Hírlevél feliratkozás
László Pál
2022. szeptember 13. 12:51 Podcast, Támogatói tartalom

Napelemekkel indult, e-autó töltőpontokkal folytatódik az energiaforradalom

A napelemes rendszerek jól megágyaznak az e-mobilitásnak: akinek van napeleme, annak 99,9 százalék, hogy három éven belül e-autótöltője is lesz és saját maga termeli meg az üzemanyagát – de a puzzle négy dologból áll: a töltőből, a napelemből, a tárlóból és az energiamenedzsment rendszerből – mondta Novotny Dénes, az Alteo e-mobilitás üzletágának vezetője, az Alte-Go Kft ügyvezető igazgatója a G7 podcastban.

A beszélgetést ide kattintva, vagy bármely podcast lejátszóban lehet meghallgatni:

A tárolás nélküli energiatermelés nem fenntartható, mert ilyenkor a hálózatot használjuk energia tárolónak, mintegy kényelmi szolgáltatásként. Azonban ha sok a termelés és nincs akkora fogyasztás napközben, akkor az energia nagy részét nem lehet felhasználni. A jövőben arra fogják ösztönözni a fogyasztókat, hogy amit megtermelnek, fogyasszák el – például töltsék be az autójukba – vagy tárolják ott a helyszínen. Nemsokára akár egy telefonos alkalmazáson keresztül is szabályozni lehet a hálózatba történő visszatáplálást, például amikor a szolgáltató éppen többet fizet az áramért. Az ügyfél szintjére jön le a decentralizált működés – emelte ki Novotny Dénes.

A publikus töltésnél az a jövőbe mutató megoldás szerinte, hogy nem építünk ki százmillió forintért egy óriási villamoshálózatot, 500 kilowatt vagy 1 megawatt teljesítménnyel, ami folyamatosan rendelkezésre áll, mert a 24 órából a pontonként átlagosan 8-9 autó töltése mindössze három órát jelent. A helyi energiatárolást kell jól eltalálni – ne legyen se túl nagy, se túl kicsi –, amit akkor tudunk feltölteni árammal, amikor az éppen a legolcsóbb. Már nem feltétlenül az éjszakai áram a legolcsóbb, mert már akkora méreteket ért el a napelemes energiatermelés, hogy sokszor a nappali időszakban van nagyobb kínálat, és esik le az áram ára.

A töltőpontok megléte már az új társasházi lakások értékesítését és az irodák bérbeadását is befolyásolja. A nem publikus töltők esetében egyre nagyobb az igény a nem közös használatú, hanem dedikált töltőpontokra – mondta Novotny Dénes. Egy nemrég elkészült, 200 lakásos projektnél például 64 töltőpontot helyeztek el, és az ezekhez tartozó lakások gyorsabban el is keltek. De van már olyan társasházi beruházó is, amelyik annyi töltőpontot tervez, ahány parkolóhely van a mélygarázsban – mondta.

A podcast megjelenését az Alteo Csoport támogatta.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Podcast Támogatói tartalom Alte-Go e-autó. Alteo energia tárolás Olvasson tovább a kategóriában

Podcast

Bucsky Péter
2024. március 26. 13:11 Pénz, Podcast

A folyószámlán parkoltatott pénz aktív kezelésével több kolléga bérét kereshetik meg a kkv-k

A magyar vállalatok tízezer milliárd forintot tartanak érdemi kamat nélkül folyószámláikon, pedig tisztes hozamot kínáló, mégis likvid befektetések is elérhetők.

Bucsky Péter
2024. február 10. 04:38 Podcast

Egy évszázaddal később is kimutathatók az oktatáspolitikai döntések hatásai

A Klebelsberg-korszak általános iskolái jobban ellenálltak a falusi iskolák bezárásának. A népességfogyás miatt ma a kisvárosi gimnáziumok kerültek veszélybe.

László Pál
2024. február 6. 15:35 Podcast, Támogatói tartalom

Űrhajós nem, influencer annál inkább lenne a legtöbb általános iskolás

Az alfa generációs magyar gyerekek 55 százaléka már pénzt is keresett, kétharmaduk a technológia segítségével, felük közösségi média platformokon, míg negyedük online streamelésen keresztül jutott bevételhez.

Fontos

Bucsky Péter
2024. április 23. 04:33 Élet, Tech

Sikerült volna csökkenteni az autók fogyasztását, helyette jöttek a SUV-ok

Hiába szorgalmazza az Európai Unió, hogy legyenek egyre kevésbé szennyezők a személyautók, a városi terepjárók miatt egyre rosszabb a helyzet.

Bukovszki András
2024. április 22. 04:37 Pénz

Kifulladni látszik a magyar államadósság-ráta csökkenése

Nemcsak rövid, hanem középtávon is magasan ragadhat az adósságráta, ami a gazdasági felzárkózási folyamatunkat is megnehezítheti.

Hajdu Miklós
2024. április 21. 04:36 Élet

Kivételes szerencsével léphettek be a 90-es évek közepe után született fiatalok a munkaerőpiacra

A gazdasági fellendülés időszakában pályára lépő fiatalok viszonylag könnyen találtak munkát jó fizetés mellett, kérdés, hogy ez miként hat a motivációjukra.