Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2018. február 8. 16:05 Élet, Tech

Nehezebb lesz pénzt csinálni a YouTube-ból

A legnagyobb közösségi videómegosztót az elmúlt években számos amatőr tudta sikeresen felhasználni arra, hogy ismert médiaszemélyiséggé váljon, aki meg is tud élni a videós posztjaiból. A rendszer ugyanis úgy van kitalálva, hogy a nézettségtől függően a YouTube megosztja a videó előállítójával azt a bevételt, amelyet a hirdetők hagynak nála. A kezdők számára is elérhető jó világnak azonban vége lehet, mert a YouTube alaposan szigorított a pénzmegosztás feltételein.

Ahhoz, hogy valaki olyan hirdetést tudjon csatolni a videójához, amelyből ő is részesedhet, ezentúl az utolsó 12 hónapban legalább négyezer óra nézettséget kell produkálnia a saját csatornáján, és legalább ezer előfizetővel is rendelkeznie kell. Ez összességében eléggé megnehezítheti az induló hobbivideósok dolgát.

Sophie Bishop, a University of East London PhD-hallgatója szerint a szigorítás oka, hogy a YouTube nagy hirdetői kikényszerítették a változtatást, mert aggódnak a hirdetéseik kontroll nélküli elhelyezése miatt. A Lidl és a Mars például nemrég azért hagyta ott a csatornát, mint hirdetési felületet, mert a reklámjaik számukra üzletileg kedvezőtlen kommentek környezetében tűntek fel. A Pepsi és a Walmart is hasonló okból, a gyűlöletbeszédek miatt szakított a YouTube-bal.

Az elmúlt időszak botrányai csak tovább rontották a csatorna hírnevét a hirdetők körében. A fotónkon is látható PewDiePie, a legnagyobb nézősereget vonzó vlogger (polgári nevén Felix Kjellberg, aki a saját videójátékozásának kommentálásával futtatta fel karrierjét) például rasszista megszólalása miatt került bajba. A szintén nagyágyúnak számító Logan Paul pedig azért, mert vihogva mutatta be egy öngyilkos holttestét, és ez még úgy is óriási vihart kavart, hogy a videó hitelessége körül elég sok a bizonytalanság.

A hirdetők mindenesetre nem szeretnének kockáztatni, és abba az irányba próbálják terelni a csatornát, hogy növelje a belépési küszöböt, és kontrollálja a tartalmak és a hirdetések párosítását. Mivel a YouTube maga is a hirdetőkből él, érthető, ha enged a nyomásnak, ám ez alapvetően változtathatja meg a csatorna elfogadottságát. A YouTube ugyanis nem győzi hangsúlyozni, hogy nem úgy működik, mint egy tévécsatorna, és ennek az arculatnak a fenntartása létfontosságú számára, hiszen többek között ezzel a szabadossággal különbözteti meg magát a hagyományos médiumoktól.

A YouTube rengeteg olyan tartalmat fogad be, ami a hagyományos médiában kevésbé tud érvényesülni. Ilyenek például az LMBT (vagyis a szexuális és nemi kisebbségeket képviselő) közösség csatornái, amiknek jelentős követőtábora alakult ki. A YouTube-nak azonban valahogy kezelnie kell az abból adódó kihívást, hogy a hirdetők egy része nem szeretne például ilyen kontextusban megjelenni.

Élet Tech hirdetés közösségi média videó vlogger YouTube Olvasson tovább a kategóriában

Élet

Rigó Anita
2018. október 16. 11:30 Élet

Utolsók voltunk, de már várhatóan a belgáknál és az olaszoknál is több évig dolgozunk

Az elmúlt két évtizedben sokat javul a magyarok munkaerőpiaci aktivitásának várható hossza.

Torontáli Zoltán
2018. október 14. 11:52 Élet, Világ

A Rossmann tulajdonosa csak azokat az országokat támogatná, ahol nincs túl sok gyerek

Dirk Rossmann szerint ez a kulcsa Afrika fejlődésének és az Európába áramló menekültek megállításának is.

Torontáli Zoltán
2018. október 11. 11:01 Élet, Pénz

Párját ritkítja Európában a magyar élelmiszerek drágulása

Magyarország az élvonalban van a drágulásban az Európai Unión belül.

Fontos

Wiedemann Tamás
2018. október 16. 06:52 Állam

Technikailag felfüggesztettek Brüssszelben három magyar uniós programot

Rég nem látott problémával néz szembe a kormány: nincs pénz a költségvetésben. Az uniós pénzek késése miatt gond lehet az év végi hiánycéllal is. Az Európai Bizottság feljelentéseket vár, többek között az Eliossal szemben is.

Wiedemann Tamás Váczi István
2018. október 15. 13:45 Állam, Pénz

Máshová terelné a pénzt a kormány azzal, hogy megszünteti a legnépszerűbb állami lakástámogatási formát

Túl nagy volt az extraprofit, meg amúgy is ott van a CSOK – erre hivatkozva szüntetné meg a kormánypárt a lakásra gyűjtők állami támogatását. De a lakáslottó is nyerhet a lakástakarék megszüntetésén.

Hajdu Miklós Kasnyik Márton
2018. október 15. 09:02 Piac

Kihalási hullám van a magyar cégeknél, és ennek meg is van az oka

2017 és 2018 között csökkent a cégek száma az első féléves adatok alapján, és növekedésbe fordult egy olyan mutató, ami a bedőlések kockázatát méri.