Hírlevél feliratkozás
László Pál
2021. december 28. 10:07 Podcast, Támogatói tartalom

Az ügyfelek háromnegyedének fogalma sincs, valójában mi járna neki a bankjától

A magyar bankhasználókra általában igaz, hogy a rossz ügyfélélményre vannak szocializálva, nem szívesen intéznek bankügyeket, és nem is szeretnek utánanézni a banki dolgoknak. A címben jelzett megállapítás mellett az is érdekes, hogy majdnem minden harmadik prémium kategóriás ügyfél nincs tisztában kiemelt státuszával sem.

Az utóbbi két-három évben azonban – főleg a szinte csak mobiltelefonos alkalmazásként létező neobankok elszívó hatását érezve – a tradicionális bankok is magasabb fokozatra kapcsoltak. A Mastercard egy rendkívül alapos reprezentatív kutatásban ment utána az egymillió dolláros kérdésnek, hogy mi kell az ügyfélnek – Mondovics Péter, a Mastercard elektronikus kereskedelemért felelős menedzsere a G7 podcast vendége. A beszélgetés ide kattintva vagy bármely podcast-lejátszóban hallgatható meg:

A digitális szolgáltatások színre lépésével, amelyek azonnal elérhetők és teljesen transzparensek, megváltoztak az emberek elvárásai is. A biztonság és a gyorsaság mellett a jó ügyfélélmény is fontos tényező lett a pénzügyek intézésekor.

„A szinte csak digitálisan, applikáció formájában elérhető neobankoktól valójában kevesebbet kapok, mint a hagyományos bankoktól, de meg tudom mondani, hogy mit kapok” – mondta a szakértő. A legnagyobb magyarországi neobank ügyfélbázisának kiépítésekor például az igazi hívószó nem is a gyorsaság volt, hanem a kedvező valutaváltási árfolyam, ami lehetővé teszi az átlátható használatot külföldön is.

Régebben a magyar bankokra nagyon jellemző volt, hogy szeretnek mindent házon belül megoldani, mondván, hogy ha egy szolgáltatást a nulláról kezdve ők fejlesztenek ki, ők maradnak a szolgáltatás birtokosai. Van olyan bank, amelyiknél 40-nél is több részleg vett részt egy termék létrehozásában, ami nem túl hatékony megoldás – mondta.

A legtöbb neobank azonban úgynevezett API-k összerakásából állítja össze a szolgáltatásait – van olyan is, amelyik önállóan nem fejlesztett semmit, hanem összeszedte a piacról az elérhető szolgáltatásokat és azokat értékesíti. Az API-k (application programming interface – alkalmazásprogramozási felület) tulajdonképpen kis legódarabok, amelyekből tetszés szerint egy nagyobbat lehet építeni. Ilyen lehet például egy mobilbanki alkalmazás, amin már az adott bank saját logója van – de a mai modern étel- vagy taxirendelő alkalmazások is ilyen API-kból állnak össze.

Jó hír, hogy a magyar társadalom nyitott a banki innovációkra, és egyre többen digitálisan érettek az idősebb generációkból is. A járvány felgyorsította az idősebb, 55 év feletti korosztály digitalizációját, például ők rendeltek a leggyakrabban online tavaly.

A podcast elkészítését a Mastercard Magyarország támogatta.

Podcast Támogatói tartalom Olvasson tovább a kategóriában

Podcast

Hobot Péter
2022. június 25. 04:33 Élet, Podcast

Kerti partis lagzik, Harry Potter tematikájú lakodalmak – egyáltalán nem úgy házasodunk már, mint húsz éve

A G7 eheti podcastja a magyar esküvői kultúra átalakulásáról szól, és arról hogy ezek hogyan érintik az esküvői szolgáltatókat

Bucsky Péter
2022. június 18. 04:34 Podcast

Elképesztően ritka, hogy valaki csak egy innovatív ötletből meggazdagodva került a globális elitbe

Pogátsa Zoltán frissen megjelent könyve kapcsán a gazdagok reputációépítéséről és a globális elit hazai relevanciájáról is volt szó az e heti G7 Podcastban.

László Pál
2022. június 14. 09:03 Podcast, Támogatói tartalom

Az egymillió magyart elérő alkalmazás, amely egyszerre szolgálja ki a 75 éves nyugdíjast és a 25 éves informatikust

Nem sürgette az OTP Bank a felhasználóit, majdnem egy éve volt mintegy egymillió embernek, hogy átregisztráljon a bank új mobilalkalmazására, az OTP MobilBankra, a korábbi SmartBankról.

Fontos

Jandó Zoltán
2022. június 26. 16:13 Pénz

Sokkal kevésbé hatékony, cserébe sokkal drágább a magyar rezsicsökkentés, mint a külföldi megoldások

A magyar rezsicsökkentés teljesen egyedi, hiszen ennyire differenciálatlan támogatás sehol máshol nincs. Ez viszont egyáltalán nem biztos, hogy jó.

Katona Hajnalka
2022. június 26. 04:34 Élet

Fontos szerepe van a nőknek a klímaváltozás megállításában

Ahol több a női menedzser, azok a cégek inkább tudják csökkenteni a karbonkibocsátásukat.

Torontáli Zoltán
2022. június 25. 15:23 Adat, Élet

A kelet-európaiak úgy tervezik, hogy többet költenek – kivéve a magyarokat

A magyar háztartásoknak már évek óta olyan jól megy, hogy nem terveznek többet költeni magukra, vagy inkább olyan rosszul, hogy nem gondolhatnak erre? Vagy csak szimplán pesszimisták?