Hírlevél feliratkozás
László Pál
2022. június 10. 10:36 Podcast, Támogatói tartalom

Ma még versenyelőnyben vannak a zöldebben működő cégek, de holnap ez már alapelvárás lesz

Számos kutatás készült már a fenntarthatósággal kapcsolatos fogyasztói szokásokról, de a pénzügyi szektorban ez még nem egy telejesen feltárt terület – pedig érdekelné a bankokat az ügyfelek hozzáállása a témához.

A Mastercard Magyarország a Frontíra tanácsadócéggel közösen, magyar banki ügyfelek körében végzett kutatásából kiderült, hogy a klímaváltozást továbbra is az egyik legnagyobb problémának tekintik, és bár csaknem mind maguk is tesznek a fenntarthatóbb bolygóért, az egyén felelősségét nem tekintik akkorának, mint a nagyvállalatokét és a szabályzókét – mondta Rácz Anna, a Mastercard fenntarthatóságért felelős marketingszakértője a G7 podcastban.

A beszélgetést ide kattintva vagy bármelyik podcast lejátszóban lehet meghallgatni:

Az ezer fős, reprezentatív kutatásban a résztvevők egynegyede a legfiatalabb, Z generáció képviselője volt, 18-24 éves fiatalok, hiszen ők a jövő fogyasztói.  Bár a környezetvédelem mindenkinek egyformán fontos, de a hozzáállás és a változtatási hajlandóság generációnként eltérő. Az idősebbek inkább egy-egy környezetbarát terméket keresnek, míg a Z generációsok életmódváltást is bevállalnak, és nem termékszinten keresik a fenntarthatóságot – náluk még fontosabb a transzparencia, hogy az egész brand zöld legyen, a vállalati működéssel együtt. 

Eddig a kényelem volt a fő szempont egy termék vagy szolgáltatás vásárlásánál, most emellé bejött a fenntarthatósági szempont is, azaz hogy a kiválasztott termék védje, de legalább ne károsítsa a környezetet.

Igaz a sokat hangoztatott alapvetés, hogy ami digitális az zöld – azonban attól, hogy zöld, még nem biztos, hogy hajlandók többet fizetni érte az emberek, mert úgy vélik, hogy ami digitális, sokkal kevesebbe kerül a banknak vagy szolgáltatónak. Azonban ha transzparensen elmondják nekik, hogy miért drágább egy adott termék, sokkal inkább hajlandók áldozni rá.

Emellett az ügyfeleket érdekli az is, és nagyban növelné a lojalitásukat, ha jobban tudnák, hogy a bankjuk mit tesz a környezetvédelemért – nagy részük nem tud erről semmit. A kommunikáció tehát fontos ezen a téren is, mert a fenntarthatóbb működés most még versenyelőnynek tűnik, de valójában kezd magától értetődő elvárássá válni a fogyasztóknál.

A podcast elkészítését a Mastercard Magyarország támogatta.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkZöld fronton dőlhet el a bankok versenye a jövő generációiértA látszatintézkedésekkel nem jutnak előre a bankok: az ügyfelek nem szívesen fizetnének azért, amiről úgy gondolják, hogy a banknak amúgy is kevesebb költséggel jár.

Podcast Támogatói tartalom Olvasson tovább a kategóriában

Podcast

László Pál
2022. június 28. 11:02 Podcast, Támogatói tartalom

Olyan sok pénz van a világgazdaságban, amit már lehetetlen hatékonyan elkölteni

Amikor elárasztják a világot likviditással, nem lehet elvárni, hogy hatékonyan tudják elkölteni, nincs annyi értelmes projekt, amibe be lehetne azt rakni.

Hobot Péter
2022. június 25. 04:33 Élet, Podcast

Kerti partis lagzik, Harry Potter tematikájú lakodalmak – egyáltalán nem úgy házasodunk már, mint húsz éve

A G7 eheti podcastja a magyar esküvői kultúra átalakulásáról szól, és arról hogy ezek hogyan érintik az esküvői szolgáltatókat

Bucsky Péter
2022. június 18. 04:34 Podcast

Elképesztően ritka, hogy valaki csak egy innovatív ötletből meggazdagodva került a globális elitbe

Pogátsa Zoltán frissen megjelent könyve kapcsán a gazdagok reputációépítéséről és a globális elit hazai relevanciájáról is volt szó az e heti G7 Podcastban.

Fontos

Bucsky Péter
2022. június 29. 04:34 Világ

Nem az ukránokon múlik, de kilátástalan, hogy nyugat felé elszállítsák az összes gabonájukat

Hiába van elég vasúti kocsijuk, ha az uniós országokban hiányzik a kapacitás a sok millió tonnányi gabona fogadására, kezelésére és továbbítására.

Jandó Zoltán
2022. június 28. 15:07 Közélet, Vállalat

Újra jön Magyarországra az orosz gáz déli irányból

Egyelőre úgy tűnik, hogy alaptalanok voltak azok a félelmek, miszerint az oroszok ezen a vezetéken sem indítják újra a szállításokat a korábbi mennyiségben.

Török Zoltán
2022. június 28. 13:09 Pénz

Nem várható erősebb forint, és ez tovább fűti az inflációt

Sokkal rosszabbul teljesít idén a forint, mint a cseh korona és a lengyel złoty, az ezt okozó tényezőkben pedig egyelőre nem várható pozitív fordulat.