Hírlevél feliratkozás
László Pál
2021. december 28. 10:07 Podcast, Támogatói tartalom

Az ügyfelek háromnegyedének fogalma sincs, valójában mi járna neki a bankjától

A magyar bankhasználókra általában igaz, hogy a rossz ügyfélélményre vannak szocializálva, nem szívesen intéznek bankügyeket, és nem is szeretnek utánanézni a banki dolgoknak. A címben jelzett megállapítás mellett az is érdekes, hogy majdnem minden harmadik prémium kategóriás ügyfél nincs tisztában kiemelt státuszával sem.

Az utóbbi két-három évben azonban – főleg a szinte csak mobiltelefonos alkalmazásként létező neobankok elszívó hatását érezve – a tradicionális bankok is magasabb fokozatra kapcsoltak. A Mastercard egy rendkívül alapos reprezentatív kutatásban ment utána az egymillió dolláros kérdésnek, hogy mi kell az ügyfélnek – Mondovics Péter, a Mastercard elektronikus kereskedelemért felelős menedzsere a G7 podcast vendége. A beszélgetés ide kattintva vagy bármely podcast-lejátszóban hallgatható meg:

A digitális szolgáltatások színre lépésével, amelyek azonnal elérhetők és teljesen transzparensek, megváltoztak az emberek elvárásai is. A biztonság és a gyorsaság mellett a jó ügyfélélmény is fontos tényező lett a pénzügyek intézésekor.

„A szinte csak digitálisan, applikáció formájában elérhető neobankoktól valójában kevesebbet kapok, mint a hagyományos bankoktól, de meg tudom mondani, hogy mit kapok” – mondta a szakértő. A legnagyobb magyarországi neobank ügyfélbázisának kiépítésekor például az igazi hívószó nem is a gyorsaság volt, hanem a kedvező valutaváltási árfolyam, ami lehetővé teszi az átlátható használatot külföldön is.

Régebben a magyar bankokra nagyon jellemző volt, hogy szeretnek mindent házon belül megoldani, mondván, hogy ha egy szolgáltatást a nulláról kezdve ők fejlesztenek ki, ők maradnak a szolgáltatás birtokosai. Van olyan bank, amelyiknél 40-nél is több részleg vett részt egy termék létrehozásában, ami nem túl hatékony megoldás – mondta.

A legtöbb neobank azonban úgynevezett API-k összerakásából állítja össze a szolgáltatásait – van olyan is, amelyik önállóan nem fejlesztett semmit, hanem összeszedte a piacról az elérhető szolgáltatásokat és azokat értékesíti. Az API-k (application programming interface – alkalmazásprogramozási felület) tulajdonképpen kis legódarabok, amelyekből tetszés szerint egy nagyobbat lehet építeni. Ilyen lehet például egy mobilbanki alkalmazás, amin már az adott bank saját logója van – de a mai modern étel- vagy taxirendelő alkalmazások is ilyen API-kból állnak össze.

Jó hír, hogy a magyar társadalom nyitott a banki innovációkra, és egyre többen digitálisan érettek az idősebb generációkból is. A járvány felgyorsította az idősebb, 55 év feletti korosztály digitalizációját, például ők rendeltek a leggyakrabban online tavaly.

A podcast elkészítését a Mastercard Magyarország támogatta.

Podcast Támogatói tartalom Olvasson tovább a kategóriában

Podcast

Bucsky Péter
2022. január 15. 07:45 Podcast

Nemcsak kevésbé szennyező, de a hazai cégeknek is kitörési lehetőség a körforgásos gazdaság

Már magyar vállalkozások is tudnak sikereket felmutatni a holland piacon a körforgásos gazdaságban - erről is mesélt Horváth Bálint, a téma szakértője az e heti G7 Podcastban.

Stubnya Bence
2022. január 8. 07:33 Podcast

Kevés magyar cég látta meg a lehetőséget a járványban

A magyar cégek a járványban éltek a távmunka lehetőségével, de majdnem felük még akkor sem volt hajlandó a digitális megoldások alkalmazására. Csákné Dr. Filep Judit volt a G7 Podcast vendége.

Stubnya Bence
2022. január 1. 07:35 Podcast

A tóba dobott kő fodrainak éve – 2021 idén is meghatározó trendjei a G7 szerint

Ha csak egy adatot választhatnál, ami jól megragadja 2021-et, mi lenne az? Ezt a kérdést válaszolják meg munkatársaink 2022 első G7 Podcastjában, amelyben az óévet értékeltük.

Fontos

Mészáros R. Tamás
2022. január 21. 05:54 Világ

A német gazdaság olyan válságálló gerincre épül, ami nálunk alig van

Az ipari termelés gyengélkedik, de a német ipar gerincét adó kkv-k pénzügyileg stabilak és nyereségesek maradtak a járvány alatt.

Miklós László
2022. január 20. 16:04 Közélet

A rezsicsökkentés megtartása csapda, bemutatunk egy ésszerű kiutat

A jelenlegi árak tartása óriásira duzzasztja a közterheket, de ha rezsicsökkentés alatt a hatósági ármeghatározás eszközét értjük, akkor méltányos módszerek kínálkoznak.

Torontáli Zoltán Stubnya Bence
2022. január 20. 06:33 Közélet

A boltokkal akarják megfizettetni az árstopot, valójában az összes vásárló fogja összedobni

Olyan a jogi csomag, hogy az üzletek ne terhelhessék át a beszállítókra a kieső bevételt. A vásárlókra azonban át fogják.