Az uniós klímavédelem egyik legkomolyabb reformjának vitája kezdődik hamarosan. De milyen hatással lesz ez az országra? Bart Istvánnal és Muth Dániellel beszéltük át az e heti G7 Podcastban.
Sokan már évtizedekkel ezelőtt felfigyeltek a földi élet szempontjából alapvető fontosságú jelenségre, amit az elmúlt években számos kutatással alátámasztották.
Az EU-ban gyártó cégek közül csak a Volvo és Volkswagen áll készen arra, hogy az uniós klímacéloknak megfelelő tempóban álljon át elektromos autók gyártására.
Alig ismert társaságok sorra veszik át az olajipari óriások legszennyezőbb tevékenységeit.
Szigorodnak a szigetelésre vonatkozó szabályok is.
Ha fából készült termékekkel váltjuk ki a műanyagokat, a betont és az acélt, akkor összességében jobb kivágni és újratelepíteni az erdőket - mondják az iparági szereplők.
Az angol gyep hazájában a műpázsitok betiltását kérik az állampolgárok a kormánytól.
A rendszeres fűnyírás, kaszálás csak esztétikai szempontokat szolgál az utak mentén, miközben ökológiai szempontból kifejezetten káros.
A lapunknak készített reprezentatív felmérésből az is kiderült, hogy a mennyit hajlandók költeni az emberek a körforgásos gazdaság előmozdítása érdekében.
Az ökológiai és klímaválsággal való szembenézés kiindulópontja, hogy újragondoljuk a természetről alkotott elképzeléseinket.