Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2018. február 8. 16:05 Élet, Tech

Nehezebb lesz pénzt csinálni a YouTube-ból

A legnagyobb közösségi videómegosztót az elmúlt években számos amatőr tudta sikeresen felhasználni arra, hogy ismert médiaszemélyiséggé váljon, aki meg is tud élni a videós posztjaiból. A rendszer ugyanis úgy van kitalálva, hogy a nézettségtől függően a YouTube megosztja a videó előállítójával azt a bevételt, amelyet a hirdetők hagynak nála. A kezdők számára is elérhető jó világnak azonban vége lehet, mert a YouTube alaposan szigorított a pénzmegosztás feltételein.

Ahhoz, hogy valaki olyan hirdetést tudjon csatolni a videójához, amelyből ő is részesedhet, ezentúl az utolsó 12 hónapban legalább négyezer óra nézettséget kell produkálnia a saját csatornáján, és legalább ezer előfizetővel is rendelkeznie kell. Ez összességében eléggé megnehezítheti az induló hobbivideósok dolgát.

Sophie Bishop, a University of East London PhD-hallgatója szerint a szigorítás oka, hogy a YouTube nagy hirdetői kikényszerítették a változtatást, mert aggódnak a hirdetéseik kontroll nélküli elhelyezése miatt. A Lidl és a Mars például nemrég azért hagyta ott a csatornát, mint hirdetési felületet, mert a reklámjaik számukra üzletileg kedvezőtlen kommentek környezetében tűntek fel. A Pepsi és a Walmart is hasonló okból, a gyűlöletbeszédek miatt szakított a YouTube-bal.

Az elmúlt időszak botrányai csak tovább rontották a csatorna hírnevét a hirdetők körében. A fotónkon is látható PewDiePie, a legnagyobb nézősereget vonzó vlogger (polgári nevén Felix Kjellberg, aki a saját videójátékozásának kommentálásával futtatta fel karrierjét) például rasszista megszólalása miatt került bajba. A szintén nagyágyúnak számító Logan Paul pedig azért, mert vihogva mutatta be egy öngyilkos holttestét, és ez még úgy is óriási vihart kavart, hogy a videó hitelessége körül elég sok a bizonytalanság.

A hirdetők mindenesetre nem szeretnének kockáztatni, és abba az irányba próbálják terelni a csatornát, hogy növelje a belépési küszöböt, és kontrollálja a tartalmak és a hirdetések párosítását. Mivel a YouTube maga is a hirdetőkből él, érthető, ha enged a nyomásnak, ám ez alapvetően változtathatja meg a csatorna elfogadottságát. A YouTube ugyanis nem győzi hangsúlyozni, hogy nem úgy működik, mint egy tévécsatorna, és ennek az arculatnak a fenntartása létfontosságú számára, hiszen többek között ezzel a szabadossággal különbözteti meg magát a hagyományos médiumoktól.

A YouTube rengeteg olyan tartalmat fogad be, ami a hagyományos médiában kevésbé tud érvényesülni. Ilyenek például az LMBT (vagyis a szexuális és nemi kisebbségeket képviselő) közösség csatornái, amiknek jelentős követőtábora alakult ki. A YouTube-nak azonban valahogy kezelnie kell az abból adódó kihívást, hogy a hirdetők egy része nem szeretne például ilyen kontextusban megjelenni.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Élet Tech hirdetés közösségi média videó vlogger YouTube Olvasson tovább a kategóriában

Élet

Bucsky Péter
2024. április 23. 04:33 Élet, Tech

Sikerült volna csökkenteni az autók fogyasztását, helyette jöttek a SUV-ok

Hiába szorgalmazza az Európai Unió, hogy legyenek egyre kevésbé szennyezők a személyautók, a városi terepjárók miatt egyre rosszabb a helyzet.

Hajdu Miklós
2024. április 21. 04:36 Élet

Kivételes szerencsével léphettek be a 90-es évek közepe után született fiatalok a munkaerőpiacra

A gazdasági fellendülés időszakában pályára lépő fiatalok viszonylag könnyen találtak munkát jó fizetés mellett, kérdés, hogy ez miként hat a motivációjukra.

Lukács András
2024. április 17. 04:34 Élet

A kereslet visszafogásával érdemes csökkenteni az üzemanyagárakat

A kormány olcsóbb üzemanyagot szeretne, ám az élhető jövőt az szolgálná, ha ez azért valósulna meg, mert kevesebb benzinre és gázolajra van szükség.

Fontos

Bukovszki András
2024. április 22. 04:37 Pénz

Kifulladni látszik a magyar államadósság-ráta csökkenése

Nemcsak rövid, hanem középtávon is magasan ragadhat az adósságráta, ami a gazdasági felzárkózási folyamatunkat is megnehezítheti.

Gergely Péter
2024. április 20. 04:31 Pénz

Az új otthonfelújítási program átrendezheti a lakáshitelek piacát

A támogatás révén több tízmilliárd forint felújítási hitel jut majd a piacra, amelyhez várhatóan jelentős mennyiségű piaci feltételű kölcsön is társul majd.

Váczi István
2024. április 19. 04:34 Világ

Romba dőlnek az orosz remények Ukrajnában?

Jelenleg szinte minden harctéri körülmény az oroszoknak kedvez, az eddig elért eredményeik mégis szerények, miközben az ukránok lőszerhiánya hamarosan enyhül.