiePie, a legnagyobb nézősereget vonzó vlogger (polgári nevén Felix Kjellberg, aki a saját videójátékozásának kommentálásával futtatta fel karrierjét) például rasszista megszólalása miatt került bajba. A szintén nagyágyúnak számító Logan Paul pedig azért, mert vihogva mutatta be egy öngyilkos holttestét, és ez még úgy is óriási vihart kavart, hogy a videó hitelessége körül elég sok a bizonytalanság.

A hirdetők mindenesetre nem szeretnének kockáztatni, és abba az irányba próbálják terelni a csatornát, hogy növelje a belépési küszöböt, és kontrollálja a tartalmak és a hirdetések párosítását. Mivel a YouTube maga is a hirdetőkből él, érthető, ha enged a nyomásnak, ám ez alapvetően változtathatja meg a csatorna elfogadottságát. A YouTube ugyanis nem győzi hangsúlyozni, hogy nem úgy működik, mint egy tévécsatorna, és ennek az arculatnak a fenntartása létfontosságú számára, hiszen többek között ezzel a szabadossággal különbözteti meg magát a hagyományos médiumoktól.

A YouTube rengeteg olyan tartalmat fogad be, ami a hagyományos médiában kevésbé tud érvényesülni. Ilyenek például az LMBT (vagyis a szexuális és nemi kisebbségeket képviselő) közösség csatornái, amiknek jelentős követőtábora alakult ki. A YouTube-nak azonban valahogy kezelnie kell az abból adódó kihívást, hogy a hirdetők egy része nem szeretne például ilyen kontextusban megjelenni.

Élet Tech hirdetés közösségi média videó vlogger YouTube Olvasson tovább a kategóriában

Élet

Torontáli Zoltán
2019. június 24. 16:54 Élet, Vállalat

Az élelmiszerbolti csomagolások fele nehezen vagy egyáltalán nem újrahasznosítható

Egy brit vizsgálatban a saját márkás termékeket nézték, és az eredmény a boltláncok felelősségét is felveti.

Torontáli Zoltán
2019. június 23. 12:52 Élet, Világ

Minél több pénz van egy elhagyott pénztárcában, annál inkább visszaadják a megtalálók

A svájciak a legbecsületesebb visszaadók, de a trend globálisan is egyforma, és nagyon egyszerű magyarázata van.

Váczi István
2019. június 22. 07:31 Élet

Gaztengerben rozsdásodva ér véget a kínai buszok magyarországi karrierje

Egy évtizeden keresztül százezreket szállítottak, tavalyi kivonásuk óta egy Fejér megyei telepen várják további sorsukat a King Longok.

Fontos

Váczi István
2019. június 23. 16:46 Közélet

Egy lesorosozott civilszervezet ellenőrzi Mészáros Lőrinc közpénzes munkáját

Egy uniós program keretében, a kormány áldásával az általa évek óta támadott Transparency International ellenőriz egy projektet, ahol Mészáros egyik cége dolgozik.

Avatar
2019. június 23. 07:48 Közélet, Tech

Zuckerberg király saját dénárt akar verni, és ennek sokan nem örülnek

A pénzügyi adatainkat összefésülik a médiafogyasztási szokásainkkal, az okoseszközök és szenzorok által biztosított adatokkal, és az egészet egybecsomagolva eladhatják bárkinek.

Kasnyik Márton Hajdu Miklós
2019. június 21. 06:43 Adat

Kettészakadt a budapesti panelmezőny, már nem a Pók utca a legdrágább lakótelep

Új adatbázist építettünk, hogy eldöntsük az örök kérdést: melyik a legdrágább és melyik a legolcsóbb panel lakótelep? Az utóbbi évek eszeveszett áremelkedése nem ugyanúgy érintette a paneleket.